quattro, vagy xDrive? Kiderül, melyik a jobb! Ha pedig téli gumit keresel a szezonra nézd meg (egyelőre tavalyi) téligumitesztünket!
A téli tesztek özökzöld kedvenc témája a quattro vs. Xdrive kérdés. Az etalonnak számító Audi összkerékhajtás, vagy a BMW hátsó tengelyre terhelt, szükség esetén 100%-ot elöl is teljesítő hajtása a hatékonyabb? A Tyre Reviews stábja alaposan utána járt a kérdésnek, és bár alapvetően gumikat tesztelnek, tapadás szempontjából nem mindegy, mit tud maga a technika. Az egyenlő esélyek miatt ugyanolyan Nokian téligumikat szereltek egy Audi A4 quattróra, egy 3-as BMW-re és egy Jaguar XE-re. Utóbbi mintha kilógna a sorból, de a végére megértjük, mit keres a németek mellett.
A tesztet valódi téli körülmények között végezték, havas gyorsulási versenyben, jégen gyorsulásban, emelkedőn elindulásban és irányíthatósági versenyben engedték össze az autókat. A videó látványos és egyben nem várt eredményeket mutat. Az azonos motorizáltságú autók között itt-ott nyilván van eltérés, de többször is bevált a papírforma, miszerint az Audi ügyesebb a két ellenfélnél, ami a sík úton való gyorsulást illeti. A quattro hajtás azonban hátul maradt a BMW-hez képest emelkedőn való elindulásban, ami talán mindenkit meglepett. Az irányíthatósági verseny zárt pályáján az Audi tűnt a leginkább unalmasnak, de főleg zavarónak, miután a menetstabilizátor kikapcsolt állapotban is folyamatosan beleszólt a veetésbe, körideje sem lett valami túl jó. A 3-as bekapcsolt elektronikával rosszabbat, kikapcsolttal viszont jobbat ment az Audinál, érdekességképpen viszont a legharmonikusabb vezethetőséget a Jaguar érdemelte ki, ami a pilótákat is teljesen meglepte. De íme a videó, érdemes az utolsó másodpercig végig nézni:
Ezen a szinten egy átlag autósnak teljesen mindegy melyiket választja, hiszen nüansznyiak a különbségek. Ráadásul egyik tesztben ez a jobb, a másikban meg a másik.