Jobban tudja? – VW Golf 7
Volkswagen Golf 1.4 TSI, 2014 – használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legalább annyira különleges külsőre, mint egy Havanna utcai panelház. Mégis az utcakép szerves része, ami nyilván valóan nem véletlen, öregedésre és használati érték vesztésére nehezen képes.
Úgy mennék el mellette a parkolóban, hogy észre se venném, és valószínűleg nem is tudnám a kérdésre a választ, ha valaki megkérdezi, milyen autó volt jobbról a harmadik. Aki hozzám hasonló autóbuzi, annak erre a kérdésre általában szokott lenni egy válasza, ez egy ilyen betegségszerű, hogy folyton figyeljük a környezetünkben megforduló, elhaladó, vagy éppen álló autókat. Az ilyen hétköznapi autók persze csak hígítják a képet, de ha talán elsőre nem is, másodikra már betippelném a fehér Golfot, közvetlen a Suzuki Vitara után. Persze, a flottások kedvenc modellje, már ügyet sem vetünk rá, ha meglátjuk, akárcsak egy békási, vagy Havanna utcai panelház esetében. Pedig ott vannak, évtizedek óta részei az utcaképnek és tudom, hogy sokan szeretik. A Golf is dögunalmas, még mindig, de
generációról-generációra felrakja azt a bizonyos lécet egy olyan magas polcra, amit a többiek egymás vállára állva is csak alulról piszkálgatnak.
Szóval fehér és Golf, biztos flottás, félmilliót futott céges autó mi?
Nagyobbat nem is tévedhetnénk, van, akinek ez az ízlése, hogy ne legyen feltűnő és csak úgy nézzen ki, mint egy autó, a belső értékek a fontosak. Magánszemélyé és első tulajos, vezetett szervizkönyves és kevesebb mint 10 000-et futott évente, épp most fordult át a 39 ezren. Ez egy nagyon furcsa helyzet, mivel a külseje miatt azonnal beskatulyázhatják sokan és rá se pillantanak a Használtautón, az óratekerő para kellős közepén pedig nem fogják elhinni, amit a hirdetésben látnak. Pedig nem szabad azonnal tovább menni, pláne abban a csodálatos korban, amikor már élesben működik a hazai lekérdező rendszer, a frappáns nevű Jármű Szolgáltatási Platform. Ez az első lépés, amin keresztül lekérdezhető az előélet, a másik, hogy a Volkswagen hazai képviseletén keresztül kérdezzük le az autó előéletét és garantáltan meglesz róla minden, mivel ez a példány hazai és végig márkaszervizben karbantartott.Persze, flottás autó is lehet jó állapotú és a legtöbbször szintén rendszeresen karbantartott, a futásteljesítmény mégiscsak mérvadó a hazai piacon. Ebben az esetben pedig nem csak az, hanem a teljes állapot is tökéletesen tükrözi azt, amit a kijelző mutat. Ötévesen még elvárhatjuk egy autótól, hogy legyen közel hibátlan állapotú, ám valljuk be, nem ez a jellemző. A kiült ülés, kifényesedett kormány és váltógomb, kikopott kapcsolók és alaposan használat csomagtartó a jellemző. Éppen ezért is üdítő látni, hogy még egy Golf is töltheti életét méltóságteljesen, ezek ugyanis erre az autóra nem igazak. Felszereltségén is látszik, hogy alaposan válogatták össze, fényezése sem az alap fehér, ha nem tűnt volna fel, ez itt hófehér, igaz, csak alig 37 ezer forintos extra tételnek számított.
A józan felszereltség fontos eleme a nagy teljesítményű bi-xenon fényszórók megrendelése,
amik már ledes nappali menetfényeket is kaptak, valamint Komfort és Composition Media csomagot rendeltek. Utóbbi CD lejátszós, bluetooth kihangósítós és kis érintőkijelzős fejegységet jelent, melyen a Volkswagen könnyen és gyorsan kezelhető rendszere fut.A fényszórók után a komfort csomag volt a nagyobb tétel az extralistán, ez 245 ezer forintért 14 irányban állítható üléseket adott előre, tisztességes oldal- és deréktámasszal, valamint masszázsfunkcióval. Tényleg jó bennük ülni, hosszú távon sem lehet kényelmetlen, ami pedig nekem fontos, hogy az alsó pozíciója is sportosan mély vezetési helyzetet ad. A széleken félbőr üléshuzat is a legjobb köztes megoldás, minimális gyűrődésekkel tűri az éveket, azt is csak a sofőr oldalán látni. Kiválóan beállítható az üléspozíció, már ezen a ponton sokkal több autószerűséget érezni rajta, mint a kategória többi modelljén.
