Jön a Kassa Rally, az ORB hatodik futama

Hétvégén Kassára látogat az Országos Rallye Bajnokság

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most hétvégén Szlovákiában, Kassán és környékén fut a hazai Országos Rallye Bajnokság is, a Kassa Rally ugyanis szlovák-magyar közös futam.


Péntek este Kassa főterén lesz a hazai Országos Rallye Bajnokság utolsó előtti futamának számító 41. Kassa Rally rajtceremóniája, szombat déltől pedig már futnak is a gyorsasági szakaszokon a hazai és szlovák versenyzők. Összesen 126 versenyzőpáros indul, 7 darab WRC és 6 darab R5-ös versenyautóval. Köztük a hazai bajnokság címvédő és nyerésre esélyes párosa, Herczig Norbert és Bacigál Igor, akik második versenyüket futják majd az először a Veszprém-ralin bevetett Skoda Fabia R5-tel, valamint a visszatérő, hétszeres bajnok ifj. Tóth János és Szőke Tamás a Peugeot 208 T16 R5-tel. Janikáéknak egy kicsit az ismeretlenbe ugrás a kassai verseny, hiszen Janika utoljára tíz évvel ezelőtt, 2005-ben futott ott, a pályabejárás pedig csak csütörtök délután kezdődött, s az indulók mindössze három tesztkört tehettek - állítólag ennek ellenére nagyon várja, hogy ismét aszfalton futhasson.

„Háromszor lehet végigmenni a pályákon, ami nagyon kevés, minimum öt kellene ahhoz, hogy ne érjenek meglepetések minket verseny közben, de a raliban éppen az a szép, hogy sokat kell improvizálni, hát most majd egy kicsit még annál is többet... Ahogy emlékszem, a régi, kassai pályák nagy része kétsávos út volt, de akadtak egy nyomsávos, erdei szakaszok is” – mesélte a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája, ifjabb Tóth János, aki számára a legutóbbi, 2005-ös verseny nem sikerült túl jól, mert a „víztározós szakaszon” leesett az útról, és nem tudta folytatni a küzdelmet.

De győzelmet is ünnepelhetett már Kassán, úgyhogy vegyesek az élményei. „Mindig is remek adottságú pályákat jelöltek ki itt, Kassa környékén, és a rendezés is jó szokott lenni, úgyhogy nagyon várom a hétvégét. Unikum, hogy idegen helyen, idegen pályákon megyünk majd – ezektől mindig fejlődik az ember. Én ezt is várom magunktól, hogy folyamatosan gyorsuljunk. Legutóbb a Fehérvár-rali második napján mentünk aszfalton, ott körről körre javulni tudtunk, most is szeretném ezt érezni” – mondta a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, aki csütörtök délelőtt teljesített egy tesztet a Peugeot 208 T16 R5-tel Rozsnyó környékén, majd pedig elkezdődött a pályabejárás az egész mezőny számára. Ami a tesztet illeti, azt a célt szolgálja majd, hogy visszaszokjanak egy kicsit az aszfaltos pályákra, s hogy felvegyék a ritmust. A cél ugyanis egyértelműen a dobogó valamelyik foka.

Természetesen komoly várakozásokkal indul a Skoda Fabia R5-öst másodszorra bevető, azzal a Veszprém-ralit fölényesen nyerő Skoda Rally Team Hungaria is. Aszfalton most fut először a Herczig-Bacigál páros az új autóval, Baranyai László csapatvezető elárulta, hogy a futam előtt egy nappal Norbiban és Igorban abszolút kettősség tombol. Egyrészről sportemberekről beszélünk, akik számára versenyhelyzetben a legfontosabb az eredmény, ezért természetesen szeretnének a tavalyihoz hasonló jó érzésekkel és eredménnyel versenyezni. Másrészt azonban nem feledkezhetnek meg a végső eredményről sem, ezért tudatosan más tempót kell diktálniuk a hétvégén, amire Norbi tegnap csak annyit mondott: „Menet közben érezni fogjuk, hogy mennyire kell feszítenünk, vagy visszafogni magunkat. Egy biztos, minden külső információt kizárva, a saját tempónkat kell autóznunk.”. Csütörtökön Norbi és Igor is elkezdte már a helyszíni felkészülést. A csapat túl van a Fabia R5 első aszfaltos tesztjén, ahol Norbinak viszonylag könnyű dolga volt, mert a BRR Team immár negyedik alkalommal dolgozik együtt a csapattal a kassai versenyen, így egy jól beállított alapot hoztak a tesztre. Itt már csak annyi dolguk maradt, hogy az új versenyautót magukra állítsák és egy kicsit finomítsanak beállításokon.
Hirdetés
A versenyzőpárosokra ötféle gyorsasági szakasz vár, melyek közül az elmúlt évekből már négy szakasz ismerős, egy szakasz viszont a fiatalok számára újdonság, miután ez utoljára 10 évvel ezelőtt volt kijelölve a magyar mezőny számára - ez Janikának lehet előny. A gyorsasági szakaszok egyébként jó értelemben vett igazi ralipályák. Néhol jó minőségű, szűk erdei utakon, néhol azonban nagyon dobálós, az aszfaltra szórt kavicsok miatt veszélyesen csúszós felülettel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?