Jól áll neki a csend – Mini Cooper SE
Miért nem volt ilyen eddig?! - Kipróbáltuk az elektromos Minit!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Így válik kerekké igazán egy városi autó, ami a Mini Cooperrel történt, az már nagyon hiányzott a modell palettájáról. Elektromos hajtása tökéletes városi divatautóvá varázsolta.
Messziről felismerhető a zöld rendszámról, de több új jegye is akad
A teljesen elektromos Mini sorozatgyártása most érkezett el, és a márka a tapasztalatait felhasználva szinte tökéletesen pozicionálta az újdonságot.
Ez az elektromos hajtással is szerelt Minik emblémája és színe, ami a sárga
Több helyen is megjelenik az új embléma, de a klasszikus jegyektől semmiképp nem váltak volna meg
Pedig van, igaz, nem túl sok. A legelső teljesen elektromos Minit csodás fővárosunk útjain próbálhattuk, és ha nem mondják, valószínűleg egyikünk sem veszi észre, hogy 1,5 centivel megemelték a hasmagasságát. Kellett hely az akkumulátornak, ám az emelés nem lehetett feltűnő, ezt csinosan a kerékjárati ívek fekete burkolatának vastagításával takarták el, hozzá kell tenni, hogy mesterien.
A külső még mindig nagyon aranyos, azonnal felismerhető, és mostantól az elektromos hajtású Cooper is könnyen beazonosítható lesz.
Ott van első sorban a zöld rendszám, ami sokat elárul, de teljesen új a hűtőmaszk helyére került burkolat, egyedi sárga, konnektort formázó emblémákat kapott, és a króm tanksapkáját is egy hagyományos, fényezett elemre cserélték, ide került a töltőcsatlakozó. Felnijeinek közepén is megjelenik a sárga szín, valamint egy teljesen egyedi szett is elérhető hozzá, a négyküllős, aszimmetrikus felnik pedig kimondottan csinosan állnak neki, és nagyon érdekessé teszik a megjelenését.1,5 centivel került magasabbra, de ügyesen játszottak a kerékjáratok műanyagozásával, így egyáltalán nem látszik
184 lóerős a villanymotor elöl, az akkumulátort a hátsó ülés alá és a kardánalagútba építették, a raktér változatlanul 211 liter
Többféle vezetési módja közül a zöldekben ezt a kis halacskát tehetjük boldoggá, ha ügyesen vezetünk
Odabent lényegében semmit sem változott, sportülések járnak alapból is, a vezetési pozíció még mindig kiváló
Gyors, pont eléggé, 184 lóerőnél és 270 Nm azonnali nyomatéknál többre nincs szükség.
Az elméleti hatótávolság 235-270 kilométer, ez a való életben inkább 200-at jelent, 80%-os akkuval, légkondi nélkül 170 körüli kilométerrel indultunk, ami pár gyorsítás után hamar esett le 120-ra. A becsült hatótáv ezután a megtett kilométerekkel arányosan csökkent, végül több mint 50%-os töltöttség mellett 90 kilométeres hatótávval szálltunk ki belőle. Fogyasztása 13,2-15,0 kWh/100 km, a tesztautókban az út végére 14 kWh körüli fogyasztás volt olvasható.Többfelé feltűnik a sárga szín, a váltó, vagyis menetirány választókarján is
Ledes fényszórók, hőszivattyú és állófűtés is jár hozzá alapáron
Ránthatunk akármekkorát a kormányon, akkor is beveszi a fordulót, teljesen igéző, ahogy egy ilyet vezetni lehet.
Az összeszerelés szokásosan prémium hangulatú, akárcsak az anyaghasználat, bár a panoráma üvegtető beépítésére már láttunk szebb megoldást is, pláne a műanyag keret helyettesítésére. Futása kemény, súlyos érzetű, a rossz utakon pattogós. Elcsépeltnek érzem a gokart jellemzőt, de keménysége, fordulékonysága még mindig ennek a kisautónak áll a legközelebb az együléses kis versenyautókhoz. Furcsa, hogy nincs hangja, de őszintén, nem is hiányzik már az a csalódás, amihez a WLTP normák vezettek az új kipufogórendszereknél. Zseniálisan jól passzol hozzá a hangmentes suhanás, és az azonnali gázreakció újjáélesztette kicsit a vezethetőségét.Kimondottan jól vezethető, az azonnali gázreakció új életet adott a modellnek, ami ebben a formában csinos városi autó szerepét töltheti be
Alapból is kellőképpen felszerelt, és mindenképp nagyon Mini fílingje van.
A klasszikus értékeket a helyi emissziómentes közlekedés élményével tetézi, miközben a vezetési élmény sem csorbult, sőt. A Mini Cooper SE most talán még inkább csábító, mint a modell valaha volt, kiegészíti a Mini értékeit, egy igazi kis dísz a belvárosi forgalomban, és már nem is pöfög a járókelők orra alá.10,5 millió forinttól indul, felszereltsége gazdag, minősége az elvárt, vezethetősége hibátlan, vagy talán még jobb is, mint eddig volt, hála a hajtás azonnali reakcióinak