A Focus II legfiatalabb példányai is elérték a 10 éves kort, így lassan a 3. generáció kerül abba a sávba, amit egy átlagos hazai vásárló is meg tud fizetni
Szerencsétlen tényezők sokasága hozza egyre nehezebb helyzetbe a használt autók vásárlóit. Néhány évvel ezelőtt az új négykerekűek ára szállt el, most a használt társaik “igyekeznek” behozni a lemaradást. A vírus első hullámának pánikja a vásárlókon és a beszállítókon is végigsöpört, hegyekben álltak az új autók, csak épp vásárló nem akadt. Ahogy a hétköznapok részévé vált a pandémia, úgy nőtt meg az igény az autókra, sokan az egészségük védelme érdekében lemondtak a tömegközlekedésről. A felborult kereslet-kínálat egyensúlyát a chip- és az acélhiány is súlyosbítja, amit már a használtautó-piac sem tűr “szótlanul”.
A Használtautó.hu felületén tavaly az Octaviára kerestek a legtöbben, utána a Ford Focus és az Audi A4 következik
A nehézségek miatt hosszúra nyúlt az új autók várólistája, így aki ezt nem tudta kivárni, az a használt autók felé fordult. A cégek sem tehették meg, hogy autó nélkül maradjanak, így ők nem adták le a néhány éves lízingelt járműveket, tovább csökkentve a kínálatot, ami felhajtotta az árakat. Egy német felmérés szerint közel 20%-kal (azaz átszámítva 1,4 millió forinttal) nőttek a használt autók árai egy év leforgása alatt. A germán vevők elsősorban benzines és elektromos modelleket keresnek, ezek ára nőtt a legjobban, utánuk a dízelek, majd a hibridek következnek. A legnagyobb növekedést a kis- és alsó középkategóriában tapasztalták, a magasabb kategóriákban pedig minél drágább volt újonnan egy modell, annál kisebb mértékben nőtt az ára.
A hazai vásárlók leginkább VW-re vágynak, ez derül ki a Használtautó.hu felméréséből
A
tendencia nálunk sem különb, a hazai vásárlók helyzetét a forint-euró árfolyam nem túl derűs képe is nehezíti. A drágulás már tavaly elkezdődött, a Használtautó.hu nyári felmérése több százezer forintos átlagos drágulásról szólt, a tavaly januári 2,5 millió forintos átlagár kicsivel 3 millió fölé csúszott az év második felére, sajnos az idei adatokban sem várható csökkenő irány.