Tág tartományban állítható a kormány és az ülés is, már-már sportos, amire túl nagy szüksége amúgy nem lenne.
Jók az anyagok, egyszerűek, de bántó műanyagoknak itt nem lehetett helye. A hűvös külsőhöz és a funkcionális, érzelemmentes belsőhöz tökéletesen passzolnak a szálcsiszolt alumínium betétek is, a háromküllős kormány fogása pedig remek, sokan tanulhatnának belőle.Hajtásláncát tekintve az 1,4-es turbós benzines erősebbik, 140 lóerős kivitelével szerelték. A rettegett TSI név most ne riasszon el senkit, ez már az újabbik generáció, szíjas vezérlésű és kettős befecskendezésű, utóbbival kiküszöbölték a jelentős kokszosodást. Jelentősen jobb megbízhatósági szempontból, mint a korai 1.2 TSI-k, a rendszeres, megszabott periódusokon belüli olajcserékkel hosszú ideig gondmentesen fenntartható. Nem csak megbízhatósága, használhatósága is pozitív élményeket ad, ennyi erő ugyanis már bőven elég ahhoz, hogy sportosan is használhassuk a Golfot. A turbókésedelem mondjuk jelentős, ha igazán ki akarjuk használni, akkor 2000 fölött érdemes tartani a fordulatot. Az alatt is könnyedén autózható, de a turbótöltés rúgásszerűen érkezik, a mai 1.5 TSI-nél ez már jóval egyenletesebb. Kiváló kapcsolhatóságú, ám elég nehéz, szoros megvezetésű a hatos kézi váltó, határozott kezet kíván, ezt például nem néznénk ki belőle, de ugyanez igaz a kormányzásra is.
Súlyosan mozognak a kezelőszervek, amiktől egészen nagy, komoly autó hatása van, az összeszerelés pedig nyilván remek.
Sosem volt vele hiba, csak a karbantartásokra járt szervizben, de a futását tekintve ez nem is csoda, a nagyobb tételeket jelentő alkatrészek cseréi még jóval messzebb vannak. Állapotát tekintve szinte új, vezetni még mindig jobb, mint a legtöbb új kompaktot, és tudom, hogy a Golf maga sokaknak álomautó. Ők mondjuk rosszul nem járnak, a kiszámítható praktikum mellett egy elegáns megjelenésű, kimondottan jó vezethetőségű és minőségérzetű autót kapnak. Ezt az autót 4,69 millió forintért kínálják kínálták, de gyorsan elkelt. Futásteljesítményét és állapotát tekintve igencsak jó ajánlat volt a jellemzően többet futott, hasonló példányú hetes Golfok között.
Az 1.4 tsi nem kettős befecskendezésű, csak az 1.8 és a 2.0 az, de pl. az usába még ezek a „nagyobb” motorok is csak direkt-befecskendezéssel mentek.
Nem különleges a külseje? Valóban, de szerintem még így is a top3-ban van a kompaktok közt ami a design-t illeti.
Ízlések és pofonok. Nem néz ki rosszul, de amúgy tök átlag. Olyan mint az előző Golfok. Ami általában nekem tetszik, az ha szembe jön velem az utcán, egyből tudom mi az. Ha egy Golf jön velem szembe, észre sem veszem. Olyan, mint az Opel Astra. ?
A széles c-oszlop miatt top 3-ban, de alulról nézve.
