Lágy hibrid hajtáslánc is megjelenik a Fiat 500-ban és a Pandában
A Fiat kisautóinak túléléséhez nélkülözhetetlenek a hibrid modellek. Bár az 500-as még mindig népszerű, a Panda mellett ő is megkapja a 12 voltos lágy hibrid hajtásláncot. Ez annyit jelent, hogy az 1,2 literes, szívó benzinmotor helyére a szintén szívó, de csak egyliteres egység érkezik a FireFly családból és hozzá társul az indítógenerátor.
Az egyliteres FireFly motor dolgozik a hibridekben
Az egyliteres motor 70 lóerővel és 92 Nm forgatónyomatékkal mozgatja az 500-ast és a Pandát is. A csupán 77 kilogrammos motor hengerenként kétszelepes, de változó szelepvezérléses, továbbá alumínium blokkal és acél hengerperselyekkel rendelkezik. A hetven lóerőhöz még jön a szíjjal hajtott indítógenerátor 5 lóereje is.
Az új szín és a Hybrid felirat teszi felismerhetővé az új modelleket
A lágy hibrid rendszer lítium-ion akksijának kapacitása 11 Ah, és az ezzel a hajtásrendszerrel felszerelt autók képesek a benzinmotor nélkül gurulni 30 km/óra tempó alatt. A Fiat 500 Hybrid és a Panda Hybrid emellett új sebességváltót is kap. A hatfokozatú manuális egység segít a hatékonyság növelésében, illetve az autó vezethetőségét is javítja, hiszen 45 milliméterrel alacsonyabban ül a motortérben, tehát a tömegközéppont is alacsonyabbra került
A vezető előtti műszeregység az energiaáramlást is mutatja
A Fiat 500 hibrid már februárban debütál az európai piacokon, ráadásul egy új, zöld szín is megjelenik a palettáján, míg a Panda Hybrid márciusban követi.
A Panda érkezik később a piacra
Ez a szín nagyon üt, ha valós fényviszonyok között is úgy jön át, mint a képeken. Mondjuk a FireFly motor bevezetése szerintem nagyobb hír, mint a nyomi-hibrid rendszer – kíváncsi vagyok, hogy Pandából csak a Cross karosszéria kapja-e meg, vagy a többi is. Elvileg már küszöbön van/volt az új Panda és új 500-as bevezetése, kíváncsi vagyok a PASA-házassággal miként módosulnak a tervek.