Nem hivalkodó, mégis sokan utánafordulnak
Nincs könnyű helyzetben a Jaguar XF itthon, hiszen már több márka részéről is elhangzott, hogy a magyar vásárlóközönség igencsak „németpárti” a prémiumszegmensben. Bár ennek cáfolatára elő lehet rángatni néhány statisztikát bizonyos kategóriákról, de ha körülnéztek az utcákon, akkor biztosan észre fogjátok venni az állítás igazságtartalmát. Emellett szomorú tény, hogy továbbra is tombol a SUV-láz, így egy luxuslimuzinnak vért kell izzadnia, hogy felhívja magára a figyelmet. A ráncfelvarrás utáni XF-nek bizony sikerül ez, pedig
a formavilágában nincs semmi kirívó, egyszerűen csak szemet gyönyörködtető.
Szokás szerint átrajzolták kicsit a lökhárítóit, a LED-es fényszóróit elöl és hátul egyaránt, illetve kicsit módosítottak a hűtőmaszkon is. De sehol nem vitték túlzásba a változtatást, ami nem is baj, eleve nem „öregedett el” az autó formája. Útközben láttam R-Dynamic csomagos XF-et is, ami gondolkodóba ejtett, hogy szükséges-e sportosítani ezt a modellt. Persze mindenből ki lehet hozni valami ízléseset, ha nem viszik túlzásba a cicomát, ám szerintem nem illik hozzá igazán. Ez egy „kékvérű” arisztokrata, nem egy adrenalin pumpálta fenegyerek. Sokkal jobban állnak neki az ezüstösen csillogó díszek a karosszérián, mint a feketére fényezett elemek. Egy diffúzor utánzatot azért így is kapott hátulra, de szerencsére nem ront az elegáns összképen.
Kár, hogy egyre többen fordulnak a SUV-ok bakancsformája felé az ilyen gyönyörű limuzinok kárára
Látványos a Jaguar embléma, na meg a hátsó "díszdiffúzor" is
Ugyanez az ízléses elegancia köszön vissza bent is. Itt már nem fogták vissza magukat a mérnökök, avagy a belsőépítészek, és látható, érezhető a javulás, amit a frissítés hozott. Természetesen először túl kell tennünk magunkat a fehér bőrburkolat gyönyörsokkján, hogy elkezdjen feltűnni: javult az összeszerelési minőség, az anyaghasználat és az ergonómia is. Bár ez is „csak egy tablet”, a 11,4 colos érintőképernyő a középkonzolon tökéletes szögben áll, hogy elérje a sofőr, az infotainment menüjének kezelése pedig egyszerű, gyorsan megtanulható, a grafika pedig kimondottan szép. Alatta a klímakonzol szintén egyszerű és nagyszerű a kihúzható, benyomható tekerőgombokkal. De visszakanyarodva még a kellemes tapintású kormánykerék felé, a sofőr digitális, 12 colos műszeregységnek örülhet, amelynek kijelzője testreszabható. Szóval minden ott van, ahova eleve nyúlnék érte, ami szintén hozzájárul, hogy jól érezze magát az ember az autóban. Na meg, a gyönyörűen megszólaló Meridian hangrendszer is, illetve a dízelmotor nem túl tolakodó hangja is, köszönhetően a megfelelő hangszigetelésnek. Talán mondanom sem kell, hogy a hátul ülők sem panaszkodhatnak, kényelmes üléseket kapnak ők is, nagy lábtérrel. A csomagtér inkább hosszú, mint mély, 448 literes, ajtaja elektromos mozgatású, ám érdekes módon ide került az AdBlue tartály nyílása, ami nem túl elegáns megoldás.
Nagyot dob a hangulaton (és a térérzeten) a fehér bőrburkolat
Intuitív, ergonomikus a középkonzol
Ha a motorháztetőt nyitjuk fel, akkor a józanság köszön vissza. Persze-persze egy brit limuzinhoz elsőre sok paripát képzelünk el, én is szkeptikus voltam eleinte, de gyorsan meggyőzött az XF a négyhengeres dízel létjogosultságáról. A kétliteres gázolajos 204 lóerős, ami nem fogja versenyautó módjára mozgatni az üresen 1,7 tonnás limuzint, de bőven elég dinamikát nyújt a normális közlekedéshez. A lágy hibrid rendszer is besegít egy kis nyomatékkal, illetve észrevétlenebbé teszi a stop-start rendszer működését, a 8 fokozatú, automata sebességváltó működésébe pedig egyszer sem akartam belenyúlni saját kezűleg a kormány mögötti váltófülekkel. Ügyesen teszi a dolgát, avagy juttatja el a 430 Nm forgatónyomatékot a hátsó kerekekhez.