Szép is, jó is a Golf, valóban etalon volt mindig mindegyik. Amikor először autót lehetett behozni külföldről, kisvárosunkban szinte mindenkinek az I-es Golf volt az álomautó. Aztán az egyik jobb módú kocsmáros fiának lett először II-es Golfja, az maga volt a csúcs. Később munkahelyen sokat vezettem III-mas Golfokat, benzinest is, dízelt is, elnyűhetetlenek voltak. Ez az 1.4 TSI ezzel a felszereltséggel szinte mindenkinek elég mindenre. Az viszont biztos, hogy 4,7 millióért nem vennék 5 éves autót, még akkor sem, ha nagyon ment. Alig többért 5,15 millióért lehet venni vadonat új Opel Astra K-t Best fantázianévvel 1,4-es turbo motorral, nagyon jó felszereltséggel, többek között metálfény, kétzónás digitális klíma, parkolóradar, tolatókamera, stb. És akkor egy új autója van az embernek 4 év garanciával.
„Szép is, jó is a Golf, valóban etalon volt mindig mindegyik.”
Tőled komolyan csak ilyenekre telik? „Szép is, jó is”, „megbízhatóságban szerintem nem marad el”, „3 Cliót is elégedetten használtam, a Renault Magnum egy remek kamion” 😀 Velőtrázóan komoly tudás lakozik benned…
„Amikor először autót lehetett behozni külföldről, kisvárosunkban szinte mindenkinek az I-es Golf volt az álomautó.”
Persze, mert a magyarnak akkoriban halványlila gőze nem volt, mi az a Japán és hogy merre van – ha pedig mégis, a „sárga veszedelem” című buta frázissal nyugtatta magát(egy kalap alá véve Kínával), hogy a németnek nincs párja 😀
„Később munkahelyen sokat vezettem III-mas Golfokat, benzinest is, dízelt is, elnyűhetetlenek voltak.”
Ismét a múltkori probléma: III-as Golf. Feltűnt, hogy ez a VII-es? Ha piacon lesz a VW villanyautója, akkor is az I-es Golfról fogsz majd litániát írni? Apropó: a világon egyedüliként te már tudod, milyen lesz a VIII-as? Hogy tudsz nyugodt életet élni úgy, hogy az újságírók hada folyamatosan az ajtódon dörömböl? 😀
Az a baj, hogy a véleményeken lovagolsz. A véleménnyel nem lehet vitatkozni, hiszen egyik embernek ez a véleménye, a másiknak meg az. Ennyire egyszerű. Ha szerintem a Velencei-tó sokkal jobb mint a Balaton, te meg éppen fordítva gondolod, attól még lehet igazad neked is meg nekem is. Nem a Pitagorasz-tételt próbálta cáfolni senki. Aki azt próbálja, annak valóban foglalkoznia kellene kicsit a matekkal.
Amúgy idézőjelbe pedig csak azt szabad írni, ami tényleg idézet. Én Renault Magnum kamionról soha nem beszéltem. Nincs teherautóra jogsim, így soha nem is vezettem ilyet, ezért nem nyilvánítok róla véleményt.
Ellenben a Golf megvolt I-től VII-ig, igaz van amelyik csak próbaúton. A Golf I pedig nem azért volt népszerű, mert nem ismerték a japánokat, hanem azért mert akkoriban környékünkről a legtöbben csak Ausztriáig mentek használt autóért, ott pedig a VW – Németországhoz (akkor még NSZK) hasonlóan – erősen felül reprezentált. Én átéltem azt az időszakot, nem a történelemkönyvekben olvastam. Persze ez nem erény, csak egy állapot 🙂
Végül pedig hol írtam én 8-as Golfról?
„Az a baj, hogy a véleményeken lovagolsz.”
Abba nem gondolsz bele, hogy autóvásárlás előtt álló olvasók hada olvassa az ilyen cikkeket, és valószínűleg többet szeretnének tudni annál, hogy „szép is, jó is”. Tehát hogy a kommented valamilyen irányba terelhet egyeseket, akik hajlamosak lehetnek tanulságokat leszűrni, mert ilyen típusok.
„Amúgy idézőjelbe pedig csak azt szabad írni, ami tényleg idézet.”
Én kérek elnézést. Azt hittem, leesik majd, hogy csak kifiguráztalak(volt benne idézet is!). Ausztria elég nagy japánautó-nagyhatalom(a népszerűségüket tekintve – akárcsak Hollandia), és mivel a szocializmus idején nem forgalmazták itthon hivatalosan a japán márkákat, csak a rendszerváltás után kezdtük el őket megismerni, a használtimport során bejött példányok miatt, és a ’91-’92 körül megnyíló első márkakereskedések(és a Suzuki-gyár) miatt. A VW-nek meg már a ’60-as, ’70-es években komoly nimbusza volt itthon, hatalmas előnyben voltak, ami a fejekben nem áll át olyan gyorsan.
