25 példány került Észak-Amerikába a Lexus LFA Nürburgring-csomagos csúcsverziójából, ezekből 3 volt fekete fényezésű, ezért az 1500 kilométert futott darabért 1,6 millió dollárt fizettek most
A mindössze egy modellévet és 500 példányt megért Lexus LFA pont elég ritka ahhoz, hogy ma gyűjtői kedvenc legyen, pedig a modell még csak 10 esztendős, a gyártáskész verzió 2010 végén debütált. Az utolsó példány is elkészült 2012 decemberére a karbon-karosszériás gépből, ugyanakkor a gyűjtők akkor nem ugrottak rá azonnal: hiába a gázfröccsökre azonnal reagáló V10-es motor, a Lexus-kereskedésekben még éveken át fel-felbukkantak a modell vadonatúj, nullkilométeres példányai, és ez mélyen tartotta a használtpiaci árakat.
Különlegesség volt újkorában is, de hiába a viszonylag szerény, 500 példányos gyártási mennyiség, évekig megtalálható volt az autószalonokban
A 2010-es évek végére valamivel 900 ezer dollár fölé kúszott az LFA értéke, ami mind a Lexus, mind az LFA korát tekintve szép eredmény, sokan mégis úgy érezték, jóval több tartalék van még a Lexus LFA-ban. Igazuk volt: pár nappal ezelőtt a világ egyik legnagyobb veterán luxusautó rendezvénye, a Monterey Car Week keretében megrendezett árverésen 1,6 millió dollárért, azaz közel 480 millió forintért cserélt gazdát a Lexus LFA egy késői gyártású (303-as sorszámot viselő) példánya.
Fekete Alcantara belsős a most rekordösszegért gazdát cserélt példány
Ez nem csak a típus történetében példa nélküli összeg: soha egyetlen japán utcai autóért nem fizettek még megközelítőleg sem ennyit (kivéve a gyártók által felajánlott, jótékony célra elárverezett autókat). Az eddigi csúcstartó a Lexus LFA szellemi ihletadója: a Toyota 2000GT egy 1967-es példánya volt, amelyért 2014-ben 1,155 millió dollárt fizettek.
A hozzáértők számára nem meglepő, hogy az autó egy Nürburgring-csomagos kivitel volt. Ebből az alaposan átdolgozott (571 lóerőre növelt motorteljesítmény, gyorsabb sebességváltó, továbbfejlesztett aerodinamikai csomag, magnézium keréktárcsák, ültetett futómű) verzióból mindössze 64 darabot gyártottak, és csupán 25 példányt exportáltak Észak-Amerikába.
Több lóerőt rejt, mint ahány példányban készült
Ebből a huszonöt autóból mindössze hármat rendeltek meg fekete fényezéssel, ami rendkívül ritkává – a fekete Alcantara / fekete karbon belső térrel együtt pedig különösen fenyegetővé – teszi ezt a konkrét példányt. Az árverésre bocsátott autót ráadásul épp csak bejáratták: előző gazdája nem egészen 1500 kilométeren át vezette.
928 mérföld, azaz éppen 1500 kilométer alatti futás az órában
Az autó külső és belső állapotát elnézve azonban ezt is letagadhatná: ritkán látni ilyen tökéletesen megkímélt járművet. Az már csak hab a tortán, hogy a vevő annak idején megrendelte (és most az autóhoz adta) a kifejezetten az LFA csomagteréhez méretezett bőröndszettet. A vételár emellett magában foglalt egy LFA asztali díszt, a kesztyűtartó megfelelő rekeszeibe illeszthető tollat és zseblámpát, valamint akkutöltőt és defektjavító szettet. A legizgalmasabb kiegészítő azonban a Lexus vezetéstechnikai programját a mai napig koordináló versenyzőlegenda, Scott Pruett nevével fémjelzett Sparco kesztyű, amely – ha méretben megfelel az új tulajdonosnak – még bensőségesebb élménnyé teheti az ikonikus szupersportautó vezetését.
Egy 560 lóerős "alapverzió" is gazdát cserélt az RM Sotheby's aukcióján, a fekete ritkaság azonban csaknem a dupláját érte
Mindkét példány belseje gyönyörű, gyári bőröndszett is járt mindkettőhöz
Az RM Sotheby’s aukciós ház ugyanezen árverésén a Lexus LFA egy másik példánya is kalapács alá került. Az alapkivitelű, 560 lóerős verzió a széria teljesen átlagos darabja, már ha mondhatunk ilyet egy szupersportkocsiról. Viszonylag gyakori, ezüstmetál fényezését látványos belső színvilág dobja fel: a piros-fekete bőrkárpitozást fekete öltések, fekete Alcantara tetőkárpit, valamint a fekete gyári padlóra helyezett piros szőnyegek egészítik ki; a felületeket sötét magnézium és fényes fekete szénszálas panelek borítják. Gyári bőröndök ehhez az autóhoz is tartoztak, emellett az eredeti, méretre szabott borítóponyvát, valamint egy lézergravírozású akril LFA-makettet is kapott autójához a szerencsés vevő, aki a maga nemében szintén rekord magas összeget fizettet a kocsiért: ez az első nem Nürburgring-csomagos Lexus LFA a világon, amelyre 819 ezer dollárt (kb. 245 millió Ft) áldozott egy gyűjtő. A jelek szerint tehát a Lexus LFA nem csak a Globex kötvényeknél volt jobb befektetés.
A fekete ritkasághoz dedikált kesztyű, az ezüstmetálhoz egy lézergravírozott makett is tartozik
Forrás: Smarter Media; Fotók: rmsothebys.com