Arra már korábban rájöttek a prémiumgyártók, hogy nem csak kétajtós kupék hajtására kell tartogatni a legerősebb erőforrásaikat, hanem nyugodtan beépíthetik azokat négy- és ötajtós típusokba is. Legfeljebb át kell keresztelni őket valamilyen frappáns fantázianévvel és máris kupé lesz a lapos tetős négyajtós, illetve például shooting brake a sportkombi. Mármint a Mercedesnél, amelynek nagyon bejött a számítása a kecskeméti CLA mindegyik kivitelével, beleértve a legerősebb AMG-t is, amely szintén elérhető mindkét karosszériaváltozatban. Ehhez a vonulathoz látszik csatlakozni az Audi is, hiszen az RS 3 négyajtós változatát kapták lencsevégre a Nürburgringen. Így a karrierjét valaha kizárólag háromajtósként kezdő kompakt csúcs Audi - amely most csak ötajtósként kapható - valószínűleg négyajtósként is csatlakozik a kínálathoz. Minden bizonnyal az immár négy éve debütált típus megújulásával együtt jelentik majd be a kínálat bővülését, és így jó eséllyel a teljesítmény is emelkedik majd, jól értesültek szerint akár 400 lóerőre. Méghozzá nem is olyan sokára, ugyanis már az idei párizsi vagy Los Angeles-i autókiállításon debütálhat a négyajtós Audi RS 3.
h.vagy fiam, mint szódás a lovát.
manocska, max egy bizonyos szemszögből….attól függetlenűl valóban igazad van a száraz adatokat vesszük, de azért egy audi kidolgozottsága kissé más árfekvést jelent, meg méretben is nagyobb ha a puttonyt nézzük (persze . akinek van rá 18-20M, az nem fog focust venni, akinek meg nincs, az megveszi a focust. én szerintem ez egy tök szubjektív dolog és pénztárca kérdése, egyikkel sem jár már rosszul a vevő. ( máskérdés, h én egyiket sem választanám. ha lehetne, akkor egy új 5ajtós cupra R AWD 330-350 ló körül 🙂 )
Az S3 asszem 16 milla, az AMG CLA is annyi, lehet ez az RS3 „csak” 18 lesz, de persze nem csodálkoznék a 20-on sem és mivel nem dákós belépő kategóriáról és márkáról van szó, sajnos megtehetik. USA-ban egyébként szeretik az S3 limot.
Komoly darab.
Kb. 4mp alatti gyorsulásával kategória első lenne, de az ára is elképesztő, ha a felújított RS3-hoz hasonlítjuk.
Kb. 20 millió felett lenne, ami az erényeit tekintve is röhejes, figyelembe véve, hogy az eddigi RS3 kb. 16 millió volt alap áron.
Szóval jó kis autók ezek a maguk módján, de az árukat tekintve mégsem. 🙂
Ebből a szempontból a Ford Focus RS és az STI sokkal jobb.