Jobb, mint egy M5? – BMW M850i xDrive
Ne nézd a számát, csak fogadd el - BMW M850i xDrive teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lehet támadni a BMW-t az elnevezések miatt, de nincs túl sok értelme. Igen, a 8-astól nem egészen azt kapjuk, amit várnánk tőle, legalábbis a neve miatt, más tekintetben viszont az egyik legjobb ma kapható BMW.
Nem tűnt el nyomtalanul a 6-os, csak máshol kell keresni, magasabb szinten, méghozzá 8-as számozással.
Karakteres, annyi biztos, az új 8-ast nem lehet összetéveszteni semmivel, egyelőre
Az M850i-hez alapból jár az összkerékhajtás és az aktív szelepes irdatlanul szépen szóló kipufogórendszer
Bánthatjuk, de élőben tök jó ez a hűtőrács.
Nagyon passzol az autóhoz, az M Performance jóvoltából pedig nem króm, hanem matt szürke a kerete és a pálcák is. Joggal várhattunk volna 8-as néven valami nagyobb, technológiailag is többet mutató modellt. Nekem személy szerint a lehúzható hátsó ablakok hiánya fáj, messze nem a praktikum és a hátsó utasok miatt, ez dizájn kérdése, a régi 8-asnak volt, ennek nincs.Az oldalsó dizájn-él minden új BMW-nél teljesen eltérő, a vesék, amelyiknél lehet, visszafelé dőlnek, így a cápaorr megvan itt is
530 ló, 750 Nm nyomaték, 1800-tól él, mintha nem lenne holnap, ez egy erőmű, nem véletlenül épül erre az M5 motorja is
egy rendes kétüléses túrakupéról beszélhetünk, már ha nem az 50i-ről, hanem a 40d-ről lenne szó.
Az M Performance ugyanis tisztességes sportkupét faragott egy 1,9 tonnás autóból, amihez csak egy nagyon kis százalékban van köze a motornak.A kétszínű bőrkárpit ebben az összeállításban nagyon szép, de tetőtől talpig lehet fehér az utastér, a beszállás szűk az alacsony tető miatt
Egyes megoldásokat csak itt használtak a dizájnerek, de minden nagyon ismerős, és ez egyáltalán nem baj, jó túrakupéhoz hűen a csomagtér is elég nagy, 420 literes (A fotón Eneos termékmegjelenítés látható)
3,7 másodperc alatt érhetjük el vele a 100 km/h-t, tudom, nem 3,4, de nekem azért elég lenne ez is.
Brutális, ahogy a 750 Nm nyomaték kiteljesül, és tulajdonképpen folyton jelen van, mivel 1800-4600-as főtengelyfordulat között végig kihasználható. Gyilkos a gázreakció, alapjárat közeléből képes azonnal felpörögni a V8-as, és a 8-as automata váltó hibátlanul tolerálja a nyúzást. Mindeközben aktív szelepes kipufogórendszeren dörrent hátrafelé, amit szerencsére tisztán hallunk odabent is, még jó, hogy itt már csak nagyon szolidan használták a hanggenerátort.Szépek az üvegből készült elemek, valahogy itt van helye, a 8-as automata váltó jól tűri a 4,4 literes V8-as erejét és kellően gyorsan is vált, vastag az M kormány, de itt ez valahogy nem zavaró, a kormányzás zseniális
Pengeéles a gázreakció és a fék is bitang jól fog, sokkal többet kommunikál a sofőrrel a kormányzás és a futómű, mint várnánk
Erősen a hátsó tengelyre súlyozott a hajtás és a BMW jó szokásához híven teljesen kikapcsolható az összes menetbiztonsági elektronika.
Ha van hely, simán farból irányítható, pont akkor küld előre pont jó mennyiségű nyomatékot, amikor azt kell, és hogy kihúzza egy kicsit azt a hatalmas orrát. Helyben nem lehet vele forogni, mint az M5-tel, de ha valakinek hiányzik, majd az M8 megkapja ugyanazt a hajtást. Aktív stabilizátorok támasztanak minden egyes pillanatban pont olyan mértékkel, hogy még kellően stabil legyen, de ne vállalhatatlanul kemény. Így is kevésbé kényelmes, mint azt hosszú távon el lehetne viselni, de ez a V8-ashoz passzol. Alap az összkerékkormányzás is, ami szerencsére nem annyira agresszív, mint egy Megane R.S.-ben, de itt is határozottan érezni gázelvételnél, hogy fordul a feneke, messze nem veszélyesen, nem tör ki, csak segít minden pillanatban, és ettől egy számmal kisebbnek érezni a 8-ast.Az összkerékhajtás ellenére táncba vihető a feneke, csak annyira húz az eleje, amennyire tartani kell az ívet
Az M Performance még nem M-es 8-ast csinált, csak egy majdnem olyan jót
Fordulnak a hátsó kerekei is, gázelvételkor finoman kitör a fara, de a hosszú tengelytáv miatt nem veszélyes, kiszámíthatóbb, mint egy kompakt
Eszünkbe jut róla az éppen 30 éves ős 8-as, és ennyi talán elég is.
Amit pedig kapunk, az egy pont jó méretű, annál jóval sportosabb és jobban vezethető vas, mint várnánk. Nem sokkal tud kevesebbet az M5-nél, és kupé, méghozzá nem is akármilyen formájú, ezzel nálam az M850i a nyerő.6-osnak hibátlan, a 8-asra csak a neve emlékeztet, de ha ennél nagyobb lenne, nem lenne ennyire jó, így ezzel meg kell barátkoznunk
A legszebb legdögösebb grand coupe amit eddig láttam..