Jönnek a négyrészes időmérők a Forma-1-ben?
Az FIA eléggé átalakítaná az időmérőket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ti örülnétek, ha három helyett négy részből állna az F1-es időmérő?
Mindezzel a hétvégi show-n kívánnak javítani, és kicsit több előzésre bírni a mezőnyt. Ezzel a döntéssel próbálják meg azt elkerülni, hogy a középmezőny kitrükközze a szabályokat: jelenleg ugyanis a szabad gumiválasztás miatt a középmezőny tagjainak nem igazán fűlik a foga ahhoz, hogy bekerüljenek a top 10-be.
A gyakorlatban négy etapos kvalifikáció úgy nézne ki, hogy az első három szakaszban 4-4 autó búcsúzna a végén, így az utolsó 10 percre már csak 8 autó jutna be. Természetesen az FIA-nál arra is gondoltak, hogy ebben az esetben mi lesz a gumikopással-használattal?
Lehetséges megoldásként azt vetették fel, hogy a top 8-ba jutó versenyző az utolsó szakaszban használt abroncsokon rajtolhatna el, nem pedig az utolsó előtti etapban használtakon, ahogy teszik azt most. Ezzel a döntéssel nem kényszerítenék kompromisszumra a pole pozícióért küzdő versenyzőket, hiszen nem kellene automatikusan a keményebb abroncsot választaniuk.
Az időmérő izgalmasabbá tétele főként az olyan speciális pályákon segítheti a futamokat is látványosabbá varázsolni, ahol hírhedten nehéz az előzés, például Monacóban, Szingapúrban, Ausztráliában és Magyarországon. Végleges döntés még nem született.