Jó drága. Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG teszt
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG BMT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Picit frissült a VW Polo, és hát még jobb, mint volt. Túlzás nélkül egy kis luxusautó, de persze az ára sem polgári.
Komoly. Hogy egy borzasztó képzavarral kezdjem: a 2009-ben bemutatott ötödik generációs, a versenysportban WRC-sikerekkel támogatott Volkswagen Polo nemrég átesett egy szokásos ráncfelvarráson. Tetszik tudni, ez a széria nyerte el 2010-ben az Európai Év Autója, sőt a Világ Év Autója címet is, népszerű, bőséggel fogy bolygószerte, s relatíve itthon is. Az átesés utáni sokkban vaskos közhellyel dagonyázva a Polo ugye voltaképp egy kis Golf, komoly személygépjármű élre vasalva, übernémetesen, konzervatívan, egyeseknek unalmasan, másoknak kellemesen, minőségin.
Mit hozott a facelift? A műszaki alapok, a méretek nyilván változatlanok. Volkswagenék csak frissítették a Polót, mert ez a dolgok rendje, mert nagy a rivalizálás, s nehogy a népek jól másfelé kacsingassanak. Holmi „új” Toyota Yaris, az aston martinos orrú Ford Fiesta, a formás Peugeot 208, vagy mondjuk az új-új Opel Corsa irányába. Például. Az update-elt Polo mindenesetre szolidan átdolgozott lámpákkal és lökhárítóval, akár krómbetétes fényes fekete hűtőráccsal, új színekkel és felnikkel kéri a maga nem vékony szeletét a piaci tortából.
Tágas. A Polo eddig is egész tágas kis autó volt, eztán sincs másképp. Átlagtermettel elöl-hátul vígan elférni. Az első ülések kifejezetten kényelmesek, a hátsókra gyerek nem fog panaszkodni, felnőtt is csak akkor, ha mondjuk minimum Golfból, Golf-méretű kocsiból ül át. A csomagtér alapból 280 literes, padlója alsó és felső pozícióban is rögzíthető, ha fent van, bővítés után majdnem sík a pakolható felület. Ehhez előbb a hátsó ülőlapot kell fel-, majd a támlát lehajtani, nem tragédia.
Luxus. A Polo tipikusan az az autó, hogy nem feltétlen kívánsz rá, de használod, s megszereted. Megszereted, mivel a minőségérzet a kategóriájában párját ritkító. Ahogy kinéznek, ahogy kidolgozottak, amilyen tapintásúak az anyagok, és hát amilyen zajtalanság uralkodik az utastérben. A nagyobbautós fílinghez egész biztos hozzájárult, hogy az importőr egy gazdagon felszerelt, kvázi luxusautót adott tesztelésre – a báziskivitelnek nem ilyen a kormánya, nem ilyen a műszerfala, nem ilyen a középkonzolja, s nem ilyen az ülése. És a középkonzol tövében nincs hangulatos hangulatvilágítás, na sebaj.
Kész. A vezetőüléssel amúgy az első kilométereken egyáltalán nem voltam megbékélve, aztán idővel megtaláltam a számomra ideálisközeli beállítást (csak legmélyebbre engedve is túl magas az üléspozíció). A kormányt szépen magamra húztam, a váltót D-be, s azon kaptam magam, hogy hopp, elillant a hét, adom vissza a tesztautót, és ennyi. Még jó, hogy diktafonra rögzítettem a tapasztaltakat, különben a Polo annyira magától értetődően csinálja, amit csinál, annyira kész, mint termék, annyira beleköthetetlen, hogy igencsak. Egy GTI-ben vélhetően más ingerek értek volna, egyáltalán, ért volna bármi inger.
Ezerkesztyű. Mert a közvetlen befecskendezéses 1.2 TSI motor jó meg minden, kulturált, négyhengeres és jaj de szuper, hogy nem három. Lóerőből 90, Nm-ből 160 van neki, azonban inkább késztet kizárólag nyugodt A-ból B-be közlekedésre, mint a 10,8 mp-es 100-as sprintidő reprodukálására, s a 184 km/órás végsebesség megközelítésére. Még akkor is, ha a nyomatékcsúcs már percenkénti 1400-as fordulaton rendelkezésre áll, s elvileg ki is tart 4000-ig, és ha a zsigulisan szólva ezerkesztyű könnyedén elboldogul az üresen 1,06 tonnás ötajtóssal. Na de ez nem meglepő mód az a fajta modern turbómotor, ami azért turbós, hogy elméletileg takarékosabb legyen a szívóknál.