Végül pedig: ha eljön az ideje és megérkezik az autó, megnézem a Golf VIII. tesztje alatti kommentmezőt, milyen dicshimnuszt írsz majd oda 😀
Elég vicces, amit írsz! Nem tudom mennyire gondolod komolyan (remélem semennyire). Nem, nem gondolok bele! Senkinek nincs semmilyen kötelezettsége a kommentekkel kapcsolatosan. Ha azt írom ide, hogy idén jó volt a sárgabarack termés, azt is megtehetem, legfeljebb valaki megjegyzi, hogy nem ez a téma. Még azoknak sincs semmilyen kötelezettségük, akik autók teszteléséből élnek. Milyen lenne, ha valakinek elromlana az autója és kopogtatna valamelyik tévénél, hogy azt mondták a műsorban, hogy ez jó lesz :)))))))
Szerintem a fejekben nem állt át semmi. Van aki a japánra esküszik, van aki meg a németre, van aki meg másra és a legtöbb embert ezek a kérdések teljesen hidegen hagyják. Nagybátyám pl. közel 20 évig japán kocsit használt (Honda, Toyota), aztán egyszer – 2008 körül – megjelent egy új Octaviával. Kérdeztem mi a váltás oka. Annyit válaszolt, hogy kb. azonos felszereltséggel 1 millióval olcsóbb volt, mint a hasonló Corolla. Idén meg Astrat vett, mert ott kapott jó ajánlatot.
Neked volt álomautó! Jobbaknak Honda, Toyota. Például tudok olyat aki egy CRX-et használ még most is, pedig 30 évesnél öregebb. De hol vannak a GTI-ik?? Szétmentek. 🙂 bocs.
Azért ez egy folyamat volt. Aki nem tartotta az ujját az autóipar ütőerén azoknak hasonló kalandvágynak tűt egy japán autó, mint egy olasz vagy francia autó.
Fiatalon ezek engem is lenyűgöztek és aki kicsit kalandvágyóbb volt a fizetőképes idősebb rétegben (a 90-es évek első felében még 3-4 éves autók is elérhetetlenek voltak a többségnek), azok jól jártak egy 90-es CRX-szel vagy egy 93-as Galanttal. És azért lássuk be egy szétpörgetett ismeretlen ázsiai autót látatlanban kevesen gondolták tartósnak (pedig a VTi-k is viszonylag jól bírták).
Ami tény, a II-es Golf szemtelenül kiöregedett ezekkel szemben, és bár a III-as golf rendbe tette a dolgokat, sokan még a 90-es évek közepén is le voltak maradva formában és technikában.
Viszont én nem nagyon találkoztam CRX-szel évek óta. Pedig a 90-es években sokat lehetett látni nálunk is, Most már igazi gyűjtódarab az összes túlélő nem szétbarmolt példány…
Azért 3. -tól a Golf elveszette a varázsát szerintem.
el ja, azért nem adtak el azóta 1-et sem belőle 🙁
Itt most nem az eladási statisztika a lényeg hanem a „hangulata…”
Most egy 3,4,5,6,7stb… Golf már egy snassz autó van aztán jól van… Elvegyül a többi autó között.
átlagjózsinak minek kellene huracán vagy La Ferrari?Chiron? Mivel számomra ami nem „snassz” autó, azok az egzotikus, valóban különleges autók, de azok meg hétköznap élhetetlenek. Ezek az autók praktikusak, mostanra pedig vannak olyanok amik sportosnak tűnhetnek, de az egzotikus jelzőtől messze vannak akkor is.
a gyártók tömegmodelljei amiből a pénz van, azok átlagjózsira és a praktikumra vannak tervezve, ennyire egyszerű amúgy. sztem a golf 7 lett csak unalmas igazán, sportos és dinamikus vagy akár egzotikus kinézetű meg sosem volt, most a 7-es sem az.
Elég baj ha a leendöauto vásárlok hada az alapján vesz autót amit itt olvas.
