Jó áron jön a tágas, jól felszerelt Nissan Pulsar
Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj Nissan Pulsar.
Korábban az Almerát nyugdíjazó, crossoverként nagyon bejött Qashqai által a Nissan kivonult a klasszikus alsó-középkategóriából, most viszont visszatér oda. A Pulsar érkezése nem újdonság, ráadásul már magunk is tapogathattuk, beleülhettünk, fotózhattuk, így utastere kapcsán kellően részletesen bemutathattuk, a részletesebb műszaki adatsor és a modell árlistája azonban csak most jelent meg, az első próbakörre pedig még a hónap végéig várnunk kell. A Pulsar a hazai szalonokba csak október elején fog eljutni, az előrendelési időszak azonban már megkezdődött.
Nissan Pulsar - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség (tükrökkel) [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4387 | 2017 | 1520 | 2700 | 385 |
A 4,39 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávjával kategóriabajnok (valóban nagy) hátsó lábteret ígérő Pulsar bevezetési kampányában az akciós árakból is további 400 000 forint kedvezménnyel 3,99 millió forinttól rendelhető. Egyetlen benzines motorja az 1,2 literes, négyhengeres DIG-T turbómotor is kellően erős, 115 lóerős, nyomatéka hatfokozatú kézi váltóval 190, CVT automatával 165 Nm. Dízelből is csupán a 110 lóerős 1.5 dCi választható, igaz nincs is nagyon másra szükség, 260 Nm nyomatékával, hatos váltójával, 3,6 l/100 km vegyes fogyasztási értékével és 11,5 másodperces 100 km/órára gyorsulásával minden igényt kielégítőnek mondható az egyetlen gázolajos. A CVT váltó felára a DIG-T esetén 550 000 forint, a dízelmotorért pedig 650 000 forinttal kell többet fizetni, mint a benzinesért.
Nissan Pulsar - műszaki alapadatok
Motor | DIG-T 115 | DIG-T 115 Xtronic | dCi 110 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1197 | 1461 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/8 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | CVT | kézi/6 |
Teljesítmény [LE] | 115 (4500) | 115 (5200) | 110 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 190 (2000) | 165 (1750) | 260 (1750-2500) |
Végsebesség [km/h] | 190 | 185 | 190 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,7 | 12,7 | 11,5 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,0 | 5,1 | 3,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 117 | 119 | 94 |
Saját tömeg [kg] | 1258 | 1205 | 1307 |
Miként motorból is teljesen élhetőnek ígérkezik az alap is, az ellátmány kapcsán sincs ez másként. Már a belépő Visia szint is 6 légzsákos, ESP-s, elektromos ablakos és külső tükrös, távirányítós központi záras. A kéziváltósak stop-start rendszert is kapnak, alapból jár a tempomat, illetve a sebességkorlátozó is. Nem hiányzik a manuális klíma és a műszerfal közepén 5 colos kijelzőn megjelenő fedélzeti számítógép sem, már az alaphifi is 4 hangszórós, MP3-olvasós, USB-csatlakozós és CD-lejátszós. A 600 000 forintos felárat jelentő Acenta felszereltség már automata klímás, fényszórómosós, fűthető első ülésekkel és külső tükrökkel szerelt, kormánykereke és váltógombja bőrhuzatot kap, elöl csúsztatható középső, hátul lehajtható, pohártartós könyöklő fokozza benne a komfortot. Hogy megéri-e a felárat, az azért megfontolandó. Itt már rendelhető a tolatókamerás, navigációs, Bluetooth kihangosítós NissanConnect rendszer, valamint az eső- és fényszenzort, plusz intelligens kulcsot adó „Komfort Csomag”. Továbbá a NissanConnectet és hozzá 360 fokos kamerarendszert, „Komfort Csomagot” és „Aktív Biztonsági Pajzsot”, azaz sávelhagyásra figyelmeztetést, ráfutásgátlót és holttérszenzort egyben adó „Technikai Csomag” is. Kérhető még 17 colos alufelni és sötétített hátsó ablak is („Sport Csomag”).
