Jó vele utazni – csúcsdízel Renault Talisman teszt

Renault Talisman 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagykanállal méri az extrákat a Renault Talisman. A nemrégiben tesztelt benzines Grandtour után most a csúcsdízel szedán próbája következett.


Ismerős, de mégis más. Járt már nálunk Talisman. Nem is egy, hiszen teszteltük középső dízelével a négyajtóst, majd pedig legerősebb benzinesével a Grandtour kombit. Most pedig 160 lóerős ikerturbós, ám a legtöbb motorjához hasonlóan 1,6 literes dízelével járt nálunk. Ez csakis a hatfokozatú duplakuplungos EDC automataváltóval rendelhető. Csúcsfelszerelt tesztautónk a Talisman-kínálat csúcsa, 11,1 millió forintos, az alapverzió árának másfélszeresét sem elérő ára jelzi, hogy a Renault még a rogyásig extrázott Talismannal is jó az árversenyben, sőt itt a legjobb.
Hirdetés

Jó ez a far? A Grandtourt ismerve lépcsőshátú tesztautónk legnagyobb hibája négyajtóssága volt, ugyanakkor el kell ismerni, van olyan szép a karosszéria, hogy simán megérthető az is, akinek ez tetszik jobban. A bőr, elöl hűthető-fűthető masszázsüléses verzióban azonban a fotelek méretéből adódóan kisebb a hátsó lábhely, mint a szerényebben felszerelteknél. Túlzottan persze nem zavaró ez, mert így is elegendő, az ülések pedig kivétel nélkül kényelmesek - legalábbis addig, amíg nem kívánunk öten beülni, de ez a konkurenseknél sincs másképp. És ha már far, a 608 literes csomagtér óriási, de nem elég nagy (mindössze 45 cm magas) nyíláson keresztül pakolható, támladöntéssel bővítve sem akkora, mint a kombié (1681 helyett csak 1022 literes), ráadásul lépcsős padlójú, síalagútja jelzésértékű.
Utaztató. Amit viszont nagyon tud a Talisman, az az utaztatás. Bár dízelmotorja forgatva, húzatva kicsit zajos, de nyomatékossága miatt alacsony fordulaton is elviszi az autót, magyarán tudunk vele higgadtan, kulturáltan közlekedni. Ha kell, akkor akár 9,4 másodperc alatt 100 km/órára érhetünk, és igazából akkor sem vészesen hangos a dízel. Viszont inkább a kényelmes, higgadt utazás kellemes vele. És a 4Control (hangolható lengéscsillapítós, hátul is kormányzós) futóművel városban is kellemesen ringatózhatunk a Talismannal. Még a tesztautó 19 colos malomkő kerekeivel is, a fordulókör viszont az egy kategóriával lejjebb megszokott, ez mindig kellemes meglepetés. Az is, hogy az autópályás 130 km/óra 2400 1/perc fordulattal, döbbenetes csendben futható. Városban is finoman viszi utasait a Talisman, de talán autópályán van leginkább elemében. Még úgy is, hogy távolságtartós tempomatja csak 140 km/órás tempóig aktív, és ráadásul állóra fékezni sem tud. Ha pedig országútra, netán szerpentinre kerülünk vele, meglepően jót autózhatunk az összkerékkormányzásnak köszönhetően.
Hat fokozat, két kuplung. Míg a benzines Talismanok 7 fokozatú duplakupungos automataváltót kapnak (már alapáron is), a középső dízelhez opciós, a csúcshoz mindenképp járó egység 6 sebességes. Panasz nemigen lehet rá, aki kedveli az automatákat, az ezt is szeretni fogja. Nem olyan villámgyors, mint egy DSG, ezt le kell szögezni, de semmiképp sem rossz. A fogyasztást nemigen növeli, a csúcsdízel 4,4 l/100 km vegyes üzemi katalógusértéke persze vicc, a valóságban ennek a másfélszerese adódik, az abszolút vegyes üzemben (városban, autópályán, illetve autóúton) lett a tesztátlag 6,5 l/100 km. Zsúfolt városi forgalomban pedig akár 7 literig is kúszhat a fogyasztás.
Milyenek a többiek? Fogyasztás szempontjából a csúcsbenzinessel 8,6 volt a saját átlagom, a középső dízellel és kézi váltóval 6,2 l/100 km volt egy kolléga eredménye. Mindegyik korrekt. De ott az 1.5 dCi bázisverzió is, ami a legolcsóbb és egyben legtakarékosabb Talisman. Az is egy nagyon jó választás, de az Initiale Paris csúcsverziók eltérő, állítható laphosszúságú elülső masszázsüléseikkel, bőr belterükkel már-már más modellek. Így válthatott lényegében két modellt, a Lagunát és a Latitude nagyautót is a Renault a Talismannal.
Érdekes színfolt. Nem mondom, hogy mindenkit meg fog nyerni a Talisman, mert például bele lehet kötni a műszerfal alsó részeinél lévő olcsóbb műanyagba, 7,5 millió forintos alapárával nem is olcsó, de már az is annyi extrát ad, hogy jellemzően jobb csomagnak számít, mint az akár valamivel olcsóbb konkurensek. Fokozottan igaz a "csomagpolitika" a drágább verziókra, az Initiale Paris ellátmánnyal a prémiumvilág felé kacsint a Renault, ott pedig rögtön nagyon, de nagyon jó ajánlat lesz a 11,1 millió forintos, 160 lóerős és automataváltós dízel. Kicsi a motor? Nem szabad arra gondolni, hogy csak 1,6 literes, mert két turbójával úgy viselkedik, mint egy 2,0 literes. Egy Renault sosem lesz igazi prémiumautó? Ez aláírható, de a vevők vélhetően nem is azt akarnak venni, nem emblémára, hanem kényelemre és egy szép autóra vágynak. Ezt pedig a Talisman maradéktalanul megadja. Jó ránézni, jó vele utazni, nem mellesleg 5 év/150 000 kilométer garanciával adják. Aki manapság e kategóriából vásárolna, az feltétlenül tegye próbára!
Értékelés
Pozitív
Takarékos, kellően erős motor, jó váltó, kényelmes ülések, jó futómű, négykerékkormányzás, az ellátmányhoz képest kedvező ár
Negatív
Szűk csomagtérnyílás, korlátozottan bővíthető csomagtér, egy-két helyen megkérdőjelezhető kidolgozás
Árak
Tesztmodell alapára
11 100 000 Ft (2016.08.01.)
Tesztautó ára
11 550 000 Ft (2016.08.01.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
118 kW (160 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
380 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
Végsebesség:
215 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4849 mm
Szélesség:
1868 mm
Magasság:
1463 mm
Saját tömeg:
1518 kg
Össztömeg:
2118 kg
Terhelhetőség:
600 kg
Tengelytáv:
2809 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
608-1022 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
940-1030 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
480-5580 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1490 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1090 mm
Csomagtér magassága:
510 mm
Csomagtér hossza:
1200 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
930 mm
Raktérnyílás magassága:
450 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Duplakuplungos automata - 6 fokozatú
Nyomaték:
380 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
118 kW (160 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
215 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
CO2-kibocsátás:
115 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    “A SuperB csomagtérnyitási megoldása ezt remekül kiküszöbölte anno.”