BMT, DSG. A spórolást és még inkább az Euro 6-os környezetvédelmi normának megfelelést a BMT (BlueMotion) technológia garantálja gyors stop-start rendszerrel, fékenergia-visszanyeréssel, kipufogógáz-utókezeléssel, a váltó meg 5 fokozatú manuális valószínűleg jó hosszú áttételezéssel, vagy ilyen 7 sebességes DSG kettős tengelykapcsolós automatizált, konyhanyelven dupla kuplungos automata szerkezet. Pikk-pakk felgangol hetesbe, alkalmasint visszadob akár négy-öt fokozatot is, alig rángat, ügyesen kúszik, felismeri a lejtőt és az emelkedőt, van sportos programja tovább pörgetéssel, lehet sk is kapcsolgatni, és gyárilag egyáltalán nem fokozza az étvágyat. Értsd a kézi és a robotizált váltós 1.2 TSI vegyes fogyasztása is 4,7 l/100 km. Parádé. A tesztátlagnak kapott 5,8 sem rossz több várossal, mint nem. Ha valakit érdekel: autópályán 130-nál 7-8 liter a fogyasztás, a fordulatszám 3000 alatti, a csend pedig kisautós mércével döbbenetes.
Extrák serege. Komolyan mondom, már-már bepipultam, hogy nincs kulcs nélküli nyitás, ha már „sportülés” figyel elöl, ha mind a négy villanyablak le-föl automata, ha kulcsról, távirányítással is nyílnak és záródnak az ablakok a B-oszloptól sötétítetten, s ha egyebek mellett olyasmik is vannak egy ekkorka autóhoz, mint első-hátsó parkradar, tolatókamera, fáradtságérzékelő és Multi Collision fék, ami segít egy ütközésnél maximális erővel lassítani, hogy egy második koccot már megússzon az ember. És van jókora érintőképernyős, mit érintőképernyős, közelítésérzékeny érintőképernyős infotainment cucc navigációval, mirrorlink-funkcióval az okostelefon-kompatibilitásért, meg van City-break vészfék, elektronikus differenciálzár, visszagurulás-gátló, elöl ülésfűtés, USB, Bluetooth is.
Csomó a kákán. Megerőltetem magam, s csak belekötök valamibe: az elektromos tükörállítás gombja picit fura helyen és szögben van, a multikormány sok-sok tekerentyűjét és billentyűjét meg szokni és tanulni kell. De ennyi. Vagy még szóljam meg az alubetétes pedált, hogy minek rá az alubetét? Ugyan már! Vagy, hogy a tesztautó fedélzetén se automata klíma, se automata világítás nem volt? És? Ez is, az is kérhető. Meg adaptív tempomat, panorámatető, sportfutómű, stb.
Totál semleges. És akkor visszahallgattam, mit is mondtam fel a rögzítőre, és azt mondtam fel, hogy félelmetesen könnyű vezetni a Polót, hogy a futómű, a kormány, az egész hangolása a végletekig semleges, és ez jó. A menetstabilizáló fölöslegesen nem avatkozik közbe, a fék adagolhatósága példás, Think Blue van, azaz a fedélzeti computer grafikonnal és számokkal is ösztönöz a lehető legkörnyezetbarátibb vezetésre (ha már kiosztottál magadnak egy körmöst, hogy nem e-up! elektromos autót vettél), s a tudatnak az ő eláradása, hogy sanszosan az osztály eminensével jársz. Persze, hogy drágán.
Népautó, mi? Jobb lesz kapaszkodni: a Fresh felszereltségű tesztautó-féle konfiguráció 5,5 millió forintot kóstál. Ennyiért már nem is alulmotorizált és nem is fapados kompaktokat kapni, nem? De. Attól még ennyibe fáj a Polo, a 2,99 milliós indulóárat meg nevessük ki hangosan. Ennyibe egy háromajtós, háromhengeres 1.0 MPI Start benzines kerül 60 lóerővel. Mondjuk az is klímás. Az 1.2 TSI-ért listán alapból 4,04 milliót kér a Volkswagen, a DSG-felár 440 ezer forint. Akad amúgy 110 lovas 1.2 TSI és egy rakás háromhengeres dízel is, mindegy, aki újonnan Polót vásárol, bölcsen teszi, hiszen kitűnő autót kap a temérdek pénzéért.
Árak
Tesztmodell alapára
4 480 790 Ft (2014.10.02.)
Tesztautó ára
5 485 410 Ft (2014.10.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4800 1/min-nél
Nyomaték:
160 Nm 1400-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,8 s
Végsebesség:
184 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3972 mm
Szélesség:
1682 mm
Magasság:
1453 mm
Saját tömeg:
1064 kg
Össztömeg:
1650 kg
Tengelytáv:
2470 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
280-952 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1390 mm
Belmagasság elöl:
900-960 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
190 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
960 mm
Csomagtér magassága:
280-810 mm
Csomagtér hossza:
620 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1360 mm
Raktérnyílás szélessége:
940 mm
Raktérnyílás magassága:
720 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
szekvenciális (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
160 Nm 1400-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 4800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
184 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,8 s
CO2-kibocsátás:
109 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
A listaárakból kár kiindulni. Karácsonykor rendeltünk egy Trendline változatot (Comfortline-nak megfelelő felszereltséggel) néhány extrával (köztük DSG-vel, tempomattal és a parkradarral), metál színben és a vételár 4.2 M + üzembe helyezés volt. (Nem mellékesen 2.5%-os THM-mel rendelkező, Ft-alapú lízing mellett.) Bár a Fresh még egy kategóriával drágább, a listaárból a kereskedők 5-600.000 Ft kedvezményt is adnak a végén. Így a cikkben megadott 5 és fél milla erősen túlzó. Ennyiért jól felszerelt (mondjuk nem DSG-s) Golfot is lehet venni… Az általunk bekért ajánlatok között közel 300.000 Ft-os szórás volt, a legkedvezőbbet a füredi Csermely és Társa Kft. adta, ahol úgy kezeltek bennünket az első pillanattól mintha egy Bugatti Veyron-t néztünk volna ki. Meglepő kivétel egy erősen letrógeresedett országban, ahol alapban csak az számít vevőnek, akinek tucatszámra nyomják a milkák a bukszát az autóvásárláskor.