Nissan Pulsar - akciós árak
Visia | Acenta | Tekna | |
1.2 DIG-T 115 | 4 390 000 Ft | 4 990 000 Ft | 5 890 000 Ft |
1.2 DIG-T 115 Xtronic | 4 940 000 Ft | 5 540 000 Ft | 6 440 000 Ft |
1.5 dCi 110 | 5 040 000 Ft | 5 640 000 Ft | 6 540 000 Ft |
Az alap Visiánál 1,5 millió, az Acentánál 900 000 forinttal drágább Tekna minden felsorolt opciót megad, 290 000 forintért még bőrkárpitozást ajánl, s miként a többi verzió is, 130 000 forintos felárral kérhető metálfényezéssel, 65 000 forint többlettel fehérként – alapáron kizárólag piros lehet a Pulsar. A Tekna csakis fekete, a többi szint világos belsővel is kérhető. Az alapból járó 3 év/100 000 kilométer garancia 133 200 forintért 5 év/150 000 kilométeresre nyújtható. Árával a Pulsar az alsó-középkategória olcsóbb versenyzői közé sorol, térkínálatával és alapellátmányával egyértelműen a jobbak közé tartozik. Az autó egészéről majd a későbbi próba után nyilatkozunk.
Nissan Pulsar - rendelhető extrák
Visia | Acenta | Tekna | |
16" könnyűfém keréktárcsák | 100 000 Ft | széria | - |
Sport Csomag (17" könnyűfém keréktárcsák, sötétített üveg) | - | 150 000 Ft | széria |
NissanConnect tolatókamerával | - | 250 000 Ft | - |
Komfort csomag (esőérzékelő, alkonyatérzékelő, automatikusan sötétedő belső tükrök, intelligens kulcs) | - | 150 000 Ft | széria |
Technológia csomag (NissanConnect, Komfort csomag, 360 fokos parkolókamera, elektromosan behajtható tükrök, Aktív Biztonsági Pajzs: sávelhagyás-jelzés, holttér-figyelmeztetés, mozgó tárgyak észlelése, vészfékezési asszisztens) | - | 550 000 Ft | széria |
Bőr ülések | - | - | 290 000 Ft |
Metálfényezés | 130 000 Ft | ||
Fehér fényezés | 65 000 Ft | ||
5 év/150 000 km garancia | 133 200 Ft |
Volt egy cikk az olasz Quattroroute magazinban, 2010 táján. Akkor a még friss Focus-t vettetek össze néhány ellenlábasával. Mivel a Focusból csak szívó 1.6-os volt akkor a 120-140 lóerő közötti kategóriában, így azt. A VW 1.4 TSI 122 LE, Astra 1.4 T 140 LE, Alfa 1.4 T 140 LE, Megan 1.4 T 130 LE, még egy-két autó. Egy olasz nagyvárosban tesztelték egymás után haladva, a nagy forgalomban. Egy versenypályán is mentek néhány kört, meghatározott módon. A TSI Golf fogyasztotta a legkevesebbet, több mint 8,5 l/100 km-vel. A Focus lett a második legjobb, még mindég kilenc alatt. Az Alfa és a Megan következett, 9 l/100 km felett egy picivel, és az Astra lett a legutolsó, a hat-hét autóból, bár még épp befért 10 l/100km alá. Azonban, a legtöbb motor, esetleg némelyik modell már lecserélődött. Miközben a Focus nem változott azóta. A Renault 1.2-es közvetlen befecskendezéses új motorja, elég jól szerepel a maga kategóriájában, a fogyasztás teszteken. Konkurens lapnál, ugyanannyit fogyasztott mint a Focus 1.0-ás háromhengerese, csak annál egy picit élvezetesebb és finomabb. Viszont, ha ellátogatsz a magyar Ford Focus Klub Fórum oldalra, akkor ott külön kérdésben foglalkoznak a 3. Focus fogyasztásával, és a tapasztalat, hogy az 1.0-ás 125 Le motor átlagosan bő fél literrel jobban fogyaszt, mint az 1.6-os szívó. érdekes az, hogy az 1.6T 150 Le motor sem fogyaszt többet lényegesen, a szívó 1.6-osnál. Ebből arra lehet következtetni, hogy fogyasztásban jobb lehet az 1.2-es Tce motor mint a Focus 1.6-os szívója. De ha hozzátesszük, hogy némelyik Ford kereskedés hirdet raktárkészlet autókat, pl. Focus kombit 1.6-os szívómotorral és Trend felszereltséggel 4 milliót alig meghaladó áron, akkor nem lehet kérdés, hogy mi tűnik logikusabbnak egy négytagú család számára.
