Jött, látott és győzött az MG: így folytatják a terjeszkedést

Tarol Magyarországon a brit-kínai autómárka, mutatjuk, milyen újdonságokkal rukkoltak elő!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

MG bemutatón jártunk, ahol az elmúlt egy év eredményeit, a jövő céljait és a három újdonságot is leleplezték: íme a siker kulcsa és a márka jövője!

Szinte pontosan egy évvel ezelőtt jelent meg a hazai piacon az MG, mára pedig megelőzte eladásokban többek között a Citroen, Seat és Mini márkákat is. A 2022. szeptemberétől elérhető MG modellekből mindössze 9 hónap alatt elkelt az ezredik autó itthon, ez a szám jelenleg 1351 darab. Mindezt annak ellenére, hogy az újautó-piac teljesítménye az európai, növekvő tendenciával ellentétben visszaesésnek indult. A Datahouse adatai szerint az MG jelenleg a 20. a hazai autómárkák rangsorában, slágermodelljük, az MG ZS a B-SUV szegmensen belül máris a 8. helyet tudhatja magáénak, míg az elektromos C-szegmensen belül az MG4 a márciusi bevezetését követően a második legkelendőbb modellnek számít.
Hirdetés
A jövő pedig valószínűleg csak még pozitívabb lesz a brit-kínai gyártónak, az eddig 4 modellből álló kínálat most 3 új típussal bővül. Két tisztán elektromos meghajtású modellt mutattak be: az MG5 elektromos kombit, illetve a már régóta várt, B-SUV szegmensbe tartozó MG ZS EV-t. A harmadik leleplezett modell azonban a legizgalmasabb, az MG HS modellfrissítésen átesett változata, amelyről korábban már beszámoltunk, ám most élőben is szemügyre vehettük. Menjünk végig sorban az újdonságokon. A legfontosabb szereplő csak félig-meddig újdonság, ez nem más, mint az MG ZS elektromos változata. A szemfülesebbek tudhatják, hogy ilyen autó nálunk, újságíróknál már járt, ám kereskedelmi forgalomba csak most kerül. A 4,32 méteres SUV indulóára villanyhajtással 14,5 millió forint, ám ez felszereltség terén már rögtön a legmagasabb szintet jelenti. 16,5 millióért pedig a csúcsmodell akár 440 kilométeres hatótávot is tud. Ezt az autót mi már vezettük is, így amennyiben kíváncsiak vagytok a részletes adatokra és a hétköznapi használat tapasztalataira, úgy ide kattintva találhatjátok meg a tesztjét.
Hirdetés
Hasonló, ám jóval visszafogottabb cipőben jár az MG5, a gyártó teljesen elektromos kombija. A 4,54 méteres villanyautó egy eléggé szűk piacra próbál betörni, és valamivel kisebb a vetélytársainál, de így is korrekt méretekkel büszkélkedhet. Célközönsége a visszafogott, egyszerű autót kereső ügyfelek sora, akik ugyan nem riadnak vissza a villanymotortól, ám guruló számítógép helyett inkább autót vennének. Persze, a modern extrák egész sora megtalálható az MG5-ben is: 10,25 colos az infotainment, digitális a műszeregység, kulcs nélkül nyílik, zárul és indul, de járnak az automata LED fényszórók és hátsó lámpák, a fűthető első ülések, a hátsó tolatókamera és a parkolóradar, illetve a bőrborítású multifunkciós kormánykerék is. Az igazi ütőkártyája azonban az ára: 14,39 millióért egy praktikusabb, takarékosabb és tágasabb modell, mint a ZS: 479 literes a csomagtartója, változattól függően 320 és 400 kilométer közötti hatótávot ígér, az erősebb verzió pedig 177 lóerős. A legnagyobb csavar számomra mégis a frissített MG HS. Jóval markánsabb, divatosabb külsőt kapott a márka C-SUV-ja, míg az értékei azonosak maradtak. Mindemellett az egyedi Magic Grey szürke metálfényezéssel és a Luxury felszereltség bőrkárpitozásához választható, tengerészkék-fehér színkombinációval is bővül a kínálat. Jól megy az új dizájnhoz a 18 colos, ötküllős, gyémántcsiszolású könnyűfém felnigarnitúra is, de nekem egyértelműen az alapáron LED lámpák menetfény-vonalai a legszimpatikusabb részletek. Az új MG HS manuális és automata váltóval, kétféle felszereltségi szinten érhető el, ám ami már szinte felfoghatatlan: az ár. Hiába telt ugyanis el egy teljes év, az MG HS lényegében nem drágult, hiszen a bevezető kedvezménnyel pontosan ugyanannyiba kerül, mint év elején, a frissítés előtti változata.