Nekem egy seat ibizám van, 140 ezer km-t tettem bele hiba nélkül,, persze nyáron garázs, télen fűtött garázs, a motor szinte sosem járt hidegen, 7 éves volt az aksija, mikor cseréltem és szerelőm szerint az 1.4-es szívó a 75 Le-vel még elmenne 3-400 ezert gond nélkül. De: Azért veszek új utót , 1.2 TSI polót felextrázva, mert azzal is min. 10 évig akarok járni, nekem baráti kapcsolatom van az autómmal és kényeztetem, ahogy kell. És azért nem veszek használtat, bármennyire nem éri meg újat venni, mert tudom, hogy a mai tulajok hajtják télen-nyáron, sóban, fagyban, araszolgatnak a dugókban, iskolától óvodáig, nincs ezzel baj, nekik használati eszköz, nekem kiránduló társ. És azért polo, mert ha a Seat nem romlott el egyszer sem (ami ugye VW), akkor merem remélni, hogy ezzel sem lesz baj.
Üdv a VW fanoknak
Sok fogalmad nincs a gazdaságról. Pénze a Magyar Nemzeti Bank -nak van! Nézz meg egy papír pénzt, rá van írva kinek a tulajdona!
Ha lesz pénzem, annyi fizetést kapsz amennyit a munkád ér! Kb. 0
:DDD
Fajlagos üzemanyag fogyasztásról hallottál-e?
Azért ma egy új VW-t de bármilyen új autót megvenni presztízs. Szerintem.
Persze, mert nem lehet mindenki olyan jómódú, mint pl. te, vagy lrob, esetleg menőmanó, akiket szerencsére a mérhetetlen gazdagság jellemez. Legalább pénzetek legyen, ha másotok nincs.
Én nem sajnálom tőletek.
Nyilván, hiszen egy ócska troll vagy.
Csak a szokásos germán foswágen hulladék, reménytelenséget sugárzó szürke műanyagba csomagolva. Brrrrrr.
Az értékelésben a negatív rovatból lemaradt pár dolog…
Semmitmondó, unalmas, szürke autó, akárcsak a színe, fos dsg (nem értem miért a pozitívba került?!), magas fogyasztás (130-nál 7-8-at a 2.0TSI-k esznek).
Nekem egy vw nem presztízs, akinek igen, az az ő baja.
Kellemes cikk. Az utolsó kép pompás!
Köszönjük!
Most nem a cikktől hánynak az emberek, hanem a kiszívott agyú közalkalmazottól aki céges autót vezet és boldog, hogy okoskodhat!
Szóval rángat! Vegyél autót, akkor nem lesz ilyen gondod! :-DDD
Gondolod, hogy te itt bármit is befolyásolhatsz?
Túl sokat képzelsz magadról.
Marhára nem érdekel az egész autó, de gondoltam, hogy te írod itt a hülyeségeidet, hűen magadhoz, ezért “benéztem”.
Nem is csalódtam. 🙂
Köszi! Nekem is ez a tapasztalatom. Érdekes, hogy csak araszoláskor csinálja és csak felfelé kapcsoláskor az első fokozat után.
Igen, valóban lehetne egy kicsit finomabb…
nem lehetetlen, csak jól kell alkudni, esetleg a szalonból kell kihozni.
Azzal, hogy polírozod a VW-t. :-DDD
Persze, ha annyit elértem a provokatív belépőmmel lentebb, hogy akiknek ez volt a szándéka, azok kihagyják a fikameccseket és kivételesen nem jönnek okádni, akkor már megérte.
[b[Kérdés:[/b[ DSG váltó neked is rántott kicsit, ha araszoláskor kapcsolt fel 1. fokozatból?[b][/b]
Egyik ismerősöm pont ilyet vett, csak 1.0-ás motorral közepes felszereltséggel 3,8M-ért. Hááááááát.. Én nem venném meg ennyi pénzért az biztos, pedig talán ez a kisautó tetszik a második legjobban. Egy félmillióval olcsóbban már elgondolkoznék rajta..
Ám legyen, de miért is, mivel is?
István, ezzel ki fogod verni itt páraknál a biztosítékot!