A Totalcar-on lévő tesztben az szerepel, hogy a 4m Ft-os indulóár csak Nissan hitellel érvényes, anélkül az indulóár 4.4m Ft. Na igy már mindjárt nem olyan kedvező az ára, mert ennyiért akciósan egy Focus kombit közepes (Technology) felszereltséggel el lehet hozni. (A Fordnál szintén hasonló a szisztéma: az ár 4m Ft ha felveszel rá Ford hitelt, különben 4.5m Ft) , Igaz, hogy ennyiért a Fcous-t 1.6-os szívó benzinessel adják és a Focusban kisebb a lábtér hátul, ugyanakkor nagyobb a csomagtartó és nem vagyok róla meggyőződve, hogy az 1.2-es turbós benzines és magasabb Pulsar kevesebbet enne vegyesben.
Ennyit arrol, hogy ennek van a legnagyobb tengelytavolsaga..
Nem egy túl szép autó, csak olyan elmegy. Bár itt-ott van egy jobb részlet, de zagyva az összkép. Belül a felhasznált anyagok minőségérzete változó. Az ajtókárpit gyenge-közepes, az ablakvezérlő gombokkal. A műszerfal azonban nem lenne olyan rossz. nekem legalábbis tetszene az a geg az átvonuló díszléccel ami az ajtókat is eléri, de az óracsoport megjelenése és árnyékolója némileg agyonüti az avíttságával. Kíváncsi lennék a CVT váltóra. Igazság szerint megtudná lépni a számomra érdekes szintet, csak kellene belőle kombi. Viszont hatalmas jó pont a hátsó szellőző csatorna a középkonzolon. Ilyen csak nagyon kevés autóban van még a kompakt osztályban. Egész pontosan csak a VAG, a Renault Fluenc (bár az igen ronda autó, és kissé ügyetlen is), Meganban már nincs, de volt a legmagasabb felszereltséggel, csak kivezették a magyar piacról. Astra, magas felszereltséggel. Más nem jut eszembe, csak a prémium kompaktok. A kompakt egyterüek azért más lapra tartoznak, de ott sincs mindenkinek (pl. Verso).
Az Astra H kombimnak is 2703 mm a tengelytávja, pedig 10 éves típus.
A Lancia Deltanak is 2700mm a tengelytavolsaga, a kategoria pedig szinten az also-kozepgategoria.
http://cdn.meme.li/instances/500x/54299765.jpg kb ez van minden cikknél:D
A cikkben szereplő Nissanról mi a véleményed, arról nem írnál?
Számomra érdekes, hogy a piros szín az alap, a fehérért fizetni kell. Míg 99-ben az Astra classicnál a fehér volt az alap a piros már mica és fizetősnek számított. 97-ben a Suzukinál meg a piros, fehér alap volt.
Még azt is el tudom képzelni ez a Pulsar tűz pirosban sport csomaggal még kívánatos darab is lehetne. Kívülről egész pofás, belül, nagyon vegyes főleg az ajtópanelon lévő kapcsolók formavilága nem jön be.
Sajnos a tisztelt fórumtársakat annyira elragadja a vitatkozási hajlam , hogy teljesen elfeledkeznek
arról , más is szeretné olvasni a fórumot ./ lassan abba kell hagyni az olvasást /
Kedves Kempelen, Irob és Menőmanó!
Ahogy látom ti minden cikkhez hozzászóltok, a baj csak az, hogy a második – harmadik hozzászólásotok már nem a cikk témájával kapcsolatos, hanem egymással harcoltok, mint az ovisok a homokozóban. Mi többiek ezt már baromira unjuk, úgyhogy tisztelettel megkérünk benneteket, személyeskedjetek privátban, és kíméljetek meg bennünket a dilettáns hülyegyerek marakodásaitoktól. Ez egy autós szakportál, a franc se kíváncsi a komplexusaitokra, meg a sérült lelketekre.
Látom mély nyomot hagyott benned az otthoni nevelés és az iskolai fegyelmezés!
Nálam már ezek a gyerekes dolgok nem használnak!
Az iskolai feladatokat tartsd meg magadnak, írogass verseket, a piros pont mindig jól jön a tanárnénidnél vagy bácsidnál esetleg a főnöködnél, akinek rendszeresen kell a hátsóját fényezned, kis rabszolga! :-DDD
Az írásaid olyan jól tükrözik a nulla életedet!
