Jön a sportos Lada Kalina
136 lóerős szívó benzinessel jön a Lada Kalina
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
86 és 96 lóerős motorjai mellé egy újabbat és erősebbet kap a Lada Kalina. A 136 lóerős modell több ponton is különbözni fog társaitól.
Bár a Lada versenyben van a Citroënekkel, a Hondákkal és a Polestarral a WTCC sorozatban, az utcai modelljeire mégsem a sportosság a jellemző. Az orosz gyártó ezen kíván változtatni a Kalina NFR bevezetésével, amely az eddigi legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártásban előállított Lada lesz. Ami a teljesítményt illeti, 136 lóerő áll majd rendelkezésre az 1.6 szívó benzinesből, az ötfokozatú váltóval pedig 9,2 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100 km/órára, 203 km/h végsebességre lesz képes.
A Kalina NFR sportosabb futóművet, kormányzást és erősebb fékeket is kap. Ezen felül ABS és EBD is rendelkezésre áll. Kényelem szempontjából manuális klíma, fűthető ülések, tolatóradar, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, négy hangszórós audiórendszer és hétcolos központi kijelző érhető majd el. A tervek alapján a gyártó az első évben mindössze 50 darab Kalina NFR-t készít, amelynek induló ára 12 139 dollár (kb. 3,3 millió forint) lesz.
Szeretem az ilyen kicsi és aránylag “erős”, fürge autókat.
Mondjuk a családban van egy újabb Swift Sport, ami szintén 1,6-os és 136 lóerő.
Nem tudom mennyire rúghatna mellette labdába a Lada. Nem sok esélyt adnék neki.
A Swift a lehetőségekhez képest nagyon gyors (saját mérés szerint kevesebb mint 8mp alatt gyorsul százra) és szinte elképesztő kanyarsebességgel rendelkezik. Igazi GTI érzést ad. Egy kanyargós úton nem igazán akad ellenfele még a jóval erősebb autók között sem.
Nem tudom mit szól hozzá Menőmanó, de nekem teccik! Kicsi és erős. Elég nagy és peres gumikon gurul, amikkel jól néz ki. A szárny is a sportosságot sugallja. Szerintem jó az összkép, és az ár is. A tehnika biztos nem mai, de teljesen elegendő lehet az utcára. Ja és ami teccik benne hogy ki lehet belőle látni, vékony az A oszlop és a C is, a hátsó kisablak nem csak jelzés értékű, nálam ez egy jópont.
Kíváncsi leszek, a képek alapján Menőmanó kolléga tetszését mennyire nyeri el ez az autó:)