Jó eredményhez segíthet a sok tapasztalat
Vizin Laci bácsi a Barum Ralira készül
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Első alkalommal versenyezhet az IRC-n Vizin László és navigátora, Zsiros Gábor. Olyan pályákon, amelyeken már van versenytapasztalatuk.
– Szerintem minden pályán nagyon fontos, hogy legyen rajta tapasztalatod versenytempóban, mert egészen másképp néz ki egy kanyar, amikor 150-nel odaérkezel, mint amikor a pályabejáráson 80-nal felírod. Ez duplán igaz az olyan nehéz és összetett versenyekre, mint amilyenek az IRC-futamok.
– Az idei Barum Rali pályái részben megegyeznek a tavalyiakkal. Van, amelyik ugyanabba az irányba megy, de van olyan is, amelyiket megfordították. Amelyik ugyanabban az irányban van, mint tavaly, oda már kész itinerünk lesz, így nem kell az első tréningkört azzal töltenünk, hogy keressük, merre megy a pálya.
– Amelyik szakaszt megfordították, oda természetesen új itinert kell írni, de már ott is lesz tapasztalatunk a pálya jellegzetes pontjairól.
– Nagyon erős lesz a mezőny. 17-en vagyunk A7-ben, az IRC kétkerékhajtású értékelését már össze sem számoltam. Ezen a versenyen is indul a Renault Clio Európa-kupa mezőnye, ami nagyon jó versenyzőkből áll. De sokan jönnek a miénkhez hasonló Honda Civic Type–R-rel is. Remélem, hogy a versenyen szerzett tapasztalatunkat tudjuk hasznosítani, és nagyon szeretnénk az első hatban végezni.
– Biztató lehet, hogy a múlt héten jól sikerült a tesztünk. A Mátrában találtunk egy nagyon jó pályát, ami hasonlít a Barum Raliéhoz. 35-40 km-t mentem, ami azért is volt fontos, mert tavaly a Sanremo Ralin versenyeztem utoljára aszfalton, a 2010-es Civickel pedig még egyáltalán nem mentem ilyen talajon. Az autó nagyon jó, a beállításokkal elégedett vagyok, de majd a versenyen derül ki, hogy mennyire végeztünk jó munkát a teszten.