Ez jó hír lrob! Aggódtam, hogy valami gond van, hogy nem lihegsz a hátsómban, de megnyugodtam.
Köszönöm kérdésed, éppen gyógypedagógust kell játszanom, te téged kiengedlek szünetre, csak azt kérem, hogy szokásoddal ellentétben ne beszélj csúnyán, mert kénytelen leszek megkérni anyuékat, hogy vágjanak szájon.
Majd írok verset, ha lesz kedvem. Neked is írok.
Szia!
:-DDD
Szia Kempelen!
Köszön érdeklődésed, jól vagyok, minden rendben van!
Te hogy érzed magad?
Az írásaid arra utalnak, hogy elfogyott a gyógyszered!
Írj egy verset anyukádról is, kérlek! :-DDD
Szia lrob!
Jól vagy?
Csipa gyerek! Már szánalmasan naiv h.lye vagy! :-DDD
A PTK-dat és a BTK-dat nyugodtan feldugózhatod magadnak! Te is egy külön faj vagy a korcsok csoportjában!
Aki az életben egy nagy 0, az a billentyű mögött akar valaki lenni!
Hajrá kis se..lyuk!
Nem fenyegettelek menőmanó. A paranoiád, a te dolgod, orvos nem vagyok. Én megtettem, amit bármelyik földön fekvőnek is megtettem volna.
Bízzunk benne, hogy nem hibázol, mert utána már késő lesz!
Folytathatjuk akkor, ha nem bírod csak a rímet:
menőmanó legyél észnél, kinek mit mondsz máma,
Ha hibázol beleeshetsz a sötét kaptárba
Ott aztán majd szeretgetnek izgi árnyak téged,
Nem lehet jó hidd el nékem leszakadhat léped.
Vagy ha mégis megúszod egy pénzbeli bírsággal
oda lesz a rossz szekered ismert fékhibával.
Járhatsz akkor autóbuszon, tartlóskéken nappal
Vagy gyűjthetsz a pénzbírságra Deákon kalappal.
:-DDD
kempelen-holiday
Jót röhögök rajtad, de ezzel be is fejezem, mert nem ide tartozik.
Meg volt a lehetőséged tisztázni a dolgot. Nem tetted.
A buta fenyegetőzéseidet meg tartsd meg magadnak, ha nem akarsz még jobban nevetség tárgyává válni.
Egy jó tanács menőmanó!
Nekem tök mindegy, hogy kivel keversz össze, de ha valakit, pl. ezt a holiday csávót belerántasz egy olyan ügybe, amiben/amivel neki kellemetlenséget okozol, mert összetévesztetted velem pl, akkor az új PTK szerint nagyon durva dolgok történhetnek veled. Könnyen lehet, hogy az ócska autód lesz a beugró a perköltségbe és a kártérítési összegbe megy a teljes örökséged. Közigazgatásban melózok, egyre több kín van ebből a törvényből.
Érdeklődj utána, hogy az internetes zaklatás, illetve a rágalom, rossz hírnév keltése és egyéb kategóriák mennyibe kerülhetnek neked. Legalább annyit tartalékolj, ami a havi netes számládra megmarad, hogy majd elmesélhesd, mekkorát sz…tál.
Itt nyugodtan sértegethetsz engem vagy bárkit, ez nekem belefér, jót röhögök rajta, de nagyon vigyázz arra, hogy kit emlegetsz még, kire utalgatsz olyan jellemzőkkel, ami alapján beazonosítható, vagy vélelmezhető, hogy neki szándékosan kárt akartál okozni, mert egyszer csak kapsz egy idézést ha tudja, hogy ki vagy, vagy kinyomoztatja és onnantól csak a kellemetlenség lesz. Ha sok pénze van az illetőnek, megtalálja a módját, hogy kiforgassa belőled a szart.
Ezt most kivételesen nem viccből írtam, de leszarhatod, mert tudom, hogy te nagyon vagány vagy és azt csinálsz, amit akarsz.
Természetesen tudom, hogy van rá magyarázatod, de ne fáraszd magad, nem érdekel. Csak szóltam, hogy velem, kempelennel viccelhetsz, mert jó a humorom, de mással ne tedd, csak, ha biztosra mész.
35 idős? Hm.
Lehet. De a kor nem érdem, hanem állapot.
