Az F-sorozatot továbbra is viszik mint a cukrot, kivéve az elektromos változatot. Idén májusban 70 ezret, az év első öt hónapjában 286 ezret adtak el belőle
Az idei év a villanyautók iránt keresletcsökkenésről szól, azonban az amerikai Fordok épp ellenkezőjéről tanúskodnak. A május adatok szerint egyes modellek dupláztak, de még korai lenne elkiabálni a sikert, 2024 második fele tartogathat még meglepetéseket.
A Mach-E majdnem duplázott, de így is hátul kullog a rangsorban, a klasszikus Mustang jobban fogy. A villanyautók iránti kereslet 67%-kal nőtt
Sikerként könyvelheti el a Ford a január-május időszakot, hazájában 5,6%-kal több autót adtak el, az amerikai piac az év első öt hónapjában 877 ezer ovális emblémás autót szippantott fel. A vásárlók még mindig a hagyományos modelleket keresik leginkább, 766 ezer benzines (és gázolajos) kelt el, hibridből 74 ezer (8,4%), elektromosból 37 ezer (4,3%) talált gazdára. Nem meglepő módon most is a platósok taroltak (460 ezer), őket a SUV modellek követik (394 ezer), majd a hagyományos személyautók jönnek (23 ezer), ami egyenlő a Mustanggal, más autót nem kínálnak ebben a kategóriában.
Az F-sorozatnál kevésbé strapabíró a Maverick, de könnyebb munkára így is befogható. Az olcsó ár tette népszerűvé a platóst
A Ford kínálatában két típus ért el kiugró eredményt, közel megduplázódott az éves volumen az első öt hónapot vizsgálva. A villanypóni, azaz a Mustang Mach-E 88%-kal erősített, idén eddig 18 737 autó kulcsát adták át a vevőknek. Ez a tavalyi árcsökkentés és az év végi frissítés közös hozadéka, utóbbi gyorsabb töltést, nagyobb hatótávot és jobb dinamikát eredményezett. A másik nagy nyertes a Ford olcsó platósa, a Maverick. Már megjelenésekor szétszedték a kereskedőket, pillanatok alatt olyan várólista alakult ki, hogy a rendelések felvételét is felfüggesztették. Az átszámítva 8,5 milliós pickup 85%-os többletet produkált, öt hónap alatt közel 65 ezer példányt értékesítettek, ami a gyártás felpörgetésének köszönhető.
Van rá még 2 hónapjuk, hogy elég akksit importáljanak Kínából, utána a védővámok miatt be fog állni az ellátási lánc – ami addig nem megy át a vámkezelésen az +25%-al drágul, onnan lőttek a villanyautós láznak (miközben mindenhol máshol olcsóbb lesz). Az USA-ban felhasznált Li-ion akkuk több, mint kétharmada kínai gyártású volt eddig.