Igen, ezt a 4,61 méter hosszú, kényelmes és látványos SUV modellt 9,99 millióért haza lehet vinni négyhengeres, 1,5 literes turbómotorral.

Az említett kedvezmény sem milliós tétel, így a bevezető akció után sem fognak az egekbe szökni az árak, a Comfort listaára manuális váltóval 10 599 000 forint, míg jobban extrázott, Luxury változat listaára 11 349 000 forint. Mindehhez az automataváltó felára igény esetén további 650 ezer forint. Nem csak az árak teszik azonban vonzóvá ezt a márkát, és ez szerintem nagyon fontos a hazai piacon. Több MG modellhez is volt már szerencsém, és mindegyik egy jóval magasabb kategóriás autónak érződik a sofőr szempontjából. Persze, aki ért hozzá, és direkt keresi a spórolást, az meg fogja találni, ám a legtöbb átlagos vásárlót a menetkomfort, a biztonság, illetve a megbízhatóság érdekli az ár után. A kényelemre aligha lehet panasz, a megbízhatóságot pedig a 7 évig tartó garancia, assistance solgáltatás és ingyenes átvizsgálási lehetőség garantálja.

Itt térünk vissza a cikk elején emlegetett számokhoz: a márka sikere hazánkban szerintem annak köszönhető, hogy a vásárlók számára fontos területeken erősek, mindemellett komoly színvonal-zuhanás nélkül tudnak lényegesen olcsóbbak lenni a nagy nevű konkurenseknél.

Nem véletlen, hogy a flottás eladások teljes piacon mutatkozó dominanciája ellenére két modell esetében is a magánvásárlók viszik a prímet az MG-nél: a ZS esetében 70% a HS esetében pedig 66% a magánvásárlók aránya. Ráadásul még hallgatnak is ezekre a vásárlókra a gyártónál, az első sikeres év apropóján egy ZS különkiadással is készülnek, amelyben - a vásárlók kérésére - a magasabban extrázott változathoz végre nem jár kötelező jelleggel a bőrülés. Ebből az ünnepi ZS kiadásból a jelenlegi tervek szerint mindösszesen 100 darab készül: többek között automataváltóval, klímával, turbómotorral, LED világítással és kulcs nélküli rendszerrel 7,89 millió forintért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.10.07. at 22:51
    Permalink

    Borzasztó látni, mi lett az egykor patinás brit márkából. Fantáziátlan tucattermék, rossz ízlésű konzumidiótáknak MG logoval rajta. Pont az ellentéte történt az MG-vel, mint a Volvoval: utóbbinál is kínai tulajdonos, de az autók megmaradtak annak, amik voltak, svéd tervezésű, skandináv hangulatot és stílust árasztó egyedi autóknak. Az MG meg egy a többi között. Persze ez nemcsak a márkát minősíti, hanem az ostoba és rossz ízlésű, trendmániás vásárlóikat is.

    • 2023.10.08. at 18:30
      Permalink

      Az MG a 60-as években megszűnt létezni. Az elmúlt 60 évben gyakorlatilag egy modell készült MG márka alatt, az MG-F.

      Ehhez képest a mostani paletta még egész rendes.

      • 2023.10.09. at 11:45
        Permalink

        Tudok erről. De erre mondom, hogy becsesebb és jobb volna, ha az MG akkor inkább megszűnt volna végleg, hasonlóan megannyi más, jobb sorsra érdemes márkának (Monteverdi, ISO, DeTomaso, Talbot stb-stb.), mint az, ami most történik vele. Így nem érdemes, ez gyalázatos. És hasonlóképp: ha az Alfa Romeora sem vár más, mint az, hogy SUV-okat hoz ki, akkor, fájdalom, legyen vége az agóniának. Végleg.

        • 2023.10.09. at 11:47
          Permalink

          Arról nem is beszélve, hogy az MG-nek immár semmi köze ahhoz, amiért egykor lehetett szeretni, becsülni. A “britségéért”. Ennek semmi jelentősége ma már sajnos. Az MG mostani közlekedőedényein szerepelhetne akár KIA felirat vagy bármi más is.

Vélemény, hozzászólás?