Jön a mátrix lámpás Audi A8

Ciklusa felénél felvarrják az Audi A8 ráncait

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A modellciklusa felénél járó zászlóshajón sok változás nem várható, de az már biztos, hogy az Audi A8 megkapja a gyártó néhány évvel ezelőtt az Q2-es koncepción bemutatott mátrixos LED-es világítását.

Hamarosan szolid frissítést és a tavaly ősszel, a Crosslane Concept (Q2-előfutár) crossoverben látott LED-mátrix világítást kap az Audi A8. Ennek a lényege, hogy az egymáshoz kapcsolt LED-ekből mindig csak annyi, és olyan irányba világít, ami az optimális látási viszonyok megteremtéséhez szükséges, így nem vakítja el a szemből jövőket, miközben tökéletesen bevilágítja az utat. A jövő technikája a LED-es távolsági fényszórót számos önálló egységre bontja. Az egyes fénykibocsátó diódák, amelyek együttműködnek az előttük elhelyezett lencsékkel, vagy reflektorokkal, mindig kiváló megvilágítást eredményeznek mozgató mechanizmus nélkül is. Szituációtól függően egyesével kapcsolathatóak be vagy ki, illetve halványíthatók el.
Egy kamera, a navigációs rendszer és további érzékelők látják el az Audi mátrix LED technikájú fényszórókat a szükséges információkkal. Amennyiben a kamera más járműveket észlel, a több szektorból álló távolsági fényszórót csak a megfelelő részekben kapcsolja vissza tompított fénnyé. Így a fényszórók akár összetett szituációkban, több jármű között is megvilágítják a teret. A távolsági fény a navigációs adatok alapján már a kormányzás megkezdése előtt befordul az ívre, vagyis a vezetőt már-már a távolsági fény vezeti végig az úton.
Hirdetés

Az A8 esetében a mátrix 25, ötös csoportokba rendezett LED fényforrásból áll, ezek adják mind a tompított, mind pedig a távolsági fényeket. Automatikus működése révén nem kapcsolja le a távfényt, csak azokat a nyalábokat, amelyek a szembejövő, vagy előttünk, velünk egy irányban haladókat zavarja. Szervomotorok nélkül is képes kanyarba bevilágítani, a kamerák és a fedélzeti számítógép jelzései alapján önműködően növeli, vagy csökkenti a fényerőt. Az éjjellátó berendezéssel is kommunikál: amennyiben az gyalogost észlel, egy villogó fény megjelöli és figyelmezteti a sofőrt.
A jövőbemutató technikának egy hátránya van: az Amerikai Egyesült Államokban nem engedélyezett (létezik egy olyan szabály 1968 óta, amely előírja, hogy a fényszórónak kell legyen egy távolra és egy közelre világító üzemmódja). Legalábbis egyelőre még nem. Az Audi jogászai gőzerővel dolgoznak azon, hogy meggyőzzék a technológia hasznáról és ártalmatlanságáról az amerikai hatóságokat még a kocsi feltételezett szeptemberi, frankfurti bemutatója előtt.
A megújult modell érkezését nem pontosította az ingolstadti cég, de az autoblog.com úgy értesült, hogy még az év végén a piacra kerül a frissített A8.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Ez a hátra vetített piros fény “követési távolság jelölés” szenzációs.
    El tudom képzelni, hogy az olyan erőszakos, rámászós, letolós autók vezetőjének kiégeti a szemét, ha túl közel jön.
    Óriási! Nem kell többé fékezgetni (tudom ez durva) hogy a mögöttem lévő vegye már észre, hogy túl közel jött.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Nesze neked Xenon!
    Gondolom tartalék izzókészlet ehhez akkor nem kötelező 🙂
    csak tartalék LED-ek. és forrasztópáka.

    Az ötletet biztos a KIT-en lévő futófényről lopták.

Vélemény, hozzászólás?