Tényleg érdekelne, ahogy ezt a holiday-es orbitális hülyeséget bebizonyítod. Valahol összeakadtatok itt a honlapon, nem állt jól a szénád. Valami bíróság is szóba került, meg internetes zaklatás a részetekről. Nem tudom már melyik cikk alatt, de én nem lennék ilyen vagány a helyedben. Ha a csávó valóban annyit tud, akkor elég nagy szarban lehetsz.
Elfelejted, hogy régebben (1-2 éve) holidayként is gyakran rímekbe szedted a hülyeségeidet?
Szánalom!
De azért bizonygatod, hogy nem vagy az. 🙂
Az viszont szerintem nagyon szomorú, hogy ez egy idősebb korú, állítólag vezető beosztásban dolgozó ember önkifejezése.
Egyébként, ha jobban belegondolok, így illesz bele egyértelműen az általad preferált közegbe. Talán egy kicsit infantilis, de azok között ez legyen a legkevesebb. 🙂
Jocó szerintem viselve válik majd meg mint a román papucs addig meg minek nyilatkozni róla. Azzal hogy drága én is meg osztom.
Azért mert a zsebed üres lehetnél szerényebb,
Nulla az, mit te produkálsz és ez itt a lényeg.
Látatlanban fikázgatni kép alapján, ejha,
Eljátszod, hogy zsebed tele, s pénzed mint a pejva.
Orbitális marhaságból jeleskedsz te itten,
Inkább tarts be minden szabályt, vagy kikötsz a sitten.
Legyél szerény, csendes leány, akkor szólj, ha kérnek,
Máskülönben okkal, joggal, tök hülyének néznek.
(Kisnánai Orgovány Benő verse)
A Nissan közleménye és árlistája ([url]http://www.nissan.hu/content/dam/services/HU/prices_brossure/prices/Pulsar_arlista_HUN.pdf[/url]) 3,99 milliótól hirdeti, listaár szerint 4,79, akciósan 4,39 millió az alap Pulsar, és még ott az árlistában, hogy 3,99 milliótól. Gondolom ez az über előrendelési kedvezmény (sanszosan majd hosszabbítással). Amúgy nem kenyerem védeni a Pulsart, de 4 millióért egy klímás, 115 lóerős, tempomatos kompakt nem rossz vétel.
4 misiért tuti nem ezt venném, kicsit felszerelve meg már 5 felett jár, végképp nem…
Ezt egyébként hogy számoltátok ki?
4,8 misi a legalapabb alapár minusz 400e bevezető kedvezmény, de az ár ez: „3,99 millió forinttól jön”
Így a fotók alapján nem néz ki rosszul, de a motorválaszték terén még sokat kell fejlődnie.
Ez így egyelőre nulla!
Suzuki S-Cross is kapható ennyiért, de az egy kicsit más kategória. Ha körülnézünk a klasszikus 5 ajtós kompakt kategóriában, ott is találunk versenytársakat, ha az árat nézzük. 4 millió környékén – a Nissanhoz hasonlóan mindenféle akcióval – kapható Kia Ceed vagy Hyundai I30 is. És ezek a márkanevek – ebben a kategóriában – ma már sokkal jobban csengenek, mint egy Nissan. És nem szabad megfeledkezni, hogy a Kia 7, a Hyundai pedig 5 év garanciát ad alapból. Ha mégjobban körülnézünk, ennyiért a kategóriában kapható – szintén jóárasított – Opel Astra és Ford Focus is (sőt a Focus akár 3,5 küröl is). Ez a két kocsi Európában mindenképpen népszerűbb, mint a Nissan. És végül meg kell említeni, hogy házon belül is van ellenlfele az új Nissannak, hiszen 4 millió alatt kezdődik a Renault Megane is. Hozzá kell tennem, hogy a felszereltségeket nem hasonlítottam össze pontosan, de azt néztem, hogy legalább rádió és klíma legyen a hasonlított típusban is.
Persze ettől még fogjákl venni a Nissan Pulsart is, bár Magyarországon szerintem nem lesz túl népszerű.
Szerintem kevés lesz, igaz még nem láttam élőben de egy mostani kiöregedett Megane ellenfeleként rúghat csak labdába -szerintem- . Valahogy formailag többet váratam volna az új Almerától. Motorikusan meg abszolút egyetértek.
csatlakozom az előttem szólóhoz.
Szerintem egész pofásra sikeredett, de 4 millióért nekem inkább egy Suzuki S cross kéne 1.6 – os szívó benzinessel. Az talán még nagyobb is.