Jó autók, jó csajok, drága spórolás
Fő a takarékosság - Párizsi Autószalon 2012
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hozott is újdonságokat meg nem is a 2012-es Párizsi Autószalon, lényeg, hogy felkészüljünk: a jövőben még többet költünk majd mind puccosabb verdáinkra, hogy kevesebbet fogyasszanak.
Félreértés ne essék, a temérdek friss vagy frissített modell némelyike szerintünk is klassz. Remek lesz őket kipróbálni, s drukkolunk, hogy a válságból tán kilábalva mind nagyobb számban értékesítsék őket a szorgos kereskedők, de. Ha csak egy-egy életet is megmentenek, üdvözöljük az egyre szélesebb rétegben elérhető biztonsági sofőrsegéd rendszerek használatát. Örülünk, ha a kocsi nem zabál már tizen-, sőt huszonlitereket, megtapsoljuk, amennyiben az iparág tényleg nekiáll óvni a környezetet. De vajon ezt teszi?
Dőlnek a falak, semmi sem tabu. Elsőkerekes BMW, kombi Porsche, turbós Dacia jön, hogy csak pár példát soroljunk. Azok a márkák, amelyekről már "tudjuk", hogy prémiumosak, bármit megtehetnek, a kismillió wannabe pedig sportot űz terméke kívánt feljebb pozicionálásából. Szeretnék ugye, ha az árképzésnél az ő ceruzájuk is minél vastagabban foghatna, úgy vaskosabb hasznot húzhatnak a gyártáson.
[kepallobal=386646]Helyes irány, exkluzív tartalom[/kepallobal]
Helyes irány, izgalmak nélkül
Nem meglepő, hogy az egykor a páros évek egyik legjelentősebb autós seregszemléjének számított Párizsi Autószalon, ahogy az autószalonok általában, mára jóval kevesebb újdonsággal szolgál csak, mint valaha. Felvetődik a kérdés, hogy a szakma számára meddig lehet még meghatározó egy nemzetközi összejövetel, hiszen a legtöbb gyártó igyekszik a seregszemléket megelőzve a lehető legtöbb információt kiszivárogtatni. Érezzék csak az újságírók, hogy exkluzív tartalmat kapnak, így aztán biztosan nem fog elsüllyedni az a szalonok dömpingjében.
Izgalmakat így egyre kevésbé nyújtanak a szalonok, s talán minden idők legkevesebb puskaporát elsütő a mostani Párizsi. Legnagyobb újdonságát, a közönségpremierét ugyan itt ünneplő Golfot már alaposan megismerhettük, s az európai piacnak szintén fontos Ford Mondeóról, Renault Clióról sem tudtunk meg sokkal többet, mint eddig.
Mit láthattunk leginkább? Új modellváltozatokat, frissítéseket – amiket részint már korábban is. És persze vannak vadonatúj modellek, mint például az Opel által reflektorfénybe állított Adam, amit azonban csaknem minden máshoz hasonlóan már fotón és személyesen szintén láthattunk korában. Újdonságdömping van is, meg nincs is, van, hiszen itt van csaknem minden az elmúlt félévből, de kevés az eddig nem látott. Sebaj, a zöldvonal viszont erősödik, hódít a downsizing, s a konnektorból tölthető autók száma is gyarapszik, lesz hamarosan turbós Dacia, s terepjáróból is választhatunk majd villanyautót.
Katona Mátyás
Nem meglepő, hogy az egykor a páros évek egyik legjelentősebb autós seregszemléjének számított Párizsi Autószalon, ahogy az autószalonok általában, mára jóval kevesebb újdonsággal szolgál csak, mint valaha. Felvetődik a kérdés, hogy a szakma számára meddig lehet még meghatározó egy nemzetközi összejövetel, hiszen a legtöbb gyártó igyekszik a seregszemléket megelőzve a lehető legtöbb információt kiszivárogtatni. Érezzék csak az újságírók, hogy exkluzív tartalmat kapnak, így aztán biztosan nem fog elsüllyedni az a szalonok dömpingjében.
Izgalmakat így egyre kevésbé nyújtanak a szalonok, s talán minden idők legkevesebb puskaporát elsütő a mostani Párizsi. Legnagyobb újdonságát, a közönségpremierét ugyan itt ünneplő Golfot már alaposan megismerhettük, s az európai piacnak szintén fontos Ford Mondeóról, Renault Clióról sem tudtunk meg sokkal többet, mint eddig.
Mit láthattunk leginkább? Új modellváltozatokat, frissítéseket – amiket részint már korábban is. És persze vannak vadonatúj modellek, mint például az Opel által reflektorfénybe állított Adam, amit azonban csaknem minden máshoz hasonlóan már fotón és személyesen szintén láthattunk korában. Újdonságdömping van is, meg nincs is, van, hiszen itt van csaknem minden az elmúlt félévből, de kevés az eddig nem látott. Sebaj, a zöldvonal viszont erősödik, hódít a downsizing, s a konnektorból tölthető autók száma is gyarapszik, lesz hamarosan turbós Dacia, s terepjáróból is választhatunk majd villanyautót.
Katona Mátyás
[kepallojobb=386685]Mennyi lehet a hatótávjuk?[/kepallojobb] Minden crossover. Hagyományos limuzin? Unalmas. Mezei ferdehátú? Minek, kinek? Miniautó? Túl kicsi nem lehet, mert nem férnek bele a testes emberek. Nosza, dübörögjön a downsizing - itt egy kis lecsípés a kasztniból, ott egy csöpp kurtítás a motor, a futómű, az elektronika, a kábelezés oldalán, s máris könnyítettünk magunkon vagy egy mázsányit. Szép-szép, de mi a francért kellett korábban agyonhizlalni az autókat? Ja, hogy csak mostanság tetszett feltalálni a ki tudja, milyen ultramodern technológiákat, hogy az ultranagyszilárdságú fémekről, az alumíniumról már ne is beszéljünk?! Túl drága? Nem térül meg a befektetés? Ugyan!
A Párizsi Autószalon üzenete egyértelmű(en elcsépelt): show must go on! A műsor nem állhat le, a nyilván minél olcsóbb helyeken minél olcsóbban üzemeltethető futószalagokról gördüljenek csak lefelé az autók, vegyék-vigyék a népek, érezzék, hogy gondosan féltik a bolygót, miközben a sportosság látszata és a technikai vívmányok elharapózása sem szenvedhet hiányt.
Legalább a lányok-asszonyok dögösek ott künn Galliában? Meztelenkedést, testfestett erotikát nem ígérhetünk, ám míg az újdonságokról szóló cikkekben az autók a főszereplők, a mellékelt galéria csak nyomokban tartalmaz géperejűeket. A csajok fogyasztásáról nem érkezett hivatalos adat.
Fotók: carscoop.blogspot.com