Jó kezekben elég kemény a Peugeot 208 GTi
Újra van Peugeot GTi, alapára 5,88 millió forint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A GTi visszatért - mondja a Peugeot, s jól mondja, mert bár a legendás 205-ös előd vadabb volt, de nem a 80-as éveket éljük. A 208 GTi csinos, halk és kényelmes, de azért gyors is.
Illetve a 208 GTi az erősebb is (200 kontra 182 LE), továbbá végsebessége (230 vs 220 km/ó) is nagyobb, gyorsulása is jobb (6,8 vs 6,9 mp), ha minimálisan is. De ha már itt tartunk, lőjük el a Peugeot árazási puskaporát is, hiszen míg a szintén friss ST 6,1 millióról indul, a GTi alapból 5,88 millióért hazagurítható. A konszerntestvér Citroën DS3 Racing pillanatnyilag árazás alatt pihen, az Opel corsa OPC 6,02 millió, egy Mini nem fapadosan jóval drágább, az új, már csak automata váltóval elérhető Renault Clio RS alapára pedig 6,4 millió forint.
Méretek
Szóval a 208 GTi - tudásához mérten - viszonylag olcsónak számít. Olcsónak úgy, hogy széria hozzá a 17 colos alufelni, az ESP meg a többi hárombetűs, a 6 légzsák, a LED-es nappali menetfény, a tempomat, a kétzónás automata klíma, a perforált bőrbevonatú kormány, a fény- és az esőszenzor, az elektrokróm belső tükör, a tolatóradar (!), a telefonkihangosító, egyebek mellett. Amiért pluszban fizethet a kedves ügyfél, az például díszvarrás, panorámatető, parkolóautomatika, navigáció, JBL hifi, dekormatricák, stb. Csupa olyasmi, ami nélkül élet az élet, s GTi a GTi.
Hosszúság | 3962 mm |
Szélesség | 1739 mm |
Magasság | 1460 mm |
Tengelytáv | 2538 mm |
Nyomtáv elöl/hátul | 1480/1487 mm |
Üres tömeg | 1160 kg |
Megengedett össztömeg | 1650 kg |
Hasmagasság | 110 mm |
Csomagtartó | 285 l |
A motor a jól ismert 1.6 THP 200 lóerővel és 275 Nm nyomatékkal, s akár 6 liter alatti fogyasztással ugye... Könnyűfém a hengerfej, alu a motorblokk is, folyamatosan változó a vezérlés szívó- és kipufogóoldalon, változó a szívószelep-emelés, közvetlen a befecskendezés, változó geometriájú a turbófelöltöltő max 1,9 bar nyomással, a leszabályzás percenkénti 6500-as fordulaton ébreszti rá a sofőrt, hogy nincs tovább. A váltó 6 fokozatú, a felfüggesztés elöl MacPherson rugóstagos, hátul deformálódó stabilizátoros (azaz nem független, hanem csatolt lengőkaros), nem egy bonyolult, de a pályanapok kivételével minden helyzetre megfelelő lehet a megerősített bölcsőjével, a növelt stabilizátorokkal, a feszesebbre hangolt rugózással és lengéscsillapítással, a merevített hátsó kereszttartóval. A kormány "természetesen" változó rásegítésű elektromos szervós, maga a picike volán 4 irányban állítható, végállásai között 2,9-et forgó, az ESP pedig kiiktatható.
Műszaki adatok
Motor | S4/16 benzin |
Hengerűrtartalom | 1598 cm3 |
Teljesítmény | 200 LE (5800 1/perc) |
Nyomaték | 275 Nm (1750 1/perc) |
Váltó | kézi/6 |
Kerékméret | 205/45 R17 |
Féktárcsa elöl/hátul | 302 mm hűtött/249 mm |
Végsebesség | 230 km/h |
Gyorsulás 0-100 km/ó | 6,8 mp |
Kombinált fogyasztás | 5,9 l/100 km |
CO2-kibocsátás | 139 g/km |
Összegzésképp: ha valakinek volt szerencséje a 205 GTi-hez és ahhoz méri a 208-at, csalódni fog. Ne tegye. Ma már olyan világban élünk, ahol egy olyan lélekvesztőt már nem lehetne forgalomba helyezni, ugyanakkor egy hot hatch csak annyira hot, hogy halk is legyen utazáshoz, komfortos a mindennapokhoz, étvágytalan és így papíron CO2-szegény, hogy - szódával - környezetvédőnek is elmenjen. És fel lehet matricázni, saját ízlés szerint díszíteni, minden hájjal megkenni - márpedig a jelen és a jövő erről szól egy-egy emlékeztetőn, egy-egy egész finom emlékeztetőn keresztül, mint amilyen a 208 GTi. Neki nem a csúcstámadás a dolga, azaz nem neki a dolga a csúcstámadás. Az a Pikes Peak bestiáé.