Jégbalett – Porsche 911 ST és GT2 RS táncol a jégen
Páros táncot jár a Porsche 911 ST és az új GT2 RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már épp kedvesebb arcát kezdte mutatni a tavasz, ám néhány napra mégis visszatér a tél. Viszont ez alkalmat ad újra az olyan havas kalandokhoz, mint amelyet például a Porsche szervezett egy befagyott tó jegén.
Két autó suhan a St. Moritz tó befagyott felületén. Mindkét autó ugyanazt az emblémát viseli, ám születésük között, több mint egy fél évszázad telt el. Egyikük az 1970-es évek raligépe, egy Porsche 911 ST, a másik pedig napjaink egyik legerősebb utcai sportautója, a 911 GT2 RS. A 911 ST egy szuperkönnyű vérbeli versenyautó, ám a GT2 is rendelkezik azzal az erénnyel, hogy egy pályára tévedve valódi versenygépként tud helytállni. De mire képesek a jégen?
Egy profi fotós, Stefan Bogner készített látványos fotósorozatot, arról, ahogyan a két ikonikus sportautó „táncot jár” a befagyott tavon. A GT2 RS motorterében elképesztő erő tombol. A biturbós motor 80 lóerőt ver a korábbi GT2 változatra és nyomaték terén is 50 Nm az előnye. Az aktuális GT2 RS ugyanis 700 lóerős és összesen 750 Nm forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekek felé a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós, automatizált sebességváltón keresztül. Gyorsulása így szintén komoly, hiszen álló helyzetből elég csupán 2,8 másodperc a 100 km/h eléréséhez, és a végsebessége is 340 kilométer/óra.
A 911 ST-ben 2,3 literes, léghűtéses boxermotor kapott helyet, amelyből 230 lóerőt csalogattak elő. Viszont csak 840 kilogrammot kell mozgatnia, így ezzel a motorral ideális versenyautóvá vált az ST. Az 1970-es esztendőben csupán hét gyári darab született, de később sem készült belőle 36 darabnál több. A modell sikeresen szerepelt a nemzetközi raliversenyeken, de a pályaversenyeken is képes brillírozni. Megéri végiglapozni Stefan Bogner fotóit, a képre kattintva!
A képek után pedig mozgás közben is megtekinthető a két sportautó.