Jól törik a Hyundai Tucson és a Sonata is
A legbiztonságosabb címet nyerte el a Hyundai Tucson és az i40-testvér Sonata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jól vizsgázott a két koreai modell az IIHS, azaz az Amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet 2015-ös vizsgálatán. Mindkét autó kiemelkedő eredményt produkált.
Az autóipar egyik legszigorúbb biztonsági tesztjén az új Hyundai Tucson és a nemrégiben frissített i40 amerikai kiadásának számító Sonata is elnyerte az Amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) 2015-ös legbiztonságosabb autó+ (Top Safety Pick+) minősítését.
Az IIHS öt vizsgálati kategóriát tartalmaz: kis és részleges átfedéses ütköztetés, oldalirányú ütközés, tetőszerkezet szilárdsága, fejtámlák. Az elért eredmények alapján értékelik a gépkocsik utasvédelmi teljesítményét. A 2015. évi legbiztonságosabb autó+ minősítés megszerzéséhez a modelleknek jó eredményt kell elérniük a részleges átfedéses, oldalirányú, tetőszilárdsági és fejtámla-teszteken, továbbá jó vagy elfogadható értékeléssel kell teljesíteniük a kis átfedéses frontális ütközéses vizsgálatot. A járműveknek emellett legalább opcióként frontális ütközés megelőzésére alkalmas rendszert kell kínálniuk, és annak fejlett vagy kiemelkedő minősítést kell szereznie.
Az EuroNCAP teszteken egy deformálódó tárgynak ütköztetik az autót fél átfedéssel, oszlopnak ütköztetik a b oszlopnál, oldalról egy bizonyos szögben vezetnek az autónak egy deformálódó alvázat a vezető oldalán, az ülésen mérik az ostorcsapás védelmét, és az autó elején mérik a gyalogosvédelmet különböző szimulációkkal. Ez a teszt, amit az itteni videón láthatunk, az amerikai Small Overlap teszt, ahol az autó bal elejének 10-15 százalékát vezetik egy elmozdíthatatlan, nem deformálódó akadálynak. Soktonnás betonkockáról nem tudok, attól még lehet hogy van ilyen is.
A teszteken az autokat egy soktonnas betonkockanak vezetik ami semmit sem deformalodik. Az eletben ilyen helyzetek nincsenek, vagy nagyon nagyon ritkak. Tehat az autot olyan helyzetben tesztelik amihez az eletben kb. 1:1.000.000 az eselye egy ilyennek. Persze vezethetsz fanak, oszlopnak, tanknak vagy szamuraj kardnak is, de ezekre nincs szabvany, es az eselye sem akkora.
Hát igen, a Hyundai acélgyártásban is a legjobbak között van. Pár éve még ezen a teszten rommá törtek az autók, de most már látszik, hogy erre is fel vannak készítve a legújabb gyártmányok. Akkor nem tudom mi lenne, ha teljesen középen vezetnék neki orral egy oszlopnak, akkor lehet ismét rommá törnének, mert olyan vizsgálat még nincs. Aztán a következő generációt már arra a tesztre is felkészítenék. Ebből adódik, hogy szerintem a gyárak többnyire a töréstesztekre teszik biztonságossá autóikat-kivétel a Volvo-, de egy baleset során teljesen más jellegű ütközések is történhetnek, ezért lehetséges, hogy egy ötcsillagos modellben is szépen meghal mindenki. Ez olyan, mint a káros anyag kibocsájtás, a teszten minden remek, a valóságban meg siralmas.
Persze, hogy jól törnek. Kiváló autók. Csak hozták a kötelezőt. Illetve kirázták a kisujjukból.