Sportos, elektromos, SUV és még Skoda is egyszerre? Lehetséges ez?
Küllem szempontjából biztosan, a fekete díszítések és a nagyfelnik ügyesen teszik a dolgukat a dizájn terén
A legerősebb változat, az Enyaq Sportline iV 80x a hátsókerekes alap mellé az első tengelyre is kap egy motort, így 195 kW-ra nő a teljesítménye és 425 newtonméter a maximális forgatónyomatéka. Akkucsomagja 82 kWh kapacitású, hatótávja így a WLTP-ciklus szerint 500 kilométer feletti. Sportosságának adatok terén végsebessége szab határt, ez ugyanis csak 160 km/h. A csomag a gyengébb, csak hátsókerekes hajtásláncokkal is rendelhető lesz, az Enyaq Sportline iV 60 hátsó tengelyen működő elektromos motorja 132 kW teljesítményt produkál, míg az Enyaq Sportline iV 80 hátsó motorjának teljesítménye 150 kW.
További érdekessége, hogy sportos változatban is dobféket kap hátra, mivel ezen a tengelyen elsősorban a villanymotorral fékez, ezzel energiát visszatermelve. Ennek a visszatermelésnek - és ezzel a lassulásnak - a mértéke a sportosabb változatban is a kormányról lesz elérhető.
Belterében első ránézésre még mindig inkább kényelmes
Közelebből megnézve viszont kiderül, hogy sportkormányt és sportülést is tettek bele a csehek
A küllem is változik, színrefújt küszöbborításokkal és fényes fekete díszelemekkel sugallja már messziről a Sportline csomagos Enyaq, hogy ő egy sportosabb valami, közelebb érve pedig már feltűnik a matt fekete hátsó spoiler, illetve a választható 20 vagy 21 colos könnyűfém felni és a sötétített hátsó szélvédő és oldalablakok.
Ez a csomag háromféle Enyaq iV hajtáslánchoz rendelhető, ebből kettő hátsókerék-, egy pedig összkerékmeghajtást kínál
Lényegében tehát az ülés, a felni és a futómű teszi valóban sportosabbá, a dekor pedig valamivel vadabb megjelenést ad az elektromos Skoda SUV modellnek.