Jó vele utazni – csúcsdízel Renault Talisman teszt
Renault Talisman 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagykanállal méri az extrákat a Renault Talisman. A nemrégiben tesztelt benzines Grandtour után most a csúcsdízel szedán próbája következett.
4,85 méteres hosszával és megjelenésével is nagyautós a Talisman, ami egyben váltotta a középkategóriás Lagunát, illetve a Latitude nagyautót. A csúcsdízel egyértelműen utóbbit pótolja
Ismerős, de mégis más. Járt már nálunk Talisman. Nem is egy, hiszen teszteltük középső dízelével a négyajtóst, majd pedig legerősebb benzinesével a Grandtour kombit. Most pedig 160 lóerős ikerturbós, ám a legtöbb motorjához hasonlóan 1,6 literes dízelével járt nálunk. Ez csakis a hatfokozatú duplakuplungos EDC automataváltóval rendelhető. Csúcsfelszerelt tesztautónk a Talisman-kínálat csúcsa, 11,1 millió forintos, az alapverzió árának másfélszeresét sem elérő ára jelzi, hogy a Renault még a rogyásig extrázott Talismannal is jó az árversenyben, sőt itt a legjobb.
Már nem csak Talisman, hanem Renault-jegy is a hátsó menetfény
Jó ez a far? A Grandtourt ismerve lépcsőshátú tesztautónk legnagyobb hibája négyajtóssága volt, ugyanakkor el kell ismerni, van olyan szép a karosszéria, hogy simán megérthető az is, akinek ez tetszik jobban. A bőr, elöl hűthető-fűthető masszázsüléses verzióban azonban a fotelek méretéből adódóan kisebb a hátsó lábhely, mint a szerényebben felszerelteknél. Túlzottan persze nem zavaró ez, mert így is elegendő, az ülések pedig kivétel nélkül kényelmesek - legalábbis addig, amíg nem kívánunk öten beülni, de ez a konkurenseknél sincs másképp. És ha már far, a 608 literes csomagtér óriási, de nem elég nagy (mindössze 45 cm magas) nyíláson keresztül pakolható, támladöntéssel bővítve sem akkora, mint a kombié (1681 helyett csak 1022 literes), ráadásul lépcsős padlójú, síalagútja jelzésértékű.
Formás, gusztusos beltér, az Initiale Paris esetén elöl nem csak állítható laphosszúságú, fűthető-hűthető, masszázsfunkciós fotelekkel
Érdekes, de a kevésbé felszerelt Talismanok az azokban szerényebb ülések miatt nagyobb hátsó helyet hagynak. Így sincs azonban helyhiány
Utaztató. Amit viszont nagyon tud a Talisman, az az utaztatás. Bár dízelmotorja forgatva, húzatva kicsit zajos, de nyomatékossága miatt alacsony fordulaton is elviszi az autót, magyarán tudunk vele higgadtan, kulturáltan közlekedni. Ha kell, akkor akár 9,4 másodperc alatt 100 km/órára érhetünk, és igazából akkor sem vészesen hangos a dízel. Viszont inkább a kényelmes, higgadt utazás kellemes vele. És a 4Control (hangolható lengéscsillapítós, hátul is kormányzós) futóművel városban is kellemesen ringatózhatunk a Talismannal. Még a tesztautó 19 colos malomkő kerekeivel is, a fordulókör viszont az egy kategóriával lejjebb megszokott, ez mindig kellemes meglepetés. Az is, hogy az autópályás 130 km/óra 2400 1/perc fordulattal, döbbenetes csendben futható. Városban is finoman viszi utasait a Talisman, de talán autópályán van leginkább elemében. Még úgy is, hogy távolságtartós tempomatja csak 140 km/órás tempóig aktív, és ráadásul állóra fékezni sem tud. Ha pedig országútra, netán szerpentinre kerülünk vele, meglepően jót autózhatunk az összkerékkormányzásnak köszönhetően.
Kézzel is vezérelhetjük az EDC váltót, ám semmi szükség rá, szépen teszi a dolgát
Már-már megszokott a Multi Sense rendszer beállításával hangolható műszercsoport
Hat fokozat, két kuplung. Míg a benzines Talismanok 7 fokozatú duplakupungos automataváltót kapnak (már alapáron is), a középső dízelhez opciós, a csúcshoz mindenképp járó egység 6 sebességes. Panasz nemigen lehet rá, aki kedveli az automatákat, az ezt is szeretni fogja. Nem olyan villámgyors, mint egy DSG, ezt le kell szögezni, de semmiképp sem rossz. A fogyasztást nemigen növeli, a csúcsdízel 4,4 l/100 km vegyes üzemi katalógusértéke persze vicc, a valóságban ennek a másfélszerese adódik, az abszolút vegyes üzemben (városban, autópályán, illetve autóúton) lett a tesztátlag 6,5 l/100 km. Zsúfolt városi forgalomban pedig akár 7 literig is kúszhat a fogyasztás.
