Markánsabb megjelenésű az új GLA, tényleg jobban hasonlít egy igazi SUV-ra
Állítólag sok kritikát kapott a Mercedes a leköszönő GLA miatt, amelyből az ügyfelek hiányolták az igazi SUV-életérzést. Tényleg csak egy megemelt A-osztálynak tűnt, ám most kiköszörüli a csorbát a csillagos márka, hiszen az új generáció, bár merít az A-osztály formáiból, azért jóval masszívabb megjelenésű.
Rövidebb, de magasabb és szélesebb is lett
Az új generáció picit több, mint 10 centivel magasabbra nőtt (1611 mm), szélesedett 3 centit (1834 mm), viszont egy picit rövidebb is lett, igaz csak 1,4 centivel. A tengelytávolsága viszont három centiméterrel nőtt, így most 2,729 méter hosszú.
Ezekkel a méretváltozásokkal sokkal magabiztosabban indulhat a konkurencia ellenében, a formaterv pedig magáért beszél. Habár fentebb az A-osztályt emlegettem mintaként, az autó orra, illetve a fényszórók a CLA-ra emlékeztetnek, míg a hátsó lámpatestek inkább a ferdehátú A-osztályra.
Elöl a CLA modelleket, hátul a ferdehátú A-osztályt idézi
Az utastérben sincs nagy meglepetés. Csak apró eltérések mutatkoznak az A-osztályhoz képest. Ugyanúgy megtalálható a GLA-ban a két nagy kijelző, amelyek lehetnek hét vagy 10,25 colosak is és természetesen az MBUX rendszer sem hiányzik. Ahogy a gazdag biztonsági felszerelés sem. A legmodernebb vezetősegédek állnak rendelkezésre az autóban, úgy mint például az aktív kormányasszisztens, a holttérfigyelő, a sávtartó, a vészfék és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, de a listának ezzel még koránt sincs vége. Még „autómosó módot” is kapott, ami automatikusan behajtja a külső tükröket, felhúzza az ablakokat vagy épp behúzza a panorámatetőt, illetve belső levegőkeringetésre kapcsol, amikor az autómosóba áll a gépjármű.
Szinte majdnem megegyezik az A-osztály utasterével a GLA belseje
Motorfronton egyelőre csak a benzines egységeket nevezték meg, a dízelekről később nyújtanak információt a gyáriak. Európában a belépő a GLA 200, az 1,33 literes, turbós benzinmotorral, 160 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal, amellyel 8,7 másodperc a százas gyorsulása. Mellette a GLLA 250, illetve a 250 4MATIC szerepel még a palettán, amelyben kétliteres, 224 lóerős és 350 Nm forgatónyomatékkal rendelkező, turbós benzinmotor teljesít szolgálatot. Az összkerékhajtású változat még egy Off-Road csomagot is kap, amelyben az üzemmódválasztó segítségével még egy kis terepezés is belefér vele. A csúcson pedig a Mercedes-AMG GLA 35 áll, amelyben a kétliteres turbómotor 306 lóerős és 400 Nm nyomatékot tud, gyorsulásban pedig 5 másodpercet százra. Néhány hónapot azonban még várni kell arra, hogy a márkakereskedésekben is láthassuk, ugyanis oda csak jövő nyáron érkeznek meg.
A csúcson az AMG változat áll