Jóval gyorsabb az új GSi Insignia, mint az előd OPC
12 másodperccel verte el elődjét a Nordschleifén az Opel Insignia GSi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Opel még nyáron bemutatta az újdonsült Insignia GSi-t, most viszont kiderült, hogy lényegesen gyorsabb, mint az előd OPC. 65 lóerő hátrányból 12 másodpercet javult a Zöld Pokolban.
Bár az Opel az új Insignia GSi Nordschleifén futott köridejét egyelőre nem közölte, azt viszont már tudni, hogy a korábbi OPC változathoz képest 12 másodperccel jobb köridőt futott. Fontos megjegyezni, hogy az előd 2.8 V6 motorja 325 lóerős volt 435 Nm-rel, míg az új GSi csupán 260 lóerős, nyomatéka 400 Nm. A 65 lóerő és 35 Nm hátrányt tömegcsökkentéssel próbálták kiegyenlíteni a mérnökök, az új modell 160 kilóval nyom kevesebbet a mérlegen. Ezzel még nincs vége a módosításoknak.
A fejlesztőcsapat Brembo fékeket, nyomatékvektoros összkerékhajtást és nyolcgangos automatát is párosított a sportos családi modellhez. Ezen felül 20 colos kerekek és Michelin Pilot Sport 4 S abroncsok segítik a jobb tapadást és irányíthatóságot. Volker Strycek, az Opel teljesítménymodellekért felelős igazgatója elmondta: "Az eredmények magukért beszélnek. A Norschleifén 12 másodperccel gyorsabban tudtam körbeérni az új GSi-vel, mint a régi, erősebb OPC-vel. Az autó viselkedése javult, egyszerűbb a vezetése, és határozottan gyorsabb a kanyarokban is."
Picit jártasabb lennél a nagyvilágban nem lennél ekkora hülye … szerinted az Opelnél nem tudták volna beleszerelni azt a 20 évvel ezelőtti Ausztrál Holden által fejlesztett 2.8 szívó V6 ot ami bő 10 évvel ezelőtt kapott egy turbót és lett belőle az ami … ne viccelj már 😀 😀 Hanghatás egy tudbós motorból ? Mégis milyen hangot sziszegős turbóhangot … hát köszi de inkább kihagynám és inkább választanám az eleve olcsóbb jobban fenntarthatóbb bő 3 literrel kevesebbet fogyasztó könnyebben szerelhető jobban eladható autót mint azt a szart amit éppen jelenleg sztárolsz … Most majd jössz azzal hogy de dede a Maserati v6 és v8 turbók hogy szólnak meg a Porschek és a Ferrarik…igen de ez egy Opel és nyilván nem fognak több millió eruróért kikísérletezni egy olyan sportkipufogó hangot ami kiszűri a turbó sziszegést mert itt ezt a közönséget nem az érdekli …hanem csak a 0-100 as spirint ..:D 😀 bizony nézz tükörbe 😀
Nézegesd inkább az autós kártyáidat ott volt az menő hogy melyik autó mennyire gyorsul … 😀
Sajnos nem vagy vita partner 🙁
A profilképre visszatérve … nem az én bajom hogy te nem ismered a Heineken reklámot … de írhatnám akár ezt is attól hogy te nem tudsz úszni nem a víz a hülye … 😉 😀
Azért váltok vissza, hogy minél gyorsabban letudjam az előzést.
Az én autómat 80-nál még 2.-ba is vissza lehet tenni (103-at megy 2.-ban), ha nagyon gyors akarok lenni. Így kb. 4-4,5mp alatt éri el a 120-at, de 3.-ban is meg van 6mp alatt.
A 250-300 lovas autókat szerintem sem lehet kiautózni az országúton, ezért is fordulhat elő, hogy egy jóval gyengébb autót nem tudnak lerázni.
