A DS3 Crossback elektromos- és a DS7 Crossback hibrid változata az év végén érkezik
Az idén négy éve önálló márka két új modellváltozattal jelentkezik. A tisztán elektromos kisebbik SUV DS3 Crossback E-Tense néven 136 lóerővel és 260 Nm nyomatékkal érkezik, az akkumulátorok kapacitása pedig 50 kWh. Gyorstöltéssel 30 perc alatt 80%-ig tölthetőek vissza az akkumuláorok, a gyártó által kínált fali töltőnek pedig 5 órára van szükség a teljes feltöltéshez. A WLTP ciklus szerinti a DS3 Crossback E-Tense egy töltéssel 320 kilométert tud megtenni. Üzemmódból 3 félét lehet beállítani: az ECO a spórolásra megy rá, a SPORT pedig maximális nyomatékot biztosít, a kettő között pedig a NORMAL használható. A gyorsulási adatot egyelőre csak 50 km/h-ig adja meg a gyártó, ehhez 3,3 másodpercre van szüksége a DS3 Crossback elektromos változatának. Meglepő módon az egyes hagyományos motorral szerelt változatokhoz képest a villanymotoros akár 50 kilogrammal is könnyebb lehet.
A DS-től megszokott formabontó külsőt kapott a DS3 Crossback E-Tense
Az elektromos változat külseje apróságokban tér el a hagyományos hajtásútól: a fényes króm helyett selyemfényű elemeket kapott, a hátsó lökhárító pedig a kipufogó hiánya miatt módosult. Franciaországban az emissziómentes változat 39 100 euróba kerül, az 1.2-es (100 LE) benzines 23 500 euróért vihető haza.
A kompakt kategórián némileg túlnyúlik a 4,57 méter hosszú a DS7 Crossback E-Tense
A másfél kategóriával nagyobb DS 7 Crossback E-Tense 4x4 egy benzin-elektromos hibrid. Két villanymotorral szerelik a legnagyobb DS-t, az egyik a váltóba, a másik a hátsó tengelyre kerül, ennek köszönhetően valósul meg a virtuális négykerék-meghajtás. A prémium SUV orrába egy 1,6-os benzines került 200 lóerővel, a rendszer összteljesítménye pedig 300 lóerő. Maximális elektromos hatótávnak 50 kilométer ad meg a DS és akár 135 km/h-val is suhanhat pusztán villannyal. Az ígéretek szerint megelégszik 2,2 liter benzinnel száz kilométeren. A DS3 Crossback E-Tense állítható energiavisszanyerő rendszere itt is megjelenik, illetve E-SAVE funkcióval menet közben is feltölthetőek az akkumulátorok, külső töltés esetén pedig kevesebb mint 2 óra is elegendő a maximális szint eléréséhez. A hibrid DS 7 Crossback E-Tense 4x4 indulóára 54 300 euró, az 1,2-es (130 LE) benzines motorral szerelt DS 7 Crossback nálunk 8,99 millió forinttól vihető haza.