Jó forma, jó ár, jó az egész – Mazda6 Sportkombi teszt
Mazda6 Sportkombi 2.2 CD150 Revolution teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden adott a szerelemhez, a Mazda6 egyetlen porcikájába sem lehet igazán belekötni. Jó autó kedvező áron, vonzó formával. Sláger lesz? Ezt majd a vevők döntik el.
Van igazság a gyári marketingtöltetben, azaz a KODO - a mozgás lelke dizájnvilágban, az új Mazda6 tényleg dinamikusnak hat álló helyzetben is
Sok-sok apró részletének köszönheti kecses összhatását a krómkeretes oldalablakokkal épített 4,8 méteres Sportkombi
Nincs túlcicomázva a műszerfal, de nem is puritán, az utas előtti magas homlok
sokak számára drabális
Átlátható műszerblokk két órával és egy egérmozival
Míg kívülről - nyilván szubjektíven, de tapasztalataink szerint csaknem mindenki számára - szép, belülről inkább minőségi. Sőt, az európai modelleken nevelkedettek egy kissé konzervatívnak is nevezhetik a berendezést, bezzeg a japánokhoz szokottak joggal mondhatják, hogy minden finoman kidolgozott. Az igazság félúton van, a műszerfal alapja túlméretes hegyként húzódik, rajta a részletek már kellően kidolgozottak. Krómkeretesek a szellőzők, sportosan elegáns bordó árnyalatú a fényes díszbetét, a középkonzolon pedig pont az a jó, hogy szögegyszerű. Minőségi, fémes tekerentyűkkel szabályozható a (természetesen kétzónás, digitális) klíma, jól átlátható az óracsoport, s a sofőrnek nincs semmi különösebb tanulnivalója. Be kell ülni és vezetni kell.
HMI Commander névre keresztelt irányítóval vezérelhető a tolatókamerát is adó navigáció, a kétzónás digitális klíma pedig körkapcsolókkal szabályozható
Vezetni, ugyanis a Mazda6 abban nagy. Nem, nem egy adrenalint termelő fickós fenevad, hanem egy higgadt, csendes utazóautó, ami városban is tökéletesen kiszolgálja sofőrjét és utasait, országúton élmény hajtani, kanyarogni vele, autópályán pedig csak visz, visz és visz. A 2,2 literes SkyActiv dízel - ami egyébként a dízelmotorok körében a világ legalacsonyabb sűrítési arányát alkalmazza, Euro 6 normás és 150 lóerős, 380 newtonmétert termelő - alapjáraton és menet közben is csendes, járása nagyon egyenletes. Sokat persze nem ketyeg, ugyanis az alapáras i-Stop, azaz stop-start elektronika szinte mindig lekapcsolja - ilyenkor a kényelmi elektronikák az i-ELOOP, fékezéskor töltődő kondenzátorból kapják az áramellátást.
Elöl-hátul elegendő a helykínálat, az első - a Revolution esetén fűthető, de felárért sem hűthető - ülések feltűnően kényelmesek, a hátsó középső hely csenevész,
de azért nem vészesen rossz
A takarékos rendszer elvileg 4,4 l/100 km vegyes fogyasztást adna, mi nem csak utóbbit nem tudtuk elérni, hanem még a motorindítás gyorsaságát sem találtuk kellően jónak, a hajtásláncba viszont más tekintetben nemigen lehet belekötni. Hacsak azzal nem, hogy autópályán már 130 km/óránál 7 liter környéki fogyasztásokkal rémiszt a fedélzeti számítógép, városban szintén 6,8 literes étvágy adódott, de hozzátesszük, hogy a 200 kilométeres higgadt országúti menetet, amúgy igazi vegyes körülményeket variáló 865 kilométeres tesztkör végül műszer szerint 6,2, tankolás alapján 6,1 l/100 km átlagfogyasztást hozott.
