Jó munka – Hyundai i30 dízel-automata teszt
Hyundai i30 1.6 CRDi HP Business Automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Dízel-automata változat nem hiányozhat egy Európának gyártott, prémiumos vonalat követő kompakt kínálatából, és a Hyundai minden igényt ki akar elégíteni az új i30-cal.
Az új i30 éppen olyan, amilyennek mutatja magát: se több, se kevesebb. És ez jó
A Business felszereltséggel még nem jár 16 colos alufelni, a felár 195 ezer forint
Egyenesfutása rendben, kanyarban alig zavaróan alulkormányzott, rugózási komfortja az átlagosnál jobb, autópályán csak gumijával zajos
Kategóriája egyik legtágasabbja, két felnőttnek hátul is kényelmes. A részben nyitható panorámatető drága extra, de imádnivaló
Elődjénél kicsit nagyobb, 378 literes a csomagtartó
Ha pedig ülésbe préselődni akar durva nyomatékkal, felejtse el az automatát. Hiába ugyanis az i40-nel szemben valamiért nem 1,7, hanem 1,6 literes csúcsdízel 128 lóereje (van két gyengébb dízel is) és 260 Nm-e, a hagyományos, kézi kapcsolás lehetőségét is kínáló szerkezet bizony jócskán visszafogja a lovakat. Ugyanakkor lágyan váltogat, kellemes és kényelmes - hogy megér-e 350 ezer forintot, hogy számít-e a 7 km/h-val szerényebb végsebesség (197 kontra 190 km/h) és a 0,8 mp-cel gyengébb 100-as sprintidő (10,9 vs 11,7 mp), ki-ki döntse el belátása szerint.
A - papíron - jelentős - differencia a fogyasztásban mutatkozhat: míg a kéziváltós 100 km-en elvileg beéri 4,1 liter gázolajjal (ami 109 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg), az automata gyári értékei 5,5 és 145. Nálunk a tesztautó azt "csinálta", hogy átvételekor 7,2-t jelzett a fedélzeti számítógépe, majd nullázása után az első napok városi használatával ugyanennyire állt be. Aztán balatoni túra következett tempomatos 130-as autópályázással és az északi oldalon békés csordogálással, végül a teljes tesztátlag 6 l/100 km-re adódott. Figyelembe véve, hogy a két "félidő" során hasonló távolságot tett meg az autó, zömében városon kívüli használatnál 5 liter körüli étvággyal is kalkulálhat a majdani i30-tulaj - automatástul. Ez azért elég jó.
A kínálat legerősebb dízelmotorja 128 lóerős és 260 Nm-es, de a komótos automata rendesen visszafogja a ménest. Eco módban pláne nem kapkodós a rendszer, cserébe szerény marad az étvágy
A széria Flex Steeringet értéknövelőnek nem igen mondanánk - tipikus "prémiumos" fogás
Az utas- és csomagtérről, illetve a felszereltségről még egyszer részleteiben tán nem értekeznénk (ismétlés itt), hiszen ezt a példányt is Business ellátmánnyal kaptuk az importőrtől, hát jöjjön az ár és a feketeleves, mint szinte minden újautó-teszt végén. Hyundai i30-at szeretne dízelmotorral? A 90 lóerős 1.4 CRDi Life 5,1 millióba kerül. A 110 lovas 1.6 CRDi LP 5,3 millióba, ugyancsak Life-ként. A 128 lóerős HP minimum Comfortként gurítható haza - 5,75 milliótól. És még csak most érkeztünk el a próbált Businesshez, listán érte 6,1 milliót kérnek. Kedvezményesen 400 ezerrel kevesebbet. Plusz a borsos felár az elegáns metálfényért, az alufelniért, az automata váltóért, a pazar panorámatetőért, a navigációért és a tolatókameráért, és 7 milliónál vagyunk. És akkor intelligens kulcs, stop-start, xenon, stb. ennyiért még nem is dukál. Magyarul bele kell alkudni...
Minőséginek tűnő beltér ergonomikus kialakítással, a kellő mennyiségű tárolórekesszel, modern formákkal, opciósan színes (érintő)képernyős navigációval - nehéz belekötni
A sokkot Tripla5 csomag enyhíti (ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia, asszisztencia-szolgáltatás, évente egyszeri ingyenes átvizsgálás), s a tudat, hogy ilyesmi (dízel-automata, minőség, méret, felszereltség) csomagot másutt sem kapni olcsóbban, sőt. Vagy a konszerntestvér Kia cee'd kedvezőbb vétel? Lehet, de a Hyundai is joggal bízhat az új i30 népszerűségében. Jó munka, s túl sok idő sem kellett hozzá a koreaiaknak, így a vetélytársakon a sor, hogy felkössék a gatyát. A prémiumosságon ízeseket lehetne még vitatkozni, de valószínűleg teljesen fölösleges. Fontosabb, hogy az i30 remek autó nem olcsón, ennyi.
Hyundai-t azért veszünk, mert sokkal tartósabb, mint az európai márkák, nincs „nagyszerviz”, mint pl. a VW csoport autóinál és a garanciája két és félszer annyi mit ami az EU-ban kötelező.
Ebben a kategóriában nincsenek igazi különbségek már, mindegyik jó autó és mindegyik drága, de ez nem feltétlenül a gyártók hibája…
A Hyundai ugyanazért a pénzért a lehető legjobb alternatíva.
Ennyiért 7 személyes Opel Zafirát lehet kapni, a legújabbat!
Ez egy jó vicc. USA-ba ennyiért 200 LE fullos sonata-t(i40) adnak, de lehet hogy belefér a hybrid is. Szóval jó autó DE érthetetlenül túlárazott mind. Ráadásul a felszereltségi szintek jóval drágábbak mint a KIA esetében. Nem attól lesz valami prémium ha túlárazzák! Nekem ez a márka csalódás most pedig az autóik tutik és már védővám sincs!
Ez egy jó vicc. USA-ba ennyiért 200 LE fullos sonata-t(i40) adnak, de lehet hogy belefér a hybrid is. Szóval jó autó DE érthetetlenül túlárazott mind. Ráadásul a felszereltségi szintek jóval drágábbak mint a KIA esetében. Nem attól lesz valami prémium ha túlárazzák! Nekem ez a márka csalódás most pedig az autóik tutik és már védővám sincs!
Őszintén…ki fog ilyen kompaktokat venni? Ceed, I30, Golf, Astra, Focus, Mazda teljesen mindegy, minegyik 5-6 millió, ha normálisat akar belőle az ember. Mindenki daciat vesz majd?
Szép ez a kis Hundai, és jónak is tűnik, dehát miért kell ilyen eszeveszett drágán adni???
Hundai-t azért veszünk, mert O L C S Ó !
Azért vesznek az emberek Hundai-t, mert a hülye is látja, hogy sokkal olcsóbb a többi autónál és ugyanúgy elvisz „A” pontból „B”-be, mint bármelyik másik!
Ha egy Hundai D R Á G A, akkor elveszti az értelmét, célját az egész, amiért ezt a típust választottuk volna…
Ennyit nem tudnak belátni a Hundai gyártói, kereskedői???