Nem kicsi, de sem pakolhatóság, sem bővíthetőség szempontjából nem jó a felső részénél kárpitozatlan csomagtér
Milyenek a többiek? Fogyasztás szempontjából a csúcsbenzinessel 8,6 volt a saját átlagom, a középső dízellel és kézi váltóval 6,2 l/100 km volt egy kolléga eredménye. Mindegyik korrekt. De ott az 1.5 dCi bázisverzió is, ami a legolcsóbb és egyben legtakarékosabb Talisman. Az is egy nagyon jó választás, de az Initiale Paris csúcsverziók eltérő, állítható laphosszúságú elülső masszázsüléseikkel, bőr belterükkel már-már más modellek. Így válthatott lényegében két modellt, a Lagunát és a Latitude nagyautót is a Renault a Talismannal.
Erőteljes fényt ad az alapáron adott adaptív LED fényszóró, hasznos a hátsó légbeömlő, de ma már az USB-csatlakozó is, a műszerfal változtatható színű LED hangulatfénye leginkább csak játék
Érdekes színfolt. Nem mondom, hogy mindenkit meg fog nyerni a Talisman, mert például bele lehet kötni a műszerfal alsó részeinél lévő olcsóbb műanyagba, 7,5 millió forintos alapárával nem is olcsó, de már az is annyi extrát ad, hogy jellemzően jobb csomagnak számít, mint az akár valamivel olcsóbb konkurensek. Fokozottan igaz a "csomagpolitika" a drágább verziókra, az Initiale Paris ellátmánnyal a prémiumvilág felé kacsint a Renault, ott pedig rögtön nagyon, de nagyon jó ajánlat lesz a 11,1 millió forintos, 160 lóerős és automataváltós dízel. Kicsi a motor? Nem szabad arra gondolni, hogy csak 1,6 literes, mert két turbójával úgy viselkedik, mint egy 2,0 literes. Egy Renault sosem lesz igazi prémiumautó? Ez aláírható, de a vevők vélhetően nem is azt akarnak venni, nem emblémára, hanem kényelemre és egy szép autóra vágynak. Ezt pedig a Talisman maradéktalanul megadja. Jó ránézni, jó vele utazni, nem mellesleg 5 év/150 000 kilométer garanciával adják. Aki manapság e kategóriából vásárolna, az feltétlenül tegye próbára!
Megjelenésével, futásával is lágy a Talisman. Nem mindenkinek jön be, de egy stílusra, a francia autók stílusára mégis nagyon jól ráérzett vele a Renault
Nekem Lagunám van ,,hasonlo .,kicsit, ,imádom,.
Ez a kocsi eget verően gyönyörű, ebben a sedan kivitelben mindenképp.
„A SuperB csomagtérnyitási megoldása ezt remekül kiküszöbölte anno.”
Már megint ez az átkozott [b]SuperB[/b]…Mamma mia, donna clara:(
Bundika, hozod a tőled elvárt szintet:)
Megjegyezném,hogy a trendekkel szemben ez a fajta csomagtér akár hány litert is jelent praktikum szempontjából nem sokat ér,mert ha egy-egy kis csomag bekerül a hátsó ülés támlájához akkor azt onnan kibányászni egy rémálom.A SuperB csomagtérnyitási megoldása ezt remekül kiküszöbölte anno.
A Renault nagyon nagyot fejlődött ezzel a kocsival (is) és úgy minden tekintetben az utóbbi években. Amúgy a Renaultokkal – a Laguna II-est kivéve – nem nagyon voltak megbízhatósági problémák. Igaz, hogy az említett Laguna II elég sokat rontott a renomén. Azt azonban kevesen tudják, hogy a Laguna III talán az előd hibái miatt viszont egy baromira jó és megbízható autó lett. Az újak meg önmagukért beszélnek.
Nekem azért még mindig furcsa, hogy egy közel 5 méteres zászlóshajónál a csúcsdízel egy 1.6-os (még akkor is ha két turbóval felszerelt). Korábban egy ilyen kategóriájú kocsinál alap volt a 2 literes vagy a 2,2-es dízelmotor, a csúcsverziót pedig általában egy 3 literes jelentette.
Tisztelt Mátyás! Az alábbi kijelentés szerintem nem állja meg a helyét ma már pláne.
„Egy Renault sosem lesz igazi prémiumautó? Ez aláírható, de a vevők vélhetően nem is azt akarnak venni, nem emblémára, hanem kényelemre és egy szép autóra vágynak.”
Sokan a prémium és nem prémium ligában elszenvedett óriási szervizidőtartam és költségvonzat miatt másképp tekintenek ma egy Renaultra mint korábban.
Ezek az autók már nem a francia megbízhatatlanság szinonímái sokak szemében, inkább egy viszonylag gazdaságosan üzemeltethető autók sok konkurenshez viszonyítva is, szándékosan nem emelnék ki autómárkákat típusokkal, de ezt sok céges és magánvásárlótól hallom vissza.
Tudom vannak típushibák itt is de hol nincsenek.
Szerintem egyre több ember a Renault emblémáért veszi az autót, akik azelőtt nem tekintették hosszútávon megbízható technikának ezt a márkát.
Ami a prémiumságot illeti mivel a Renaultnak az Initial Paris csak most kezdődött saját márkanév alatt, korábban egy viszonylag jól felszerelt Renault az alapvető kényelmi funkciókkal, elég jól el volt látva, most pl a kormányzott hátsó futómű, de akár egy szellőztetett ülés is ezt a színvonalt képviseli, én úgy gondolom hogy a prémiumos jelző mindenképp megilleti ezt az autót mindenképp.
encore