Jó árú családi csomag – Toyota Proace Verso teszt

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét, a Toyota Proace Versót. Elsőre fölöslegesnek tűnt a próbája, ám nem volt az.


Eredetileg tavaly karácsony előtt kellett volna elhozzuk a Toyota Proace Versót, ám akkor egy offline lap kollégája összetörte, utána pedig egészen mostanáig tolódott a próbája. Épp francia, oroszlán-emblémás testvére, a fullextrásan, de pontosan ilyen hajtáslánccal és ugyanígy közepes hosszúsággal tesztelt Peugeot Traveller után hoztuk el. Picit meg is inogtam, hogy van-e értelme kipróbálni, aztán a már több mint 30 ezer, ráadásul igen kemény kilométer után tesztelt Toyota meggyőzött. Az a Toyota, ami egyébként PSA motoros, francia gyártású, ám nevével és emblémájával, valamint csomagpolitikájával is japán.
Hirdetés

A Proace Verso középső hosszúságú változata nem öltöztethető olyan csinosra, mint a hármasikrek franciái, nincs hozzá bőrülés vagy elektromos tolóajtó, de még csak bőr kormányborítást sem kaphat, a gyárból. Ha viszont a hosszú karosszériát választjuk, abból van VIP kivitel, az előbb felsorolt dőzsöléssel, azaz bőrözött, elektromos, masszázsfunkciós ülésekkel, akár panorámatetővel, kulcs nélküli nyitással és indítással, állófűtéssel, motoros tolóajtókkal, meg persze a 180 lóerős csúcsdízellel és automata váltóval, a távolságtartós tempomatig minden sofőrsegéddel. A maga 15,45 millió forintos árával utóbbi is überjó ajánlat, tesztautónk viszont a családi Family verzió, annak is a jobbik Active szintje, az opciós Visible csomaggal. Utóbbi holttérfigyelőt, LED menetfényt, kanyafkövető Xenon fényszórókat, első-hátsó parkolóradart és navigációt, na meg kivehető elemlámpás csomagtér-világítást is ad - 675 000 forintért. Nem rossz, de igazán akkor járunk jól, ha az előbbihez még 100 ezer forintért kérjük a Safety csomagot is, azzal ugyanis automata távfényt, ráfutásveszélyre figyelmeztetést, távolságtartós tempomatot, táblafelismerőt, sávelhagyásra figyelmeztetést, fáradtságérzékelőt és Head-Up Display-t is kapunk. És a közepes motorral, valamint karosszériával még mindig bőven 12 millió forint alatt járunk.
Közben a Proace Verso nagyon ügyesen lavírozik a kisbuszok és az egyterűk között. Utóbbiakat 8 teljes értékű, egyenként szabályozható támladőlésű ülésével kenterbe veri. Mindegyik hátsó ülőhelye Isofix csatlakozós, a második és a harmadik sor 2/1 osztással tologatható, illetve viszonylag könnyen kiszerelhető üléseket ad. A ki- és beszállás viszonylag könnyű. A nem egész 5 méter hosszú, csak 1,89 magas, 1,92 széles hasábforma minden parkolóházba befér, manőverezése csupán azért megszokást igénylő, mert hozzá már a hosszabbik, 3275 milliméteres tengelytáv jár. A vezethetőség egyébként inkább személyautós, mint furgonos. Nem ülünk vészesen magasan, ellenben óriási felettünk a tér. A klíma hatásos, a hátsó sor számára külön kapcsolható.
A PSA 2,0 literes, AdBlue adalékos dízele itt is a szokásos formáját hozza: 2000/perctől elérhető 370 Nm nyomatékával még teli utastérrel is jól mozgatja a buszt, alacsonyabb fordulatokon sem hozható zavarba. Orgánuma kívülről nézve csúnya, a remek zajszigetelés miatt az utastérben viszont nagyon visszafogott. Még autópályán is csendes a Proace Verso Family, ám 130 km/órás tempónál már 2500/perc környékén forog, olyankor a vegyes üzemben 5,5 l/100 km katalógusérték szerinti fogyasztás helyett 9 liter körülit láthatunk a PSA-féle kijelzőn. Némi önmegtartóztatással, az autópályás tempót hajszálnyit 120 km/óra alá lőve azonban 6,5 literes tesztátlag adódott, ami már szerethető.
Közben a Proace egyrészt megjelenésével villantós, másrészt valódi kényelemben tud elvinni 8 embert. Bár a közepes verzió ahhoz csomagtérben talán kicsi, hogy ennyien egy egyhetes nyaralás cuccával beleférjenek, kirándulni tökéletes. Két kétgyermekes, kétszülős család, netán egy utóbbi és négy nagyszülő, vagy tetszőleges egyéb konfiguráció számára. Futóműve (ami elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) még terheletlenül sem kőkemény, de teli utastérrel sem vérzik el. Hogy a negatívumokat se hallgassam el: a beltér plasztikjai bizony mind kemények és könnyen karcolódónak tűntek a közel egy esztendős tesztautóban, s bár az praktikus szűk parkolóhelyen, hogy a nagy helyigénnyel felfelé nyíló csomagtérajtó ablaka külön is nyitható, a hátsó utasok számára viszont nyomasztó és álló autónál hamar füllesztő, hogy a hátsó oldalablakok egyike sem ad egy zsebkendőnyi nyitható felületet sem. A Proace Verso Family viszont összességében nevének megfelelő: remek családi autó, gyakorlatilag egy jobban felszerelt egyterű áráért.
Értékelés
Pozitív
Tágas utastér, kényelmes ülések, hátul kivétel nélkül Isofix csatlakozókkal, kellően erős, visszafogott tempónál takarékos motor, autópályán is csendes
Negatív
Hátul nyithatatlan ablakok, jelentős fordulókör, extrák csak csomagokban
Árak
Tesztmodell alapára
10 702 500 Ft (2017.09.10.)
Tesztautó ára
11 572 500 Ft (2017.09.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
370 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,0 s
Végsebesség:
170 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4956 mm
Szélesség:
1920 mm
Magasság:
1890 mm
Saját tömeg:
2138 kg
Össztömeg:
3100 kg
Terhelhetőség:
962 kg
Tengelytáv:
3275 mm
Karosszéria-kivitel:
kisbusz
Csomagtér:
627-5300 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1600 mm
Belmagasság elöl:
960-1020 mm
Belmagasság hátul:
990-1080 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200-380 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
430 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1070 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1070 mm
Csomagtér magassága:
670-1200 mm
Csomagtér hossza:
440-610 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2400-3200 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
1200 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
370 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,0 s
CO2-kibocsátás:
145 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:01
    Permalink

