Polestarosak a lámpák és a hűtőmaszkpanel, de hátrafelé másabb irányt vesz a dizájn
Néhány éve csupán, hogy a Volvo teljesítményorientált részlege, a Polestar kivált a cégből, és önálló márka lett belőle. Ilyen rövid idő alatt már piacra is dobtak egy konnektoros hibrid sportautót, a Polestar 1-et, mostanában pedig a teljesen elektromos Polestar 2-vel igyekeznek piacot hódítani 14 országban. Egy nagyvolumenű autógyártóhoz képest ez még kevés, van hova fejlődni, éppen ezért érkezik jövőre a Polestar 3, a márka első igazi SUV-ja. Azért "igazi", mert a Polestar 2 is egy érdekes öszvér, a cég fastbacknek hívja, amit viszont annyiféle autóra aggattak már a járműtörténelemben, hogy ettől nem kerülünk közelebb az igazsághoz. Kicsit szedános a hátsó lépcsőzetessége miatt, aminek rövidsége miatt egy kompakthoz is közelíthető a kocsi, közben meg elég nagy a hasmagassága, szóval crossover is lehetne. Mindegy is, a Polestar 3 végre egy könnyen beazonosítható, hagyományos SUV lesz.
Mármint a könnyű beazonosíthatósága lesz persze az egyetlen, ami hagyományos az autóban. A 3 egy prémium, kicsi vagy közepes méretű, teljesítményorientált elektromos SUV lesz, a Polestarhoz hű apró gegekkel és hasznos megoldásokkal. Egy álcázott fotót már közzétett a gyártó, és bár sok részlet egyelőre még kivehetetlen, a formáját tekintve mintha szakítana az eddigi Polestarokkal. Sőt, az oldalablakok C-oszlop körüli kialakítása, az izmos hátsó sárvédők és a szögletes törésekben végződő lágy ívek egyenesen a Cuprákat idézik, főleg a Formentort. Valószínűleg hasonló szegmensben is indul majd a Polestar 3, leszámítva persze, hogy a Formentor nem elektromos, legfeljebb konnektoros hibrid. A SUV-ot a Volvo Dél-karolinai gyárában készítik majd, és bár alapvetően az amerikai vásárlókat veszik célba, bizonyára Európába is eljut a kocsi.
Jó belépő volt a Polestar 1
A Polestar 3 jövőre érkezik, utána pedig 2024-ig minden évben bemutat majd egy új modellt a gyártó. A Polestar 4 2023-ban egy kisebb méretű kupé-SUV lesz, 2024-ben pedig jön a Polestar 5 négyajtós kupé, amit a Precept koncepció nemrég már előrevetített. Természetesen ezek mindegyike 100%-ig villanyhajtást használ majd, a Polestar csak ilyeneket gyárt már, és 2030-ra szeretnék az első teljesen klímasemleges modelljüket piacra dobni, ami nem csak helyi emissziómentességet kínál, de a gyártásától kezdve az élteciklusának legvégéig mindent figyelembe véve az energia- és a nyersanyagfelhasználás terén sem ró (nettó) terhet a környezetre. Idén már 29.000 autót értékesít a Polestar, 2025-re ezt szeretnék megtízszerezni, miközben a tőzsdére is bevezetik a céget - mindezektől egy környezetbarát, prémium minőségű, jelentős autógyártóvá válást remélnek hosszabb távon.
” Idén már 29.000 autót értékesít a Polestar”
Hol? 😀 Szerintem örülnek, ha a negyede összejött. Az a jó ezekben a kínai gyártókban, hogy Belső-Kínában sokkal könnyebben el lehet varázsolni könnyed könyvelési trükkökkel ezeket a számokat, mint mondjuk Nyugaton. Mint ahogy azt is ki lehetett mutatni, hogy az Evergrande a világ legnagyobb ingatlanmogulja, aztán kiderült, hogy ott állnak üresen az eladatlan lakások…lakóparkok…egész lakatlan városok ezrei. Valahol biztos parkolnak gazdátlan Polestarok is – ha szerencséjük van csak fiktíven és nem gyártották le valójában ezeket a kocsikat, csak a statisztikához írnak hozzá egy 0-t.
Ebben az évben vagy egy tucat alkalommal láttam Polestarokat kiállításon (csak pár link: https://egzostive.com/category/brands/polestar/ Iaa-n, szeptemberben két standdal is készültek (köztük az új tanulmánnyal), Antwerp Classicen is standdal készültek (egy régi P1800-assal súlyosbítva) a Zoute GP-n megint egy teljes standdal. És ez csak azon rendezvények, amelyekre én is ellátogattam az elmúlt pár hónapban.
Itt ott látok az utcán is a 2-esekből, nemrég vittek is vele egy rendezvényen. Az EU eladások az eddigiek alapján jó ha 20.000-et elérik, ami nem sok kb a Lexusnak vagy a DS-nek a harmada.
Ezt csak azért írom, mert nem biztos hogy a saját kis hazai mikrokozmoszunk irányadó az európai autópiacra.
Persze évi 20.000 autóra nem lesz értelme márkát fenntartani. Nem tudom mire elég, ez az eladás, és hogy mennyi a saját kereskedői/bemutató autók flottája. Az Inifniti is itt töltött pár évet a kontinensen, anélkül hogy létható nyoma lett volna az utcaképben.
De az biztos hogy a Polestar most nagyon dolgozik a nyugat európai jelenlétén. Amit pedig a rendezvényeken meséltek annak alapján most indítják be a rakétákat, új és önálló modellekkel (a Polestar 1 gyakorlatilag egy S90 kupé T10-es motorral, nagyon túlzó 150.000 euróért, viszont nem lógott ki a high-end luxusautók közül az Antwerp Concours-on).
Már megint a hajamat tépem ki szálanként az agymenéseidtől, te szerencsétlen. Szerinted a Polestar CSAK Európában akar autót eladni? A világ többi részén nem kíván? Igaz, hogy nincs nagy jelentősége az ilyen dűlőknek, mint Amerika vagy Kína, de illik legalább megpróbálni, nem? Jézusom, jézusom, és harmadszor is jézusom…
A kínai gyártás alapján ésszerű lenne hogy előbb utóbb ott is megjelennek, de nem találtam értékesítési számokat. VIszont ezt a karosszériát Európában nem nagyon szeretik (csak keleten, de ott meg az eladások marginálisak).
Ha találtál linket kinai értékesítési számokról, akkor linkelt be.
Nem találtam, de komolyan gondolod, hogy a Geely-vezér pont Kínában ne akarna kaszálni? 😀 Alig van még modelljük, nemrég alakultak meg, várjunk már még egy kicsit. Mostanában rendszeresen olyanokkal vitázom, akik mindent azonnal akarnak. Megalakul egy márka, másnapra már legyen presztízse, értéktartása, nimbusza, sportsikerei, döntsön rekordokat. Türelem rózsát terem. A Teslára amúgy szerintem nem lesz veszélyes a Polestar…
Pont ez a baj ezekkel a megjelenésekkel, hogy nagyobbnak láttatják magukat, mint amekkorák valójában. Az, hogy az összes online és offline médiafelület tele van velük még nem jelenti azt, hogy veszik is az autóikat, csak azt, hogy sokat költenek marketingre. Kínaiként az eladási számaikat nem kell közölniük – egyébként már pl. a Jaguar – Land Rover is menekül ezen statisztika elől, ők havi helyett már csak három havi bontásban adják közre az adataikat – de a Polestarok számát csak megbecsülni lehet mindenféle helyi adatok összegzésével (és még a helyi adatokkal is lehet csalni ha pl. ide-oda tologatják a regisztrációkat az országok között á la Fiat).
Mivel jelenleg tőzsdére készül a cég és kifejezetten cél hogy valami gigantikus összegre értékeljék kibocsátáskor így egyébként érthető stratégia ez a nagyot ígérés, de hogy mi a valós teljesítményük az per pillanat baromi nagy kérdőjel. Persze sokan károgtak a Teslára is 10 évvel ezelőtt, hogy ez egy sima pénzügyi átverés és soha nem fog összejönni a 10.000 autó (aztán tavaly már a fél millió is megvolt), de a Polestar és sok más Teslát utánozni próbáló cég esetében számos súlyosbító tényező késztet gyanakvásra. Nem szabad őket úgy kezelni, mint a hagyományos gyártókat akik a termelési tényezőik rendelkezésre állása alapján ígérnek valamit vagy adnak jóslatokat a jövőbeni eladásaikra.
Az Európai eladásoknál nem fognak tudni elbújni a gyártók. Szerintem a kínai eladásokat is elég jól dokumentálják.
A Polestar a Volvo “AMG”-je, nincs okom rá, hogy különösebben kételkedjek benne.
Igen sokat letett a Volvo a kínai átvétel óta, pedig én sem hittem abban hogy megduplázzák az eladásokat, ráadásul anélkül hogy aránytalanul erősen emelkedtek volna a kínai eladások.
A Tesla extrém sikeres és bár én sem gondoltam hogy ekkorát fognak ugrani még mindig egyetlen “hagyományos” gyártó sem érte be, ráadásul amióta a Model 3 kategóriaelső már az EU-ban is nem lehet azzal áltatni magunkat hogy a nagyok “nem hajolnak le az apróért”.
A Polestar esetében ott a Volvo teljes európai és amerikai kapacitása meg persze a Geely kínai gyárai. Nem tudom mire kellene gyanakodni, semmi teljesíthetetlen nincs abban amit kínálnak..
Igazából én sokkal többet vártam volna tőlük, mondjuk a Model 3 eladásai tükrében…
Nem logikus, de úgy tűnik egyelőre így van.
Ha találsz ellenkező hírt nyugodtan posztold, engem is érdekel…