Jön a Kassa Rally, az ORB hatodik futama
Hétvégén Kassára látogat az Országos Rallye Bajnokság
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Most hétvégén Szlovákiában, Kassán és környékén fut a hazai Országos Rallye Bajnokság is, a Kassa Rally ugyanis szlovák-magyar közös futam.
Aszfaltos verseny következik, a legutóbbi ilyen futamon, azaz a Fehérvár-ralin második lett az ifj. Tóth János - Szőke Tamás páros a Peugeot 208 T16 R5 versenyautóval, meglátjuk, hogy Kassán mit tudnak majd
Péntek este Kassa főterén lesz a hazai Országos Rallye Bajnokság utolsó előtti futamának számító 41. Kassa Rally rajtceremóniája, szombat déltől pedig már futnak is a gyorsasági szakaszokon a hazai és szlovák versenyzők. Összesen 126 versenyzőpáros indul, 7 darab WRC és 6 darab R5-ös versenyautóval. Köztük a hazai bajnokság címvédő és nyerésre esélyes párosa, Herczig Norbert és Bacigál Igor, akik második versenyüket futják majd az először a Veszprém-ralin bevetett Skoda Fabia R5-tel, valamint a visszatérő, hétszeres bajnok ifj. Tóth János és Szőke Tamás a Peugeot 208 T16 R5-tel. Janikáéknak egy kicsit az ismeretlenbe ugrás a kassai verseny, hiszen Janika utoljára tíz évvel ezelőtt, 2005-ben futott ott, a pályabejárás pedig csak csütörtök délután kezdődött, s az indulók mindössze három tesztkört tehettek - állítólag ennek ellenére nagyon várja, hogy ismét aszfalton futhasson.
Janika utoljára tíz évvel ezelőtt indult a Kassa Rallyn. A pálya zöme ismeretlen számára, tesztelési lehetősége nem volt sok, rutinja azonban bőven van
„Háromszor lehet végigmenni a pályákon, ami nagyon kevés, minimum öt kellene ahhoz, hogy ne érjenek meglepetések minket verseny közben, de a raliban éppen az a szép, hogy sokat kell improvizálni, hát most majd egy kicsit még annál is többet... Ahogy emlékszem, a régi, kassai pályák nagy része kétsávos út volt, de akadtak egy nyomsávos, erdei szakaszok is” – mesélte a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája, ifjabb Tóth János, aki számára a legutóbbi, 2005-ös verseny nem sikerült túl jól, mert a „víztározós szakaszon” leesett az útról, és nem tudta folytatni a küzdelmet.
Janikának bukása és győzelme egyaránt volt már az erdei utakat, csúszós felületeket is bőven adó szlovákiai pályán
De győzelmet is ünnepelhetett már Kassán, úgyhogy vegyesek az élményei. „Mindig is remek adottságú pályákat jelöltek ki itt, Kassa környékén, és a rendezés is jó szokott lenni, úgyhogy nagyon várom a hétvégét. Unikum, hogy idegen helyen, idegen pályákon megyünk majd – ezektől mindig fejlődik az ember. Én ezt is várom magunktól, hogy folyamatosan gyorsuljunk. Legutóbb a Fehérvár-rali második napján mentünk aszfalton, ott körről körre javulni tudtunk, most is szeretném ezt érezni” – mondta a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, aki csütörtök délelőtt teljesített egy tesztet a Peugeot 208 T16 R5-tel Rozsnyó környékén, majd pedig elkezdődött a pályabejárás az egész mezőny számára. Ami a tesztet illeti, azt a célt szolgálja majd, hogy visszaszokjanak egy kicsit az aszfaltos pályákra, s hogy felvegyék a ritmust. A cél ugyanis egyértelműen a dobogó valamelyik foka.
Az ORB-ben az idei pontversenyt vezető Herczig Norbert - Bacigál Igor páros a Veszprém-ralin indult először, rögtön győzött a vadonatúj Skoda Fabia R5-tel. Az összeszokás hibátlanul ment, s állítólag most is remek beállításokkal startolhatnak
Természetesen komoly várakozásokkal indul a Skoda Fabia R5-öst másodszorra bevető, azzal a Veszprém-ralit fölényesen nyerő Skoda Rally Team Hungaria is. Aszfalton most fut először a Herczig-Bacigál páros az új autóval, Baranyai László csapatvezető elárulta, hogy a futam előtt egy nappal Norbiban és Igorban abszolút kettősség tombol. Egyrészről sportemberekről beszélünk, akik számára versenyhelyzetben a legfontosabb az eredmény, ezért természetesen szeretnének a tavalyihoz hasonló jó érzésekkel és eredménnyel versenyezni. Másrészt azonban nem feledkezhetnek meg a végső eredményről sem, ezért tudatosan más tempót kell diktálniuk a hétvégén, amire Norbi tegnap csak annyit mondott: „Menet közben érezni fogjuk, hogy mennyire kell feszítenünk, vagy visszafogni magunkat. Egy biztos, minden külső információt kizárva, a saját tempónkat kell autóznunk.”. Csütörtökön Norbi és Igor is elkezdte már a helyszíni felkészülést. A csapat túl van a Fabia R5 első aszfaltos tesztjén, ahol Norbinak viszonylag könnyű dolga volt, mert a BRR Team immár negyedik alkalommal dolgozik együtt a csapattal a kassai versenyen, így egy jól beállított alapot hoztak a tesztre. Itt már csak annyi dolguk maradt, hogy az új versenyautót magukra állítsák és egy kicsit finomítsanak beállításokon. A versenyzőpárosokra ötféle gyorsasági szakasz vár, melyek közül az elmúlt évekből már négy szakasz ismerős, egy szakasz viszont a fiatalok számára újdonság, miután ez utoljára 10 évvel ezelőtt volt kijelölve a magyar mezőny számára - ez Janikának lehet előny. A gyorsasági szakaszok egyébként jó értelemben vett igazi ralipályák. Néhol jó minőségű, szűk erdei utakon, néhol azonban nagyon dobálós, az aszfaltra szórt kavicsok miatt veszélyesen csúszós felülettel.