Jobban megviseli a chiphiány az autóipart, mint a COVID
Csak Csehországban negyedmillióval kevesebb autó készül idén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A cseh autóipari szövetség ezúttal a chiphiány miatt kér állami segítséget, nagyobb a baj, mint tavaly, a koronavírus kapcsán - állítják.
Csehországban készül a Skoda Enyaq iV is - ugyanakkor a chiphiány jelentősen visszaveti a termelést, a cseheknél már most látszik, hogy jelentős lesz a hiány
"A félvezetők világméretű hiánya túltesz a 2020-ban a pandémia okozta negatív leállások következményein is. Míg a nyáron abban bíztunk, hogy az év végére a piac rendbe jön, az őszi hónapok azt jelzik, hogy ez nem következik be. A chipek hiánya miatt Csehországban több mint 250 ezer személygépkocsit nem tudunk legyártani. Ez az autógyáraknak mintegy 120 milliárd koronás, a beszállítóknak pedig mintegy 80 milliárd koronás veszteséget jelent" - mutatott ré Zdenek Petzl, a szövetség ügyvezető igazgatója.
A csehországi autógyárak közül eddig a Hyundai van a legjobb helyzetben. A Hyundai termelése az első háromnegyedévben 26,8 százalékkal 207 300 autóra nőtt. A Skoda Auto 514 309 kocsit gyártott, 3,7 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. A Toyota Kolínban található gyárának termelése fél százalékkal 110 044 autóra esett vissza. Hasonló problémákkal küzdenek a cseh autóbuszgyárak és a tehergépkocsigyárak is. A Jawa motorkerékpárgyár viszont jól áll, az első kilenc hónap alatt 811 motort gyártott, 432 darabbal többet, mint egy éve.
Forrás: MTI