Jobban tejel a kevesebb eladott pályamatrica

Kevesebben, de drágábban vesznek pályamatricát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megváltoztak a matricavásárlási szokások, miután megszűnt a négynapos, legolcsóbb verzió.

Másfél hónap alatt 1,5 millió autópálya-matricát adtak el idén. Óriási szám, de nem árt tudni, hogy a január 1. és február 15. közötti időszakban tavaly 20 százalékkal többet vásároltak az autósok.
Hiába volt nagyobb akkor a matrica iránti kereslet, a bevétel most jelentősebb. Ennek oka, hogy január 1-jével megszűnt a legkedveltebb, négynapos úthasználati jogosultság - az MTI közleménye szerint a korábbi években átlagosan 950 ezer példányban fogyott február közepéig, tehát a matricavásárlások mintegy felét adta.
Hirdetés
Míg tavaly a február 15-ig terjedő időszakban 102 ezer "heti" névre hallgató, valójában 10 napos matricát vásároltak, idén (mivel immár ez lett a legrövidebb idejű) 736 ezer példány kelt el belőle, melynek eredményeként 1,8 milliárd helyett 2,2 milliárd forint bevételt termelt a matricaeladás. Konklúzióként tehát kijelenthető, az autópályázást (is) mind kevesebben engedhetik meg maguknak, ők pedig a korábbiaknál többet kénytelenek fizetni - hiszen az árak minden matricatípusnál nőttek, és miként arra korábban rávilágítottunk, európai viszonylatban is nagyon magasak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

6 thoughts on “Jobban tejel a kevesebb eladott pályamatrica

  • 2017.10.31. at 03:30
    Permalink

    „Ezeket csak a díjbevétel érdekli?”
    Határozottan csak az, mint ahogyan szinte mindenkit ebben az országban.. Mindenkinek csak a dollárjelek ugrálnak a szeme előtt.. Szánalmas pénzéhség..
    Én sem gondoltam volna, hogy az intézkedés ellenére növekszik a bevétel.. de így lett…
    A kevesebb autó mellett várhatóan kevesebb lesz az utak fenntartási költsége is, ergo várhatjuk majd a mellveregetést, hogy az ÁAK mekkora éves bevétellel zárt…

    Azt nem igazán értem, nálunk miért ne maradhatott volna a 4 napos matrica? Példát statuálhattunk volna Európának, hogy lám, nálunk van ilyen és viszik, mint a cukrot..
    Ehelyett beállunk mi is a sorba és csürheszellemben eltöröljük azt, ami jó.. Csak mert máshol is ez van..
    Kár, hogy másban nem követjük Európát… Leginkább gondolkodásban nem..

    A hétvégén pont az M6-oson mentem volna… de nem mentem, mert nekem 2szeri pályahasználat nem ér 3000 forintot.. mentem a párhuzamos főúton.. Lassabban értünk célba, a gyerek is nehezebben bírta, de ez van.. Ha rajtam múlik, az ÁAK éhen is veszhet, ha már ő hasonlóan gondolkodott a kispénzű emberekről..

  • 2017.10.31. at 03:30
    Permalink

    Érdekesek az észrevételeitek, de elfogadom őket. Nyilván a cikkben írt statisztikában is sok igazság van, legalábbis ami a kevesebb matrica vásárlást illeti. De nem lehet, hogy azért is vettek kevesebbet (az „is”-en van a hangsúly), mert a 10 napos tovább tart?
    Magamból indulok ki. Általában két helyre szoktam menni a privát autómmal: anyósomékhoz és szüleimhez. Mindkét helység az ország másik részén van, de mindegyikhez autópálya vezet. Mivel csak hétvégéket szoktunk ott eltölteni, ezért korábban mondjuk egyik hétvégén ide mentünk, aztán a következőn otthon maradtunk. Azután mentünk oda, aztán megint otthon maradtunk. Erre a 4 napos kiváló volt. Most amióta 10 napos a „legkisebb” azóta megoldottuk úgy, hogy egyik hétvégén idemegyünk, másikon oda. Ez pont belefér 10 napba, utána következő hétvégéken meg maradunk otthon.
    Egyébként engem is meglep, hogy így több lett a bevétel. Személy szerint úgy gondolom, hogyha lenne 1 napos is, mint nagyon régen, akkor még több lenne a bevétel.
    A balatoni hétvégékre a 4 napos nagyon jó volt, anno pont arra is találták ki, így csak júniustól szeptemberig volt kb. 3-4 évvel ezelőtt. Szerintem nagy ötlet volt és az akkori statisztikák szerint sok bevételt is hozott.

  • 2017.10.31. at 03:30
    Permalink

    Ezeket csak a díjbevétel érdekli?
    Eredetileg arról is szó volt, hogy a túlterhelt főútvonalakról át kell terelni a forgalmat a biztonságosabb pályákra!
    Az e-útdíjjal pedig az arányos díjfizetést kívánnák bevezetni, de azt is egyre távolabbi időpontra teszik.
    Meg kell nézni az új M6, M60-ast szinte üres.
    A csóró baranyaiak eddig is nehezen tudták a matrica árát kiköhögni.

  • 2017.10.31. at 03:30
    Permalink

    Tavaly 4 napost vásároltam havonta 1-2 db-ot. Mióta csak 10 napos van, azóta nem vettem 1db-ot sem, és ha nem lesz olyan helyzet, hogy ki tudom használni, akkor nem is fogok venni. Inkább nem megyek pályára, fél órával előbb indulok, és jót ebédelek a matrica árán. Még a fogyasztásom is kevesebb, mert lasabban megyek.Megint spóroltak nekem ezzel a húzással az autózás kölségeiből, Szuper :).

  • 2017.10.31. at 03:30
    Permalink

    hát ezelőttis éveset vettem eztán is azt veszek. az éri meg a legjobban mást nem lehet tenni csak elküldeni őket oda a ………… meg szitkozódni

Vélemény, hozzászólás?