Javában tesztel az Opel, idén érkezik az Astra L
Az új Opel Astra immár Peugeot alapokon nyugszik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hamarosan búcsút inthetünk az Astra K szériának, a General Motors technikáját francia tudás pótolja.
Komoly előretörést hozott a 2010-2020 közötti időszak a PSA konszernnek. Az egyre jobbá váló modellek három Év Autója díjat is besöpörtek (2014: Peugeot 308, 2017: Peugeot 3008, 2020: Peugeot 208), de az általános javulás a kasszán is meglátszott, a jól futó szekér az Opel megvásárlását is lehetővé tette. A Stellantis vállalathoz tartozó Opelnél csak a lehető legszükségesebb ideig akarták megtartani a GM technikát, így több új modell után most az Astra franciásodik.
Az EMP2 platformra épülő, Peugeot 308 rokon Astra L valószínűleg az új Mokka formavilágát viszi tovább. A várakozások szerint az Astra is megkapja az emblémával díszített és lámpákkal határolt zárt “hűtőnyílását”. Ennek ugyan ellentmond a tesztelés alatt álló prototípus, melynek a lámpák közötti részén rácsozás látható, így már tényleg nem tudni, hogy mire is számíthatunk. Az viszont valószínű, hogy az új tulajdonos nem a J és K Astra elég hasonló formavilágát görgeti tovább. Az viszont biztos, hogy nem viszik SUV irányba az Astrát, marad a jól megszokott kompakt ötajtós felépítés. A szemfülesek kiszúrhatják, hogy két tanksapkája is van az Astrának, ami plug-in hibrid hajtást sejtet.
Pletykák szerint két teljesítményszinttel érkezik a konnektorból is táplálható Astra, az erősebbik közel 300 lóerővel és OPC felirattal kerülhet a kereskedésekbe.
A továbbra is német gyártású Astráról hamarosan még több információ láthat napvilágot, március közepén ugyanis leleplezik az új 308-ast. Aki inkább Opel emblémával kéri az új technikát, annak sem kell már sokat várnia, a premier 2021 második felére tehető.
Biztos jó lesz, de azért nekem nagyon szokatlan a helyzet. Volt több Astrám, és volt Citroenem is, nincs gondom egyik márkával sem. De azt, hogy egy Opel francia technika még szoknom kell. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem nem annyira szimpatikus ez a “szép új világ” . Lehet, hogy csak öregszem 🙂 Nemrég volt szó egy cikkben arról, hogy amikor az F Astra megjelent, akkor még volt 5 ajtós, 4 ajtós, 3 ajtós, kombi, kabrió. De nem csak az Astránál volt így, hanem mindennél a kompakt kategóriában, de még fölötte és alatta is. Most meg csak az megy, ami tuti hasznot hoz, és az egyes márkák egyre kevesebb cég kezében vannak. Na nem siránkozom tovább, legyen jó az új Astra!
Szerintem aki egy kicsit is olvasott németül az tudja, ők nem tekintik “német” autónak az Opeleket.
A GM mindig is érdekesen keverte a kártyákat, és ennek szinte mindig az Opel itta meg a levét (bár amikor a FIat JTD motorokat megkapták pl elég jól jártak vele).
A változatokat illetően meg, ahogy a vevők fordulnak a praktikusabb SUV-k felé (és azért az életszínvonal is igencsak megemelkedett), az alsóközepes kategória megelehetősen beszűkölt.
20 éve nálunk egy Astra vagy egy Brava egy átlagos család autója volt, nyugaton egyre inkább kialakult az igény a tágasabb középkategóriás családi kombik iránt.
Az eladások ennek fényében azért szűkülnek folyamatosan, amellett hogy az Opel se nagyon remekelt az elmúlt 10 évben .
Ha eltűnik róla a klausztrofóbiás hátsó ablak azzal mindenki csak jól jár.