Jégre vitték, nem süllyedt el – Hyundai i30 bemutató
Kötelező kűr - az új Hyundai i30
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Valamilyen furcsa oknál fogva a Városligeti Műjégpályán tartotta az i30 magyarországi bemutatóját a Hyundai.
Az erős olvadás ellenére sem szakadt be a jég az új i30 alatt, pedig pont kétszer annyi volt belőle, mint ahány Hummer megpróbálta sikertelenül átszelni a Balatont. Kékbe öltöztetett korcsolyázók tartottak jégrevüt az autók körül, miközben az ezúttal kereskedőkkel és VIP-vendégekkel is megtűzdelt szépszámú közönség sültgesztenye-hámozással töltötte idejét.
Tekintettel arra, hogy ezen kívül semmi érdemleges nem történt, vezetni nem tudtunk, és már tavaly ősszel megírtunk az újdonságról mindent, amit lehetett, most maradunk a legfontosabb tudnivalók összefoglalásánál, majd olvasóink elé teregetjük az importőr árkártyáit.
Elődjénél hosszabb és szélesebb, de alacsonyabb, tengelytávja maradt 2650 mm. Ennek ellenére nemcsak a csomagtér bővült 38 literrel (378-ra, ülésdöntéssel 1316 l), hanem az utasoknak is nagyobb hely jut, és a tárolórekeszek kapacitása is megnőtt. Hatfokozatú manuális és automata váltókkal kínált motorválasztéka az alábbi táblázatból olvasható ki.
Benzinmotorok | Teljesítmény [LE/kW (1/perc)] | Nyomaték [Nm (1/perc)] | Gyorsulás 0-100 km/h (sec) | Végsebesség (km/h) | Vegyes fogyasztás (l/100 km) |
1.4 MT | 100/73 (5500) | 137 (4200) | 13,2 | 182 | 6,0 |
1.6 MT/AT | 120/88 (6300) | 156 (4850) | 10,9/11,9 | 192/192 | 6,4/6,8 |
1.6 GDI MT/AT | 135/99 (6300) | 164 (4850) | 9,9/11 | 195/192 | 5,7/6,7 |
Dízelmotorok | Teljesítmény [LE/kW (1/perc)] | Nyomaték [Nm (1/perc)] | Gyorsulás 0-100 km/h (sec) | Végsebesség (km/h) | Vegyes fogyasztás (l/100 km) |
1.4 CRDi MT | 90/66 (4000) | 220 (1500-2750) | 13,5 | 170 | 4,1 |
1.6 CRDi LP MT/AT | 110/81 (4000) | 260 (1900-2750) | 11,5/12,3 | 185/180 | 4,1/5,5 |
1.6 CRDi HP MT/AT | 128/94 (4000) | 260 (1900-2750) | 10,9/11,7 | 197/190 | 4,1/5,5 |
A változatlan alapárakra vonatkozó jóslatunk sajnos nem jött be, a számtalan díjjal kitüntetett i30-as nemcsak minőség és felszereltség, hanem ennek tekintetében is utolérte konkurenseit. 4,2 millióról indul az 1,4-es, 100 lóerős benzinmotorral hajtott Entry, vagyis belépőmodell ára, bár a bevezetés örömére adott, 400 000 forintos kedvezmény 3,8 millióra csökkenti a kifizetendő összeget. Erősebb motorral, komplettebb felszereltséggel 5-5,5 milliós árak jellemzők, a dízel csúcsmodell pedig már 6,1 milliótól indul.
Az új Hyundai i30 kínálata
A csillaggal jelölt modellek automata váltóval is rendelhetők, felára 350 000 forint.
Karosszéria/Váltó | Teljesítmény | Listaár | Kedvezményes ár | |
Entry | ||||
1.4 i | 5 ajtós/6 kézi | 100 LE | 4 199 000 | 3 799 000 |
Life | ||||
1.4 MPi | 5 ajtós/6 kézi | 100 LE | 4 499 000 | 4 099 000 |
1.4 CRDi | 5 ajtós/6 kézi | 90 LE | 5 099 000 | 4 699 000 |
1.6 MPi | 5 ajtós/6 kézi* | 120 LE | 4 749 000 | 4 349 000 |
1.6 CRDi LP | 5 ajtós/6 kézi* | 110 LE | 5 299 000 | 4 899 000 |
Comfort | ||||
1.4 MPi | 5 ajtós/6 kézi | 100 LE | 4 799 000 | 4 399 000 |
1.4 CRDi | 5 ajtós/6 kézi | 90 LE | 5 399 000 | 4 999 000 |
1.6 MPi | 5 ajtós/6 kézi* | 120 LE | 5 049 000 | 4 649 000 |
1.6 GDi | 5 ajtós/6 kézi* | 135 LE | 5 249 000 | 4 849 000 |
1.6 CRDi LP | 5 ajtós/6 kézi* | 110 LE | 5 599 000 | 5 199 000 |
1.6 CRDi HP | 5 ajtós/6 kézi* | 128 LE | 5 749 000 | 5 349 000 |
Business | ||||
1.4 MPi | 5 ajtós/6 kézi | 100 LE | 5 149 000 | 4 749 000 |
1.4 CRDi | 5 ajtós/6 kézi | 90 LE | 5 749 000 | 5 349 000 |
1.6 MPi | 5 ajtós/6 kézi* | 120 LE | 5 399 000 | 4 999 000 |
1.6 GDi | 5 ajtós/6 kézi* | 135 LE | 5 599 000 | 5 199 000 |
1.6 CRDi LP | 5 ajtós/6 kézi* | 110 LE | 5 949 000 | 5 549 000 |
1.6 CRDi HP | 5 ajtós/6 kézi* | 128 LE | 6 099 000 | 5 699 000 |
Style | ||||
1.6 GDi | 5 ajtós/6 kézi* | 135 LE | 5 999 000 | 5 599 000 |
1.6 CRDi HP | 5 ajtós/6 kézi* | 128 LE | 6 499 000 | 6 099 000 |
A csillaggal jelölt modellek automata váltóval is rendelhetők, felára 350 000 forint.
A továbbra is a csehországi Nosovicében előállított Hyundai i30 már rendelhető, és gyorsan kértünk is tesztautót az importőrtől, hogy életszerű próba közben szerzett tapasztalatok alapján részletesebben is elmondhassuk, milyen lett a Hyundai imidzsének megítélését már az első generációval is jelentősen javító típus friss szériája.
Érdekes hogy Hyundai a benzines fronton nem követi a downsizing divatot. Azért erre az 1.6 Gdi re kíváncsi lennék, mert papíron jól mutat, de nyomatéka a régi hasonló teljesítményű 2.0 literesekhez képest vérszegény 164 Nm szemben átlag 200 Nm-el.