Jön a mátrix lámpás Audi A8
Ciklusa felénél felvarrják az Audi A8 ráncait
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A modellciklusa felénél járó zászlóshajón sok változás nem várható, de az már biztos, hogy az Audi A8 megkapja a gyártó néhány évvel ezelőtt az Q2-es koncepción bemutatott mátrixos LED-es világítását.
Egy kamera, a navigációs rendszer és további érzékelők látják el az Audi mátrix LED technikájú fényszórókat a szükséges információkkal. Amennyiben a kamera más járműveket észlel, a több szektorból álló távolsági fényszórót csak a megfelelő részekben kapcsolja vissza tompított fénnyé. Így a fényszórók akár összetett szituációkban, több jármű között is megvilágítják a teret. A távolsági fény a navigációs adatok alapján már a kormányzás megkezdése előtt befordul az ívre, vagyis a vezetőt már-már a távolsági fény vezeti végig az úton.
Az A8 esetében a mátrix 25, ötös csoportokba rendezett LED fényforrásból áll, ezek adják mind a tompított, mind pedig a távolsági fényeket. Automatikus működése révén nem kapcsolja le a távfényt, csak azokat a nyalábokat, amelyek a szembejövő, vagy előttünk, velünk egy irányban haladókat zavarja. Szervomotorok nélkül is képes kanyarba bevilágítani, a kamerák és a fedélzeti számítógép jelzései alapján önműködően növeli, vagy csökkenti a fényerőt. Az éjjellátó berendezéssel is kommunikál: amennyiben az gyalogost észlel, egy villogó fény megjelöli és figyelmezteti a sofőrt.
A jövőbemutató technikának egy hátránya van: az Amerikai Egyesült Államokban nem engedélyezett (létezik egy olyan szabály 1968 óta, amely előírja, hogy a fényszórónak kell legyen egy távolra és egy közelre világító üzemmódja). Legalábbis egyelőre még nem. Az Audi jogászai gőzerővel dolgoznak azon, hogy meggyőzzék a technológia hasznáról és ártalmatlanságáról az amerikai hatóságokat még a kocsi feltételezett szeptemberi, frankfurti bemutatója előtt.
A megújult modell érkezését nem pontosította az ingolstadti cég, de az autoblog.com úgy értesült, hogy még az év végén a piacra kerül a frissített A8.
Ez a hátra vetített piros fény „követési távolság jelölés” szenzációs.
El tudom képzelni, hogy az olyan erőszakos, rámászós, letolós autók vezetőjének kiégeti a szemét, ha túl közel jön.
Óriási! Nem kell többé fékezgetni (tudom ez durva) hogy a mögöttem lévő vegye már észre, hogy túl közel jött.
Nesze neked Xenon!
Gondolom tartalék izzókészlet ehhez akkor nem kötelező 🙂
csak tartalék LED-ek. és forrasztópáka.
Az ötletet biztos a KIT-en lévő futófényről lopták.