A Bright Automotive készre fejlesztette az IDEA-t, de a gyártásra már nem volt pénze
Két legyet üt egy csapásra a GM azzal, hogy egy meg nem nevezett összeg befizetésével stratégiai partnerséget kötött a Bright Automotive nevű céggel. Utóbbi egy nemrég indult vállalkozás, amelynek célja az áruszállítás megújítása egy konnektorról tölthető hibrid járművel. Az IDEA névre keresztelt jármű fejlesztése lényegében lezárult, a gyártás beindítására azonban nem volt pénze a cégnek. Itt jön a képbe az állami tulajdonban lévő General Motors, amely finanszírozza az üzem felszerszámozását, és segítenek a fejlesztésben is. Mi ebben az üzlet? Hamarabb megvásárolható lesz az elektromosan 64 km megtételére képes áruszállító, és nem utolsó sorban egy műszakilag nagyon fejlett padlólemezhez is jut a GM. A harmadik negyedévben pörgeti fel a dolgokat a Bright, feltéve, hogy a közvetlen állami támogatásként meghirdetett, környezetbarát autók piacra dobását célzó program keretében is sikerül támogatott hitelhez jutnia.
Hátrafelé nyíló vagy toló ajtó könnyíti meg a padkáról való rakodást, az utastér egyszerű, könnyen takarítható anyagokból áll össze
Az IDEA fejlesztésekor az üzemanyag-megtakarítás volt a fő szempont, ami jól látszik az áramvonalas karosszérián is. A terhelhetőség 1 tonna, ami megfelel a kategória belépő-szintjének. Az utastérben könnyen tisztítható anyagokat használnak, a sofőr dolgát a műszerfal közepére épített érintőképernyős számítógép könnyíti meg, amely nem csak navigációs rendszer, de a hibrid hajtás állapotáról is képes tájékoztatni. A műszaki részletekről mindössze annyit árul el a gyártó, hogy a szabványos átlagfogyasztás kevesebb, mint 2,3 l/100 km annak köszönhetően, hogy az akkumulátorokban tárolt energiával 64 km-es távolságot tud megtenni az IDEA helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül.