Jön a Volkswagen Golf 300 lóerős sportkombija
Los Angelesben mutatkozik be a VW Golf R kombi változata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Los Angeles-i premiert megelőzve mutatta be legújabb modelljét, a Golf R kombi változatát a Volkswagen. A gyártás jövő tavasszal kezdődik.
A praktikusság és a sportosság jegyében született meg a Golf új, vérbeli sportmodellje, a Golf R kombi. Hazánkban talán kevésbé, nyugaton annál inkább szeretik a nagyteljesítményű kombikat. Kényelmesen elfér a család, nyaraláskor van hova pakolni a bőröndöket, ugyanakkor a sportos vezetésről és menetdinamikáról sem kell lemondani. Aki sokallja pl. az Audi RS4 Avant teljesítményét vagy árát, nekik kiváló választás lehet a Golf R Variant.
Külső megjelenés szempontjából több területen is különbözik az R verzió a többi Golf modelltől. Elöl nagy légbeömlővel ellátott lökhárító, R betűvel díszített hűtőrács és nappali fénnyel integrált Bi-Xenon fényszórók fogadnak bennünket. Hátul szintén módosított, diffúzorral ellátott lökhárító és négy kipufogóvég árulkodik arról, hogy a motortér alatt komoly teljesítmény lapul.
A négykerékmeghajtású Golf R szíve egy 300 lóerős 2,0 literes TSI, 380 Nm nyomatékkal. A motorhoz hatfokozatú, duplakuplungos váltó jár. Az autó 5,1 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/óránál. A sportos Golf a gyári adatok szerint beéri 7 liter/100 km fogyasztással, a CO2 kibocsátás 163 g/km.
Annak érdekében, hogy a sportos kombi ne szabaduljon el könnyen a közúton, ESC Sport menetstabilizáló rendszer dolgozik. Hangulattól függően összesen négy vezetési mód közül választhatunk, melyek a következők: eco, normal, individual és race, azaz verseny.
A tervek szerint az európai értékesítés 2015 tavaszán kezdődik, az első példányok pedig nyáron kerülhetnek leghamarabb a márkakereskedésekbe, itthon vélhetően nem ez lesz a területi képviselők új kombija.
Szerintem jól tette, hogy szakított vele. Ám úgy tűnik a sportossághoz mégiscsak kell a szemkilövő homasita kék világítás. Bár ez lenne az egyetlen gondom a megvételével kapcsolatban. 🙂
Izlések és pofonok….Divat lett belőle?? Éppen arról van szó, hogy a vw is szakított ezzel a színnel már évekkel ezelőtt. Ha jól tudom manapság fehér-piros színeket használnak.
Szerintem meg ritka bazári ez a kék világítás. Viszont divat lett belőle, az tény.
Szerintem meg ritka bazári ez a kék világítás. Viszont divat lett belőle, az tény.
Visszatért a kék belső világításhoz a vw (de csak az “R”-ben. Én személy szerint üdvözlöm, nekem nagyon tetszett anno a vw-ben ez a szín.