Dupla kipufogóvég már az alapdízelen is, 19 colos malomkerék a csúcsverzión, a futómű pedig olyan remek, hogy még ezekkel sem rázza ki a fogtömést, töri össze a veseköveket a Mazda6
És nem csak a 150 lóerőhöz, a 9,2 másodperces 100 km/órára gyorsuláshoz, valamint a 210 km/órás végsebességhez vagy a 4,8 méteres, nagy karosszériához mérten kedvező az említett – kisautós – étvágy, hanem ahhoz képest is, hogy közben a Mazda6 úgy utaztat, hogy észre sem vesszük a távolságot. A menetnapló összeírásakor tűnt csak fel, hogy az egyik nap 350 kilométert sikerült megtenni vele. Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű ugyanis még a 19 colos alufelnikkel is nagyon jól csillapítja az úthibákat, az ülések méretesek és kényelmesek. A hátsó középső hely persze csenevész, ahogyan az a komolyabb egyterűk kivételével megszokott. Az alig több mint 2,5 fordulatos kormánnyal jó terelni a hatost, ami nem csak nem érződik nagynak, nem is nehéz – ezért is mozog könnyedén és fogyaszt keveset. Városban is egészen jól manőverezhető, parkolni első-hátsó radar és tolatókamera segít a csúcsverzióban.
Kicsik az ajtózsebek, s a könyöklő egyedüli rekesze sem óriási.
Pakolóhelyben lehetne jobb
Ami lehetne jobb, az az utastéri pakolóhely-kínálat, s meglepő, de az 522 literes csomagtér sem olyan óriási, mint amilyet a külső méretektől várnánk. Megvan a több mint egyméteres raktérhossz, s még a kerékdobok között is méteres a szélesség, a kalaptartó csomagtérfedő-roló gerendája viszont eléggé hátrahúzott, így magasabb tárgyat, akár egy irodai széket betéve is ki kell venni azt. Legalább nem nehéz, a hátsó ülések pedig a raktér felől is előrebillenthetők egyszerűen, karhúzásra, karakuri elven. Így lépcsőmentes, de azért nem teljesen sík padlójú, 1,9 méter hosszú teret kapunk. Tekintélyes, ám kár, hogy síalagút felárért sem érhető el. Akinek pedig arra van szüksége, az hiába fogja élvezettel vezetni a hatost, nem fogja megvenni. És hiába igen gazdagon felszerelt a Revolution szint, a középkategória vásárlói elvárhatnak olyan tételeket, amiket a Mazda nem sorol. Ilyen lehet például az ülésszellőztetés vagy a kézi váltóhoz itt nem elérhető távolságtartós tempomat is.
Alaphelyzetben 522 literes, magától emelkedő, ám gerendájával eléggé hátranyúló takaróponyvával szerelt, 1648 literesre bővíthető a csomagtér. A kerékdoboknál összeszűkül, de ott is 1 méter széles
A mozgás lelke, pedig a 2,2 literes dízel nem KODO, hanem SkyActiv. Csendes, takarékos, erős
Na mostmar, nekem ilyen van.2.2 dizel, 2013as. Amit elmondhatok, tetobox, plusz csomagtarto hatul csurig megrakva hogy a segge is ul kicsit 6,4 attlag 130al. Rafutasos stop van max 30kmperoraig es jol muxik. Szuper kocsi, ajanlom barkinek. Mellesleg nem egy Golf kategoria hanem inkabb Passat es az finomelegancia ami benne van nekem sokkal jobban tetszik mi t a Passatban.jobbak az anyagok is tappintasra. Az ilyen tesztek semmit sem mondanak mert nincs is kello idejok megismerni a kocsikat.mellesleg a hatso felfuggesztes kicsit merev es tud picit razni is. A kanyarba bevilagitos lampak szuperek, A 150 lo boven eleg, nyaron megkergettem 1 2 nemetet az autobahnon, nem igazan tudtak tartani a lepest a Merci, passat meg Audi.szoval aki egy gazdasagos csaladi autot akar venni nem tul dragan es penze is van ra, hajra, ajanlom.
A golf pedig messze elbújhat mellette, mert reggelire megeszi a 6-os Mazda 🙂 Szerényen fogalmazva!!
Úgy gondolom, hogy tartós autó lesz az új 6-os, nekem mindíg is tetszett ez a széria! Idővel bebizonyítja, mennyire is tartós!! 🙂 Megbízhatóbb egy S Mercinél, meg egy francia szemétnél !! 🙂
Drága? Ilyen felszereltséggel nem kapsz egy Golfot ennyiért.
A tempomat alap is, de nem távolságtartós. A szedánt automata váltóval próbáltuk, ott a Revolution ellátmány része a távolságtartós tempomat és a városi ráfutásgátló is.
Rendkívül drága! Csak manuális váltó, csak 150LE. A tempomat már alap kellene legyen ilyen felszereltségnél ill. árnál!
Mégsem lett tökéletes.