    Én biztos vennék ha lenne ennyi pénzem, egy igazi mindenes. Jó magasabban ülni és biztonságot ad , most is hasonlóval járok és már sokszor kérdezték: Nem vinnéd el a hűtőszekrényem? 🙂 Nyaralás nem gond belefér 4 kerékpár nem kell tetőn meg a hátulján cipelni.

  • 2017.10.27. at 15:01
    Permalink

    Lehet, hogy hasznos, meg pofas ez a modell, de el nem tudom kepzelni, hogy ki veszi meg ennyiert…
    Tenyleg ilyenekkel jarnak a nagycsaladosok? 4-5 gyerekkel?
    Szerintem olcsobban meguszom egy Citroen C4 Grand Picassoval, abban is van 7 üles..megha nem is ekkora belülröl.
    8-9 millio között kapok egyet, minden földi joval megrakva, 2 literes dizellel, egy, igaz csak 7 ülessel, nem 8-cal, mint ez.
    De akkor is…
    Mennyit adnak ilyen kisbuszokbol el evente?
    Valahogy nehezen tudom elkepzelni, hogy egy apuka-anyuka 6 gyerekkel bemegy a szalonba es ez irant erdeklödik…bar lehet, hogy csak meg nem lattam, közben meg sürün elöfordul.
    Na mindegy, en biztosan nem adnek erte ennyit, de nem is tudom ertekelni, mert nincsen 6 gyerekem.

    • 2018.08.30. at 13:17
      Permalink

      Ez nem a Grand Picasso és nem is a Sharan / Galaxy / S-Max kategória. Ha háromnál több gyerekkel (esetleg felnőttel) akarsz utazni hosszabb távon pláne ha csomagod is van, akkor nem elég a kihajtható pótülés és a megmaradó zsebkendőnyi csomagtér. Nyugaton rengeteg ilyen szaldgál családi autóként is.

  • 2017.10.27. at 15:01
    Permalink

    Még mindig jobbnak tartom a Lancia Voyager / Chrysler Grand Voyager párost, bár életvitelünk miatt dízelt nem próbáltunk. Az is kb. ekkora autó (5,2 m hosszú, 3 m tengelytávval), de szerintem praktikusabb. Mind a 6 oldalablak nyitható, az ülések padlóba süllyeszthetők, nem kell kivenni – valamint 7 személyesek, vagyis D2 helyett elég rájuk a D1 matrica. Ha valaki komolyan ilyenben gondolkodik, ne hagyja ki.

Vélemény, hozzászólás?