Figyu te full full full veréb vagy 😀 😀 de totál 😀 mondok egy példát te veréb figyelj … Bp reggel beindítod a fostalicskádat elgyorsulgatsz városban 50 km/h ig itt ugye evidens hogy tök mind1 mennyi idő alatt van meg a 100 as gyorsulás mert csak fele annyival mehetsz mint amennyit mérni kellene … kiérsz autópályára aztán rúgod neki 130 km/h ig … most komolyn nem tök mind1 hogy 5,8 vagy 6.2? a 0-100 as gyorsulás? De mondok egy másik példát figyelj … a pályán te mész egy régi insignia opc vel és utol érsz egy új insignia gsi-t elkezdtek mérni és itt már a rugalmasság számít jobban mint a gyorsulás… na már most adott egy eleve 160 kg val könnyebb autó mint az opc … és mit ad isten mindkét motornak majdnem ugyan annyi a nyomatéka 35 nm-rel több az opc …viszont 160 kg val nehezebb ami azt jelenti hogy a gsi insignia ha nem is rugalmasabb ” bár szerintem igen tekintve hogy ott egy új váltó van a régi 15 éves konstrukcióval szemben” de garantálhatóan ugyan azt a tempót fogja diktálni egészen 250 ig ott ugyan is az opc és a gsi is leszabályoz… aztán elértek a pálya végére … pl Pécs … lejöttök róla elmentek a mecsekre kocsikázni és ott már CSAK a gsi hátulját fogod látni jobb esetben rosszabb esetben még azt sem …
Ja … és még valami ez a veszély téged nem fenyeget hogy egy gsi vel vagy egy opc vel kelljen gyorsulnod városban szóval ettől nem tartok …de azért leírom a véleményem az efféle viselkedésről …. hogy aki így használja az autót és full gyorsulgat vele VÁROSBAN LÁMPÁKNÁL az egy igazi köcsög mint te 😉 😀
De tovább megyek az Oplenél annyira balfaszok , hogy az új Insigniát direkt elrontották és a régi sokkal jobb volt ” mert ugye te ezt állítod hiszen a lámpától való elgyorsulás az számodra sokkal fontosabb mint az autó egyéb tulajdonságai ” … nem mellesleg az Insignia Gsi az egy sport csomagos sima Insignia az Opc pedig Opel Performance azaz gyárilag tuningolt autó … és így kapott ki 12 másodperccel …
A tömeg/lóerő arány sokat elmond egy autóról.
Az enyém 6,4, ami szerintem nem rossz. A 180 lóerő 400-as nyomatékkal egy kb. 1600-1700kg-os autónál valóban nem nagy szám.
Rugalmasság sem sokat számít, hiszen előzésnél vissza kell váltani. Vicces amikor valaki 5-ben kezd előzni, mert megoldja nyomatékból 🙂
Nekem nagyon is számít, hogy mennyire gyors egy autó a kanyarban, mert utána az előttem lévő lelassult autót a kanyarból nagy tempóval kijőve tudom lehagyni.
A sokkal gyorsabb és erősebb autókat is így simán le szoktam előzni, megjegyezve, hogy ott nem egyértelműen a kocsival, hanem inkább annak vezetőivel van a probléma. Közelébe sincs, hogy kiautózza a kocsi lehetőségeit, de azért az egyenesben nyomja mint süket a csengőt.
Mellesleg jegyzem meg, hogy a cikkben szereplő GSI gyorsulását nem írták a régi OPC-hez képest. Szerintem elhanyagolható a különbség.
Szerintem nincs igazad.
Elég nagy balfék, akik városi közlekedésre választ ilyen autót.
A mai forgalom mellett normál időben már nagyon kevés esély van lámpától gyorsulgatni, főleg, hogy elég kevés az ellenfél is.
Éjjel meg szintén kevés esély van összeakadni egy méltó ellenféllel.
Országúton viszont sok „majommal” össze lehet akadni, aki azt hiszi, hogy tud gyorsan autózni. 🙂
Szerintem is többet számít, ha egy autó könnyebb és gyorsabban vezethető, de azért azt fontos megjegyezni, hogy ennek a hangoztatása főleg üzleti stratégia, mert a sofőrök legnagyobb része a közelében sincs, hogy ezt ki is tudja használni.
Gyorsulni, gázt taposni (főleg automatával) minden balfék tud. Kanyargós országúton komolyan gyorsan menni, már nagyon kevesen.
A 0-100 as gyorsulást hányszor használod ki egy évben és hányszor a lényegesen jobb vezethetőséget? Itt arról van szó , hogy az új Insignia 12 másodperccel gyorsabb a jóval gyengébb motor ellenére is mint a régebbi OPC sport modell … akik tudnak olvasni a sorok közt ” te nem tudsz” azoknak az jön le hogy ez az autó nem csak egyenesben gyors mint az előd hanem kanyarban is …