Az új (nemrég 62 kWh-s akkumulátorával is tesztelt) Leaf amellett hogy szebb és jobb lett, megtartotta az elődmodell legfontosabb ismérvét: a megbízhatóságot
A kutatás során a cég minden vizsgált típusból legalább 100 példány adataival dolgozott, valamint minden példány, amely a mintába belekerült, 2018-as, vagy régebbi. Így biztosítható, hogy az eredmények tényleg tükrözzék a valóságot, és ne csak az újautó-vásárlóknak nyútjsanak segítséget a választásban, hanem azoknak is, akik használtan vennének a típusból. A kutatás során figyelembe vették a javítások gyakoriságát, a jellemző hibákat és azok javítási költségét, valamint a hiba időpontjában a jármű korát és futásteljesítményét is.
Egymás mellett a régi és az új Leaf: jól látható a fejlődés, ám az elődmodell megosztó külseje kedvezőbb használtpiaci árakat jelenthet
Természetesen nem csak elektromos autók szerepeltek a kutatásban, de a Leaf a belső égésű motoros társai közt is helytállt, a 7. helyre került a rangsorban, ha viszont csak az elektromos modelleket nézzük, első helyen végzett. Ez nem meglepő, hiszen a 2018-ban debütált 40 kilowattórás modell bezsebelte már többek között a What Car? "Év használt elektromos autója" díját, a 2011 és 2017 közt gyártott elődmodell pedig ár-érték arányban nyerte meg ugyanezt a kategóriát. Az első generációs Leafet mindezek mellett a Which? magazin is a legjobb vételként ajánlotta a megbízhatósági közvélemény-kutatása alapján.
Egy használt, de jó állapotú első generációs Leaf megoldást jelenthet azok számára, akik olcsóbban szeretnék kipróbálni az elektromos autózást
Andrew Humberstone, a Nissan nagy-britanniai ügyvezető igazgatója is kommentálta a használt Leaf-ek felkapottságát:
"Örömmel látjuk, hogy az utóbbi időben ilyen elismeréseket kap a Leaf. Bármilyen technológia is hajtson egy autót, az igazi kulcs a sikerhez mindenképp a megbízhatóság marad, ezért igazi kitüntetés, hogy a Leaf strapabírása független elismerést is kap. Nem csak egy briliáns új autó, hanem egy olyan jármű, ami valóban kiállta az idő próbáját, sok évnyi olcsón fenntartható, emissziómentes szolgálatot nyújtva."
Lawrence Whittaker, a Warrantywise CEO-ja szerint az elektromos technológia - azon belül is főként az akkumulátorok - megbízhatóságát korábban körülölelő szkepticizmus elszállt. Ma már nem egyedi eset, hogy a garancia lejárta után egy elektromos jármű hajtáslánca jobban teljesít, mint a benzin- vagy dízelüzemű vetélytársai kiforrottabb, de sokkal komplexebb, több hibaforrást rejtő technológiája. A javítások számának - és azok költségének - figyelembevételével nyugodt szívvel bátorítja mindazokat, akik az új helyett egy használt elektromos autót választanának.