Jövedéki adóval is terhelnék a fizetős villanyautó-töltőket

Nem elég, hogy jövő évtől vélhetően már fizetősek lesznek a villanyautó-töltők, jövedéki adó is jön

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Villanyautózni nem csak az ingyenes töltés, az olcsó lakossági áramtarifa miatt is olcsó. Üzemanyagként azonban jövedéki adó lehetőséget lát benne az állam.


A villamos energia az e-töltőponton áthaladva jogi értelemben villamosenergia-termékből üzemanyagtermékké változik - magyarázta a Világgazdaság meg nem nevezett forrása, aki szerint olyan törvénymódosítás várható, ami szerint nem csupán a közterületi, ma még jellemzően díjmentes, ám jövő évtől már jó eséllyel fizetős töltőpontok kapnak a nyakukba jövedéki adót, hanem a magánfelhasználók is. Villanyautó töltéséhez külön mérőórára és szolgáltatói szerződésre lesz szükség.
Hirdetés
Állítólag már az idei év végére elkészül a hazai elektromobilitást szabályozó átfogó törvény tervezete, ami a társadalmi egyeztetés és a szükséges végrehajtási rendeletek megfogalmazása után kerülhet elfogadásra. Vajon minden villanyautó-tulajdonosnál ellenőrzik majd, hogy milyen konnektorból tölti, töltheti villanyautóját?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.25. at 20:31
    Permalink

    S ha én csak elektromos motorkerékpárt töltők? Az is jármű üzemanyag. S az elektromos roller vagy bicikli? S az elektromos fűnyíró? S ha egy szünetmentes tápegység akkuját töltöm fel és azt rakom be az autómba? Nem tudom a válaszokat, de az a sejtésem, hogy a legnagyobb marhaságot készül végrehajtani a szabályzó a sok szürkezóna miatt. A quadokat pl. a mai napig nem sikerült normálisan kezelnie remek törvényalkotóinknak – elég gáz lenne, ha az elektromos járművek egy jelentős részét is jogilag ellehetetlenítenék.

  • 2017.10.25. at 20:58
    Permalink

    Áramon már van ÁFA és még erre jönne plusz jövedéki adó.
    Ezzel a hírrel jó pofán vágják az elektromos autók terjedését hazánkban. Már a gondolat elhintése is elég ehhez.
    Lesz itt megint szürke zóna, akárcsak a HTO (olaj szőkítés) idejében.

  • 2017.10.26. at 03:52
    Permalink

    Na hát akkor ennyit az elektromos autókról Magyarországon 😀 Pont ezt írtam pár napja hogy megszüntetik az ingyen vagy a kedvező áramot ezekre is … most már csak idő kérdése az ingyenes parkolás és az egyéb kedvezmények beszüntetése … Köszönjék meg a fityesznek hogy sok embert be hülyítettek az elektromos autó vásárlási kedvezménnyel . Egyébként ha valaki utánaszámol úgy sem érné meg a felárat egy elektromos autó ha 10 évig ingyen árammal járhatna nem hogy még kb annyit fizet érte mint ha benzint tankolna … ráadásul a kőolaj ára folyamat esik és 5-10 éven belül a mai 40 dollárról 10 dollárra saccolják egy hordó olaj árát ….

  • 2017.10.26. at 08:45
    Permalink

    Igen, ezt én is olvastam, hogy van még rengeteg kőolaj, csak direkt magasan tartják az árát. Majd adják olcsóbban, ha kevesebb kell. Erős még az olaj lobbi. Az elektromos autók pedig még mindig nem alternatíva, az ár, és a hatótáv nem megfelelő, ahogy a lassú töltés sem. Nagyobb városok belső területein van létjogosultsága egyenlőre az elektromos autóknak szerintem.

  • 2017.10.27. at 20:14
    Permalink

    Kb. 2-3 éve néhány hozzászólásomban elmondtam, hogy szerintem a villanyautók nagyobb elterjedésével párhuzamosan az állam meg fogja oldani, hogy pótolja azt a bevételt, ami a – vélhetően – kevesebb eladott benzin, gázolaj miatt kiesik. Aki egy kicsit is ért a közgazdaságtanhoz, vagy valamikor legalább hallott ilyesmiről az iskolában, annak ez elég nyilvánvaló volt. Néhány villanyautó fanatikus persze rögtön melegebb éghajlatra küldött. Na most ezzel a lépéssel éppen az történik amit akkor írtam. Igazából várható volt és logikus lépés. Ha igénybe veszel valamilyen szolgáltatást, azt így vagy úgy, de ki kell fizetni.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Egyszer megnéztem kíváncsiságból (szóval most emlékekből dolgozom) mennyi a bevétel a jövedéki adóból és az arra jutó áfából (mert ugye nálunk a jövedéki adóra is van áfa). Én olyan 600 mrd-ra emlékszem, tehát ha minden autó elektromos lenne holnaptól akkor ennyivel csökkenne a költségvetés bevételi oldala (illetve ennél többet, mert forintban számolva árammal olcsóbban üzemeltethető az autó, így az üzemanyagárkülönbözet áfáját is “bukja” az állam ).Ez több mint a teljes államháztartási bevétel 3%-a! Ebből könnyen belátható hogy egy ilyen jól adóztatható, nagy bevételt produkáló réteget nem fog elengedni Állambá’

    Ez több mint 200eFt/gépjármű évente. valahogy biztos beszedik: jöv. adó az áramra – simán kivitelezhető – vagy vagyon jellegű adó a gk-ra, lesz fantáziájuk azon ne aggódjunk.

Vélemény, hozzászólás?