Jelentős drágulás a kötelező biztosításnál
Megugrottak a kgfb-díjak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két hónap alatt közel 30 százalékkal nőtt a személyautókra vonatkozó átlagdíj.
„A díjak emelkedése elkerülhetetlennek tűnik. Az alacsony üzemanyagár miatt többen és többet használják az autójukat, így a károkkal kapcsolatos költségek is emelkednek. Mivel nálunk található Európa egyik legalacsonyabb átlagdíja,abból ez a költség növekedés már nem gazdálkodható ki” – mutat rá a díjemelés egyik meghatározó okára Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – „Az elmúlt évek során drasztikusan lecsökkent díjak korrekciója tehát törvényszerű, és várakozásunk szerint a növekedési tendencia (ha nem is az előző két hónapban mutatott ütemben) várhatóan az év egészében fennmarad. A továbbra is jelen lévő erős piaci verseny ezt a mozgást legfeljebb tompítani tudja majd.”
Erősödik az eltérés az egyes szegmensekben
A Netrisk.hu adatai szerint továbbra is a kármentesen vezető autósok számíthatnak a legkisebb mértékű emelésre, a díjak leginkább a gyengébb bónuszkategóriákban lódultak meg. Új tendencia azonban, hogy ezúttal a középkategóriás (76-150 kW közötti teljesítményű) szegmensben volt észlelhető a legnagyobb díjnövekedés. Itt a B10-es kategóriás autók tarifái átlagosan 23,1 százalékkal, míg az A0 kategóriás személygépkocsik kgfb-díjai nem kevesebb, mint 41,1 százalékkal emelkedtek alig több mint másfél hónap alatt. A szokatlanul heves piaci folyamatokat jól jellemzi az a tény is, hogy a biztosítók aktívan igyekeznek követni áraikkal a változásokat: január óta nem kevesebb 40 díjmódosítást hirdetett meg az érintett 15 biztosító.
„Az erőteljes díjnövekedés ismét fokozottan ráirányítja a figyelmet a díjösszehasonlítás fontosságára az évközi időszakban is” – hangsúlyozza a Netrisk.hu vezérigazgatója. – „Immár az autósok több mint fele tartozik az érintettek körébe: csak tavaly újautó-vásárlások, illetve használt autók behozatala vagy belföldi megvásárlása nyomán közel 700 ezer tulajdonosváltás történt a személyautók körében.”
Olyan szép ez az egész: ” a jelenlevő erős piaci verseny ” eredménye volt az elmúlt évek drasztikus árcsökkentése,amikor áremelésről egyeztetnek a ” versenytársak ” akkor már nem működik olyan jól a verseny ? És a szopóágon lévők csak néznek mint a moziban….