A kutatás szerint a kabriók tulajdonosai idősebbek a zárt négykerekűek gazdáinál, ami több rutinnal és megfontoltsággal jár
A nyár egyet jelent a motorosok és a kabriósok megjelenésével, most utóbbi járművek biztonságát vizsgálta egy amerikai kutatóintézet. A tető nélküli autózás első hallásra kevésbé tűnik biztonságosnak, nem is beszélve arról, hogy a tető elhagyása merevségi problémát is okoz, amit nem minden típusnál sikerült tökéletesen orvosolni.
Szinte csak a prémiumgyártók kínálnak nyitott modelleket, egy ideje már nincs szellős változat sem az Opel Astrából, sem a Ford Focusból
Az amerikai IIHS intézet olyan típusokat vizsgált, amelyből zárt és nyitott tetejű verziót is kínálnak, az adatokat pedig 16 milliárd megtett kilométer alapján összegezték.
A statisztikák szerint ugyanannyi futott kilométer esetén 11%-kal kevesebben hunytak el kabriókban, emellett 3%-kal kevesebben sérültek meg nyitott autókban, mint zárt társaikban.
Ugyanakkor a baleset következtében kirepült személyek terén rosszabbul állnak a kabriók, a szelesebb modellekben 4%-kal nagyobb az esély a végzetes kirepülésre.
Általában jó időjárási körülmények között, élményautózásra használják a kabriókat, ami szintén csökkenti a baleset kockázatát
A statisztikai adatok korántsem azt jelentik, hogy érdemes lenne a zárt modelleket nyitottakra cserélni, sokkal inkább a eltérő felhasználási mód miatt tűnnek biztonságosabbnak a kabriók. A többség a nyitott négykerekűjét élvezeti cikként használja, csak jó időben, nyugodt hétvégi autózás céljából veszi elő a garázsból, ami már önmagában kevesebb kockázatot rejt. Továbbá a nyitott tetejű modellek tulajdonosainak átlagéletkora magasabb, ami több vezetési tapasztalatot és kevesebb vagánykodást is jelent, de a nyitott modellek nagyobb súlya sem elhanyagolható tényező egy baleset során.