Világszinten is egyre nagyobb a kereslet a "kompakt" autóbuszok iránt
A bajai székhellyel rendelkező GANZ cseh járműgyártó partnerével, a SOR-ral összefogva fejlesztette ki a 8 méter hosszú, alacsonypadlós midibuszt. A hivatalosan GANZ-SOR névre keresztelt modell születését a vállalat azzal indokolta, hogy manapság világszerte egyre nagyobb a kereslet a kisebb méretű buszok iránt. Az ebben a kategóriában kompaktnak számító jármű persze nem csak a városi közösségi közlekedésben nyújthat segítséget, a GANZ szerint egyetemi campusokon, de akár turisztikai látványosságok környékén is jó szolgálatot tehet.
Babakocsival és tolószékkel is igénybe vehető
Az alacsonypadlós kialakításnak és a lenyitható rámpáknak köszönhetően mozgáskorlátozottak szállítására is alkalmas az amúgy 45 fős midibusz (ebből 16 ülőhely). A gyártó állítása szerint a hatótáv 300 kilométer környékén alakul, bár azt nem közölték, mennyi idő feltölteni az akkumulátort. Jelenleg mindössze egyetlen példány létezik belőle, amelynek a hajtásláncát és szoftverét magyar mérnökök fejlesztették ki, míg a kocsiszekrény Csehországból érkezett. A típusengedély megszerzését követően évi 50 jármű készülhet a GANZ-SOR-ból.
Egy nap akár a BKK flottájában is megjelenhet a magyar-cseh fejlesztésű midibusz
Ez egy SOR EBN8 villanybusz, amit már több, mint 10 éve gyártanak a csehek. Újdonság benne a Ganz elektronika, de ettől ez még nem új jármű.
Jól sejtem a gyártó profiljából, hogy ez tulajdonképpen egy akkumulátoros villamos beépítve egy viszonylag elavult busz vázba? Az elektronikát biztos érdekes lehetne mutogatni vásárokon, ha beszállítói babérokra törnek, de midi buszból szaladgál még pár ilyen szörnyszülött a világban – nem tudom mi szükség van még egyre.