Jól fogynak, egyre olcsóbbak a gumiabroncsok

Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Növekvő eladások és átlagár-csökkenés a gumiabroncsok piacán. A webáruházak és a tesztek is serkentették persze az eladásokat.


A Continental tájékoztatása alapján tavaly 2,35 millió személyautó-abroncs fogyott hazánkban, amivel a piac 11,5%-kal a 2013-as számok felett teljesített, s kevéssel a 2008-as számokat is átlépte. Rábai Dániel, a Continental Hungária Kft. ügyvezető igazgatója szerint a forgalomnövekedés legnagyobb részét a minőségi középkategóriás termékek (Quality) 14,9%-os bővülése eredményezte, de 9,3%-kal a prémiumkategóriás és 10,8%-kal az alsókategóriás (Budget) szegmensbe tartozó abroncsok eladásai is növekedtek. Idények tekintetében a nyári abroncsok forgalma 14,6%-kal, a téli abroncsoké pedig 8,6%-kal nőt.
Hirdetés

Az abroncskereskedőknek, illetve -gyártóknak kedvezett az alacsonyabb üzemanyagár és az abból eredő nagyobb üzemanyageladás, azaz a több autózás. Természetesen továbbra is igaz az, hogy az idősebb, kisebb teljesítményű és keveset használt autókra az olcsóbb márkákat keresik a vásárlók. A piac egészén további növekedést vár idén a Continental. „A 2015-ös év a gumiabroncs-kereskedők számára további bővüléssel kecsegtet, habár ennek mértéke várhatóan nem fogja meghaladni a tavalyi 10% körüli növekedési szintet. A pozitív hatások között fontos megemlíteni a növekvő lakossági fogyasztást, az üzemanyag árának csökkenését, valamint a jelentősen megnövekedett használtautó-importot is” mondja Rábai Dániel.
Miként az autók, úgy az abroncsok piacán is mind jelentősebb a "flottavásárlás", azaz az autópark-kezelők nagyobb tételben vásárlása, s így hiába mind erősebb az interneten, webáruházakon keresztüli abroncsvásárlás, a Continental számításai szerint annak aránya mindössze 10%-ot tesz ki a teljes forgalomból. A vevőknek ennél természetesen nagyobb része nézelődik az interneten árak iránt, jelentős részük azonban végül gumisnál vásárol. Bár a magyar jellemzően árérzékeny vásárló, mind többen nem csak az árakat, hanem a teszteken, például a nonstopgumi.hu csapatával közös saját (téli és nyári) tesztjeinken elért eredményeket is nézik abroncsvásárlás előtt. Ez bizony legalább annyira jó hír, mint az, hogy a gyártók közötti erős verseny az utóbbi években átlagár-csökkenést eredményezett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?