Töltőn a konnektoros hibrid Kuga, ez a felhasználási adatok alapján nem ritka látvány, hiszen a tulajok rendszeresen töltik Európa-szerte
2021 áprilisában, májusában és júniusában 16 000 Kuga Plug-in Hybrid talált gazdára. A
korábbi tesztünk során is jól teljesített a Ford Kuga PHEV, 70 kilométer körüli hatótávot tudott, és minden üzemmódjában helytállt. Éppen ezért nem meglepő, hogy a JATO legfrissebb kutatása szerint az elmúlt három hónapban a Ford Kuga Plug-in Hybrid volt a legkelendőbb PHEV az európai piacon, ahogy az sem meglepetés, hogy
az autók tulajdonosai túlnyomórészt ki is használják a modell elektromos hatótávolságát.
A Fordtól származó anonim adatok szerint ugyanis a Kuga Plug-in Hybrid európai tulajai idén eddig az utazásaik 49 százalékához használták a külső áramforrásból feltöltött akkumulátort, az autókat a távok közel felében tisztán elektromos áram hajtotta.
A Kuga Plug-in Hybrid sofőrök több mint kétharmada legfeljebb 50 kilométeres, helyi utazásokra használja leginkább az autóját, ezek az utak pedig könnyedén teljesíthetők egy töltéssel. Az idén regisztrált több mint 633 000 használati nap adataiból kiderül, hogy a járművek több mint 420 000 napon közlekedtek tisztán elektromos üzemmódban.
A töltőcsatlakozó melletti LED fények az aktuális töltöttségi szintet is mutatják, nem kell a műszerfalat figyelni, hogy megtudjuk az akku töltöttségi szintjét
A Ford idén bejelentette, hogy 2026 közepére minden európai személyautójából lesz valamilyen tisztán elektromos hajtású vagy PHEV változat, 2030-ra pedig a teljes modellpalettához kizárólag elektromos hajtásláncok szerepelnek majd. Valamilyen fokú villanyosításon már a jelenlegi modellek nagy része is átesett, remek példa erre a Mondeo Hybrid, de ott van még az Explorer Plug-in Hybrid, valamint a Puma és a Fiesta lágyhibrid kivitelei és a Focus EcoBoost Hybrid is.
A konnektoros mellett a lágyhibrid és a full hibrid Kugát is kipróbáltuk, mindkettő jó volt, mégis alulmaradtak az eladások tekintetében a konnektoros változattal szemben
“Szilárdan hisszük, hogy vásárlóink azért vesznek hibrideket, mert felismerték az elektromos autózás előnyeit, és adataink is azt mutatják, hogy a Kuga Plug-in Hybrid vezetői a lehető leggyakrabban kihasználják az elektromos hajtás lehetőségét,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó-részlegének vezérigazgatója.
“Elkötelezetten dolgozunk a Ford elektromos jövőjének megteremtésén, és a tény, hogy a Kuga lett a legkelendőbb PHEV, azt jelzi, hogy vásárlóink is részesei akarnak lenni ennek az izgalmas folyamatnak.”