Jól megy a Ferrarinak

Dől a pénz a Ferrarihoz, a főnökség elégedett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Luca di Montezemolo Ferrari-vezérnek jó napja volt november 8. A vállalat ugyanis számot adott az év első kilenc hónapjának eredményeiről, amelyek több mint fényesre sikerültek. A bevétel és a profit is jelentősen nőtt és az eladások is jól alakultak.


Sikeresnek látszik a Ferrarinak tavaly májustól kijelölt csapásirány: a Ferrari kisebb, exkluzívabb szériákat gyárt és növeli bevételeit. Míg az idén eladott 5264 Ferrari csak három példánnyal marad el a tavalyi év első kilenc hónapja alatt eladott sportkocsik számától, addig a vállalat nettó profitja 23 százalékkal 178,8 millió euróra nőtt. A gyártó árbevétele is szépen alakult, 6,7 százalékkal haladta meg az előző évit, 1711 millió euró folyt be a kasszába.
Idén két új modellt mutatott be a maranellói cég, a LaFerrari a márka első hibrid sportautója, a 458 Speciale pedig az aerodinamikai tökéletesség új bajnoka. Az eladott autók negyedét 12 hengeres motor hajtja (FF és F12berlinetta).
Az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában a tavalyinál 8 százalékkal több, 1627 autót szállítottak ki az ügyfeleknek. Az év végéig tovább nőnek majd az eladások, így talán enyhülhet a hosszú várólista okozta feszültség Amerikában. Nagy-Britanniában 580 Ferrari talált gazdára, ami 2012-höz képest 15 százalékkal jobb eredmény. A jó adatokban szerepet kapott, hogy a brit piacon bevezették az F12berlinetta jobbkormányos változatát. Németországban kissé romlott az olasz luxusmárka helyzete, az elmúlt kilenc hónapban 520 Ferrarit adtak el, ami háromszázalékos csökkenés az elmúlt évhez viszonyítva. Olaszország adózási okokból továbbra is kis piac a Ferrari számára, anyaországában mindössze 145 autót adtak el a kereskedők.
Hirdetés

Az igazi sikereket a Közel-Keleten érte el a Ferrari, ahol 382 eladott autóval 40 százalékkal növekedett, Japánban 17 százalékos volt a 2013-as plusz (250 kocsi talált gazdát). Kína (beleértve Tajvant és Hongkongot) kettős arcát mutatta, bár a vásárlók a korábbi évekhez hasonlóan sok Ferrarit vettek, az értékesítési hálózathoz a tavalyinál 139-cel kevesebb, csupán 427 autót szállítottak ki. Ennek az volt az oka, hogy a Ferrari szeretné megőrizni a márka exkluzivitását olyan hagyományosan erős piacain, mint Hongkong és óvatos a kínai luxusadók elharapózása miatt. Magyarországon az első tíz hónapban 2 Ferrarit adtak el, ami egy autóval (ha úgy tetszik, 50 százalékkal) kevesebb, mint amennyit 2012-ben eladtak január és november között.
Luca di Montezemolo elégedettségének adott hangot, megjegyezve, hogy láthatóan beértek a vállalat erőfeszítései. Megerősítette, hogy a részvényesek is elégedettek az eredménnyel, és kifejtette, hogy jelentős bevételeket szereztek az egyedi programokkal, mint például a Ferrari Corse Clienti rendezvényekkel. A fejlesztéseknek és az újdonságoknak nincs vége, hamarosan megnyílik Amerikában egy Ferrari-gyűjtőknek szánt központ, valamint az is pozitív hír, hogy 200 dolgozóval bővítette a vállalat a kutatás-fejlesztési részlegét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?