Jim Farley, a Ford vezérigazgatója befektetők előtt beszélt a vállalat jövőbeli terveiről, amelyek másképp festenek, mint eddig. Egy lényeges változás például, hogy a Ford a továbbiakban nem törekszik minden áron nagyobb piaci részesedést elérni, viszont elkezdtek dolgozni az autóik minőségének jelentős javításán.
Ez utóbbiról nem feltétlen az jut az ember eszébe, hogy így lehet csökkenteni a költségeket, de Farley szerint hosszabb távon akár meg is térülhet a befektetés, ha kevesebb garanciális hibát kell kijavítani. A minőség javítása érdekében új, alaposabb alkatrész-tesztelési eljárásokat vezettek be: konkrétan törésig terhelnek minden alkatrészt, így megkereshetik azok gyenge pontjait, és ott javíthatnak a teherbírásukon, ahol szükséges. Korábban nem csináltak ilyet, elég volt, ha minden elem átment a Ford saját szabványos teszteljárásain. Ugyanakkor törekszenek az újabb modelleknél az egyszerűbb konstrukcióra, mivel a kevesebb alkatrész szintén csökkenti a hibák esélyét.
A Ford emellett egy másik lényeges változást is ígér: fixálják az árakat, a továbbiakban így nem fordulhat elő, hogy a kereskedések jelentős felárral adják az autókat, ahogy az az elmúlt, autóinséges években több alkalommal előfordult. Ettől, és persze a gyártás normalizálódásától a Ford – elsősorban Észak-Amerikában – legalább 5%-os árcsökkenést vár.