Jelentős költségcsökkenést vár a Renault a magyar akkuktól

A magyarországi CATL akkumulátorok ötödével is lejjebb nyomhatják az előállítási költséget

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A magyar és a lengyel üzem lítium-vas-foszfát telepeit a kis- és közepes személyautóiba szánja a Renault.

Reneszánszát éli a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor, a számos előnnyel bíró energiatároló hosszú évek mellőzése után újra a figyelem középpontjába került. A villanyautózás kezdetén számos cég kutatta ezeknek a telepeknek az alkalmazhatóságát, azonban az enegeriasűrűséggel meggyűlt a bajuk. Más anyagok felhasználásával egy adott méret mellett sokkal több energiát lehetett tárolni, ezért fejlesztések gyakorlatilag leálltak. Az olcsó előállíthatóság még Kínának sem érte meg, mivel az ottani állami támogatásokat hatótáv és energiasűrűség alapján osztogatják, az ingyen pénzt pedig ott is nagyon kedvelik.
Hirdetés
A technika fejlődésével egyre több energiát tárolni képes lítium-vas-foszfát akkumulátorok születtek, ami átbillentette a mérleg nyelvét. A Renault akkumulátor-fejlesztéssel foglalkozó részlege, az Ampere szorosan együttműködik a kínai CATL-lel és a dél-koreai LG-vel, a közös munka gyümölcse az LFP akkumulátorokkal szerelt Renault modellek lesznek, a franciák 2026-ban tervezik piacra dobni az első ilyen autójuk. A telepek forrása egyrészt a magyar CATL gyár, másrészt a lengyel LG üzem lesz. A Renault szerint az olcsóbb LFP akkumulátorok 20%-kal lesznek képesek csökkenteni a költségeket, ami az árérzékeny vásárlókra szabott kis- és középkategóriás modelleknél sokat számít. A két kelet-közép-európai üzem jelentős volumene képes lesz a Renault teljes akkumulátor igényét fedezni 2026 és 2030 között.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?