Jön a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Mennek vagy maradnak a régiek?

Hat viszonteladó partnerrel indul július 1-jén az országosan egységes mobilparkolás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Július 1-én indul a közterületi parkolás országosan egységes mobilfizetési rendszere, jövőre budapesti dugódíjat is fizethetünk vele.

Jövő héten kedden (július 1-jén) a törvényi szabályozásnak eleget téve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. elindítja a közterületi parkolás országosan egységes mobilfizetésének rendszerét. Az eddigi 42 helyett 70 közterületi parkolási társaság területén lesz elérhető a mobilparkolás, az eddigiektől eltérően az autósok az ország minden közterületi parkoló övezetében hét mobilparkolási szolgáltató megoldásai közül választhatnak, a legtöbbek által használt sms- és hívószám 810-ről 763 kezdetűre változik. Azok a szolgáltatók, akik nem csatlakoztak a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerhez, - köztük az EME Zrt. – a törvényi szabályozás szerint július 1-től nem nyújthatnak közterületi mobilparkolási szolgáltatást - legalábbis a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-től kapott információk szerint. Természetesen megkérdeztük az EME-t is, hogy mi az ő álláspontjuk, szerintük ők továbbra is nyújthatják szolgáltatásukat, ügyfeleiknek nem kell aggódniuk feltöltött egyenlegeik miatt. Hogy mi lesz a végkifejlet, azt egyelőre nem tudni, mindenesetre az EME Zrt. kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az Európai Bizottságnál, mivel véleménye szerint az állam monopolizálta a mobilparkolást. Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója ennek kapcsán elmondta: az EME Zrt.-vel folyamatosan tárgyalt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., ezért is halasztották május 15-ről június 10-re a csatlakozás lezárását. Miután addig nem állapodtak meg, a július elsejei indítás miatt szükségessé vált a tárgyalások felfüggesztése.
Július 1-től az autósoknak a következőkre kell figyelniük mobilparkolás során:
  1. A három mobilszolgáltatón (Telenor, Telekom, Vodafone) keresztül továbbra is elérhető lesz a népszerű, mobilegyenleg terhére történő, sms- és telefonhívás alapú, úgynevezett ad hoc mobilparkolás, azonban a három mobilszolgáltató közös behívószáma 810-ről 763-ra változik.
  2. Július 1-től az a mobilparkoló autós, aki a 810-es számon kívánja elindítani parkolását, sms-ben figyelmeztetést kap, amelyben értesül róla, hogy ezen a számon mobilparkolási szolgáltatás nem elérhető, valamint arról, hogy ad hoc mobilparkolását a 06 20/30/70 763 kezdetű, a parkolóórára ragasztott helykód végű számon indíthatja el.
  3. Július 1-től az ország minden közterületi parkolási övezetében választhatunk mobilparkolási szolgáltatót: a három mobilszolgáltató mellett az Evopay, az Mpark, a Barion és a Nemzeti Mobilfiztési Zrt. is kínál különféle mobilparkolási szolgáltatásokat.
  4. Július 1-re az ország kb. 13 ezer darab, főképp a parkolóautomatákra kihelyezett tájékoztató matricája lecserélésre kerül, az autósok az új matricákon minden mobilparkolási szolgáltató elérhetőségét megtalálják.
  5. Június 30-tól a +36 36 889 889-es telefonszámon elérhető a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. telefonos ügyfélszolgálata, ahol a munkatársak a mobilparkolással kapcsolatos minden kérdésben állnak az autósok rendelkezésére.

Hirdetés

A rendszerhez csatlakozott szolgáltatók más-más megoldást kínálnak, eltérő költségen. Az alap az, hogy a mobiltelefon számlájában jelenik meg a parkolási díj, de lehet bankkártyás feltöltést, sőt utólagos fizetést is választani. Kinek-kinek magának kell eldöntenie, hogy parkolási szokásaihoz melyik megoldás a megfelelőbb, a legolcsóbb. A mobilparkolás mindenképp költséggel jár, ám a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója szerint a parkolások felét eddig is így fizették az autósok. Az átállás biztosan nem lesz fájdalommentes, leginkább az EME ügyfelei aggódhatnak, hogy vajon érvényes lesz-e parkolásuk, az ezzel kapcsolatban kapott információk egyelőre sajnos ellentmondóak. De van még fájóbb hír is: a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tervei szerint busz- és vonatjegyet, valamint fővárosi dugódíjat is fizethetünk majd rendszerükön keresztül. Utóbbi bevezetése kapcsán ők a jövő évet említik, ami több mint meglepő azok után, hogy a legutóbbi hivatalos információk szerint az egyelőre nincs napirenden., ugyanakkor egybevág azon korábbi információkkal, hogy a 4-es Metró finanszírozási szerződése miatt 2015-ig be kell vezetni. Részletei egyelőre ismeretlenek, tervek persze bőven voltak vele kapcsolatban, írtunk is csokornyi cikket a témában; hőbörögni lehet, tisztán látni sajnos annak kapcsán egyelőre nem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?