Jön a fagy – erre a Toyota is emlékeztet
Lefagyasztott autóval figyelmeztet a télre a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vasárnap hajnalban már hazánkban is fagyhat, erre minden egyes elinduláskor érdemes gondolni. A Toyota viszont azt is megmutatja most, miként fagyasztható le egy autó.
Jön a tél, jövő héten előbb a kemény fagy érkezik meg, majd a 24-ére ígért hózáporral akár fehér karácsonyunk is lehet. Ám amennyi szépséget, annyi veszélyt is tartogat, nem utolsósorban autónkra nézve. Sokszor a csúszós utakig és a párásodó szélvédőig sem jutunk el, ha ugyanis éjjel - mondjuk ónos esőtől - lefagy az autó, reggel egy nyithatatlan mozgásképtelen „szobor” várja a munkába induló családot a ház előtt.
Miközben az átlagos autósok azon igyekeznek, hogy megelőzzék az autó jegesedését (a téli felkészítés tippjei itt olvashatók), egy csapat brit reklámszakember pont ennek ellenkezőjét tűzte ki magának. A Toyota téli felkészülésre buzdító, leginkább kiegészítőket reklámozó - alább látható - szpotjához ugyanis jégtömbbe ágyazták a márka soros bestsellerét, a C-HR hibridet. Azt gondolhatnánk, nincs is ennél egyszerűbb feladat, de persze, mint a legtöbb dolog, ami könnyűnek tűnik, ennek a végrehajtása is különös felkészülést igényelt. A folyamat a tényleges forgatás előtt 24 órával vette kezdetét. A frissen mosott autót desztillált vízzel permetezték be, majd beálltak vele egy hermetikusan lezárt hűtőkamrába. A hőmérsékletet mínusz 20 fokra állították, és vártak – gondolnánk, de ennyi kevés lett volna a filmrendező által megálmodott jégcsaperdőhöz. Ezért óránként felnyitották a kamra ajtaját, és újabb adag vizet locsoltak végig az autón. A 24. óra végére a karosszéria egyes pontjain 10 centiméter vastagra nőtt a jégpáncél – kezdődhetett a forgatás!
Kivéve, persze, hogy az ajtók nem nyíltak, az utastérből pedig amúgy sem lehetett volna kilátni. Ezért óvatosan kiolvasztották a csomagtérfedelet, és egy bátor önkéntes azon keresztül bemászott az autóba, és a bőszen integető segítők körvonalait alig-alig kivéve kigurult a kamrából.
Az egyes beállításokat előre megtervezték, hiszen nem volt sok ideje a stábnak: a hitelesség érdekében nem stúdióban, hanem a szabadban forgatták a filmet, méghozzá októberben, hogy a téli időszakra készen legyen a videó. Ezért amint elhagyta a fagyasztót, párologni, gőzölögni, olvadni kezdett a C-HR jégpáncélja. Másfél tucatnyi beállításból kellett lefilmezni még fagyott állapotában az autót, hogy aztán érzékletesen mutathassák be az egyes karosszériaelemeknél az olvadást. A film forgatása során a Toyota C-HR-nek nem esett bántódása. A kis crossover remekül bírta a megpróbáltatást, a hibrid hajtásláncnak meg sem kottyantak a sarkköri viszonyok, és első próbálkozásra azonnal beindult az autó, ami persze nem meglepő, ennél jóval zordabb körülmények között is szolgálnak nap mint nap a Toyota hibridjei, főként Priusok, hiszen máig az a legnagyobb példányszámban eladott.
állatok, az 1 centis jeget majd a zsenüi tojota ablaktörlő majd letolja elsőre, kb azt sugallják 😀 😀 😀 😀 pff. ezzel csak az a baj, h egy nagy hazugság az egész. ilyen jégpáncéllal a kocsin, elég sokat kell szpni jégoldózni,kaparni. itt meg csak megnyomja a kis csomigombot, belibben indul és már törli is a lapáttal a jeget 😀 hát lol