    Már megint ez az átkozott [b]SuperB[/b]…Mamma mia, donna clara:(

    Bundika, hozod a tőled elvárt szintet:)

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    Megjegyezném,hogy a trendekkel szemben ez a fajta csomagtér akár hány litert is jelent praktikum szempontjából nem sokat ér,mert ha egy-egy kis csomag bekerül a hátsó ülés támlájához akkor azt onnan kibányászni egy rémálom.A SuperB csomagtérnyitási megoldása ezt remekül kiküszöbölte anno.

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    A Renault nagyon nagyot fejlődött ezzel a kocsival (is) és úgy minden tekintetben az utóbbi években. Amúgy a Renaultokkal – a Laguna II-est kivéve – nem nagyon voltak megbízhatósági problémák. Igaz, hogy az említett Laguna II elég sokat rontott a renomén. Azt azonban kevesen tudják, hogy a Laguna III talán az előd hibái miatt viszont egy baromira jó és megbízható autó lett. Az újak meg önmagukért beszélnek.
    Nekem azért még mindig furcsa, hogy egy közel 5 méteres zászlóshajónál a csúcsdízel egy 1.6-os (még akkor is ha két turbóval felszerelt). Korábban egy ilyen kategóriájú kocsinál alap volt a 2 literes vagy a 2,2-es dízelmotor, a csúcsverziót pedig általában egy 3 literes jelentette.

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    Tisztelt Mátyás! Az alábbi kijelentés szerintem nem állja meg a helyét ma már pláne.
    “Egy Renault sosem lesz igazi prémiumautó? Ez aláírható, de a vevők vélhetően nem is azt akarnak venni, nem emblémára, hanem kényelemre és egy szép autóra vágynak.”
    Sokan a prémium és nem prémium ligában elszenvedett óriási szervizidőtartam és költségvonzat miatt másképp tekintenek ma egy Renaultra mint korábban.
    Ezek az autók már nem a francia megbízhatatlanság szinonímái sokak szemében, inkább egy viszonylag gazdaságosan üzemeltethető autók sok konkurenshez viszonyítva is, szándékosan nem emelnék ki autómárkákat típusokkal, de ezt sok céges és magánvásárlótól hallom vissza.
    Tudom vannak típushibák itt is de hol nincsenek.
    Szerintem egyre több ember a Renault emblémáért veszi az autót, akik azelőtt nem tekintették hosszútávon megbízható technikának ezt a márkát.
    Ami a prémiumságot illeti mivel a Renaultnak az Initial Paris csak most kezdődött saját márkanév alatt, korábban egy viszonylag jól felszerelt Renault az alapvető kényelmi funkciókkal, elég jól el volt látva, most pl a kormányzott hátsó futómű, de akár egy szellőztetett ülés is ezt a színvonalt képviseli, én úgy gondolom hogy a prémiumos jelző mindenképp megilleti ezt az autót mindenképp.
    encore

Vélemény, hozzászólás?