Ennyi szakértöt meg megmondo embert még sosem láttam.
Inkáb elöször azt kéne nézni mennyi van autóra és fentartásra utána jöhetnek az igények.
(tipus.szin.motor.és felszereltség.ÉVJÁRAT.stb,stb)
A garanciába meg senkinek nem kell beleélni magát mert néha piszok nehéz érvényesiteni (még új autonál is. Használtnál meg még inkább.
Előre nem lehet megmondani hogy egy autó milyen lesz. Használtnál ott van a modelltörténet a márkafórumokon, de azért lássuk be az átlag kovácsjózsi nem fogja ezeket bújni.
Ráadásul 10 éve ez mind nem létezett. Az ember nyomtatott sajtóból tájékozódhatott. A Golf V pl a teljes kampányát a hazai német sajtó és annak csatlósai erejére építették. Annak idején teljesen sokkolt hogy a „Golf klassétól” hangos sajtóbeszámoló után az autó olyan volt amilyen.
Ami a garit illeti, márkája válogatja de azért a garin belül illik helyt állni, amit én láttam ott kivétel nélkül, japán, német vagy svéd egyaránt helytállt, sőt volt aki garin kívül is.
Őszintén szólva én pl most inkább beruháztam egy extra garira a kocsinál
A legtöbb ide beírónak a saját autója, autói felé húz a szíve. Nyílván meg fogja magyarázni adott ember, hogy miért vette az autóját és miért nem a másikat. A legtöbb ember nem fogja szídni az autóját, mert azzal saját magát is ócsárolná.?
Olyan autó meg nincs, aminek nincsenek hibái. Az én Hondámnak is van. Plusz közelről ismerek egy Mini Cooper S-t és most már egy kis Daewoo Matizt is. Mindegyiknek meg van a maga varázsa…
Autóvásárlás előtt mindig tájékozódni kell, én is olvastam teszteket, videókat néztem, népítéleteket böngésztem. A kommentek más tészta, de tudnak érdekesek lenni. Én is olvasok 4 autós oldalt, abból 2 esetében vannak hozzászólások és én szeretem olvasni őket. Színesebbek az oldalak tőlük. Zoldet is szívesen olvasom, Csalfát is, bárkit, még ha nem is értek egyet néha mindenkivel. De autót választani nem lehet a kommentekre alapozva. Bár külföldi nagyobb fórumokat érdemes lehet azért olvasgatni.
A „közelről ismerek” alatt azt kell érteni, hogy akár szerelem is őket, ha kell. Egyszerűbb dolgokkal kapcsolatban persze. Nem az a közelről ismerem szitu, hogy megyek vele 2 kört. Meg a kipróbálom emberek, akik 1 napig mennek valamivel és azt mondják ismerik az autót. Nem ismerik.
Nick: de, teljesen komolyan gondoltam. Szóval te bepötyögsz valamit, de nem törődsz azzal, hogy annak olvasóközönsége lesz? Akkor mi értelme a kommentelésnek? Te írsz, én olvasom, vagy fordítva. Ha e-mailt írsz egy ismerődösnek, akkor tudod, hogy ő azt el fogja olvasni, és eszerint szerkeszted a levelet. Most ledöbbentem tőled, jobban, mint korábban bármikor…
Nagyon is létező dolog, hogy az ember ad a hozzászólások tartalmára. Ha pl. egy rakás helyen ott van, hogy „Daciába nem ülünk”, „a Dacia egy xar”, „Daciát még ingyen se”, akkor az agymosás elkezdi „áldásos” hatását, és tudat alatt el is veti az ember a márkát, mert azt hiszi, a kommentek mögött valamilyen megalapozottság húzódik, biztos nem üres beszéd(pedig sokszor az). Tehát ha te a Golf VII. alá beírod, hogy „jó kocsi”, akkor biztos lesznek olyanok, akiknek ennyi elég és már mennek is Golf VII-et venni. Nem járnak utána a jellemző hibáinak, felületes infómorzsák nyomán hoznak komoly döntést. Szóval nem ártana pötyögés közben gondolni arra, mit „adsz ki a kezeid közül”, mert sokan vagyunk sokfélék, és amit te jelentéktelen irománynak gondolsz, az másnál esetleg sorsfordító döntésnek adhat löketet…