Egyáltalán nem kevés a kétliteres dízelmotor az XF-hez
Na, és itt jön a legérdekesebb része az autónak, a hátsókerék-hajtás és a futómű. Az elöl dupla lengőkaros, hátul multilink felfüggesztés, illetve az adaptív lengéscsillapítók érzésem szerint sportos hangolásúak. Persze nem túlzottan, nehogy a kényelem rovására menjen, de azért érezni - főleg az üzemmódválasztót sport állásba kapcsolva – hogy egy erősebb motorral levetné az öltönyt az XF és tűzálló overált húzna magára. Vagy a benne ülő sofőr. Szóval bármennyire is elegánsnak írtam le az autó megjelenését, ott szunnyad benne némi sportosság is, amit a közvetlen kormány és a kiváló futómű nem titkol, ám ez a dízelmotor a hosszabb utakhoz való. Az én életvitelemhez nem is való gázolajos motor, ezért nem tudtam kihozni belőle a maximumot, mármint a lehető legkisebb fogyasztást, mert sokat mászkáltam vele a városban, rövid távokon. Így lett az átlagfogyasztása 6,3 liter. Azért ez sem szégyen, egy ekkora autótól.
Egyszerűen jó vezetni. Hosszabb utakon brillírozik igazán
Hab a tortán az XF ára. Legalábbis az alapára mindenképp, hiszen 16,8 millió forintról indul, ami kedvező ajánlat, tekintetbe véve, hogy egy Jaguar mindenképp különlegesebb a konkurenciánál a középkategóriában. Gondolok itt a sármjára, a megjelenésére. Aztán szépen belepakolgatva mindazt, ami a tesztautóban is várt, a fehér bőr, a vezetéstámogató rendszerek sokasága, a kényelmi extrák hosszú sora, már 24 millió forintra növekedik az ára. Ezzel csökken is kicsit az árelőnye, de az egyedi hangulata ekkor is lökést adhat a vásárláshoz. Márpedig aki szeretne kicsit kilógni a sorból pozitív értelemben, mindenképp nézze meg magának közelebbről is a Jaguar kínálatát.
6,3 liter lett az átlagfogyasztása, főleg városi és elővárosi közlekedéssel. Ez nem sokkal több a gyáriak által ígért vegyes 5,6 liternél
Egyetlen szépséghibája az AdBlue nyílás a csomagtérben
Értékelés
Pozitív
Stílus, igényes, kényelmes utastér, takarékos dízelmotor
Negatív
AdBlue betöltő nyílás a csomagtérben
Árak
Tesztmodell alapára
16 799 000 Ft (2021.11.08.)
Tesztautó ára
24 000 000 Ft (2021.11.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 4250 1/min-nél
Nyomaték:
430 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9-5,6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
870-930 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
920 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
1210 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2010 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
530 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
430 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 4250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
CO2-kibocsátás:
130-146 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9-5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,3 l/100km
Valóban egy különleges autó.Utasként volt szerencsém hozzá.Akinek van pénze rá,annak tényleg alternatíva a német szentháromsággal szemben.
Én bő 15 éve használok dízelmotoros autót, sok-sok km-t tettem beléjük, de még nem találkoztam olyannal hogy Adblue-t kelett volna öntenem bele. Ez most tényleg akkora probléma, vagy megint egy újabb hülyítés?
Oda se neki, csak egy újabb hülyítés. Mert ha a méltóságos úr, korunk méltán piedesztálra emelt nagy tudósa sose találkozott valamivel, akkor az nem létezik. Én sem láttam még vulkánkitörést, emiatt hirdetnem kéne, hogy az egy marhaság? 😀
Én pedig a 9-személyesekbe 5000-km után 15-litert tankolok a 2.2 dizelembe pedig 10-15000-ként 15-20 litert ja az 1.5 tdci-be pedig 10000-ként 15-litert és igenis probléma ha a csomagtartoban van a betöltö mert olyan büdös az adblu mint egy klozet azt ha kifröccsen akkor jó lessz neked.
Egyébként az adblu kb 2007-ben jelent meg az euro5-ös kamionokon. Személyautóban töbnyire az euro6 diesel-ek igénylik. (Mondom töbnyire van amelyik már euro5-el is)
Euro6-osom van, még sosem találkoztam ilyen üzenettel, de ahogy olvasom az enyémbe nem is kellett ilyen.
VIszont így már értem a problémát. Tényleg nem ésszerű dolog a csomagtartóba helyezni a beöntő nyílást.
Ráadásul a kárpiton is foltot hagy.
Van egy pár tipus ami adblu nélkül is hozza az euro6-ot. Pl : mercedes B 200 cdi -is. De nagy átlagban a dieselek (pláne amelyik erösebb) scr-esek mert igy tudják hozni az euro6-ot vagy 6d-t. Egyébként rengeteg benzines is már részecskeszürös. Szép lassan kicsinálják a belsöégésü motort. (tökmindegy hogy diesel vagy benzines) Ez van.
2014. 15 modell év Volvo v40, 2.0 tdi,190 le Nem kell bele ez a szarság;) Eu 6
Amennyire én tudom az euro6 és az euro6d nem teljessen ugyanaz.(de lehet hogy rosszul tudom).
Valszeg ez lesz a különbség. A 2018-as XC60 manaulban van adblue-ra utaló megjegyzés. Viszont a rajz szerint ők a naksapka mellé tették a nyílást. Ezek szerint jó okkal.