Játék vele a közlekedés – Peugeot e-208
Füstmentes móka és kacagás – Peugeot e-208 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vidám kisautót faragott a PSA csoport, a CMP-re épülő újdonságok közül mindenképp a 208 a legvagányabb. Elektromosan büntetlenül nyargalászik vígan a forgalomban. Mostantól lesz igazán mókás a villanyautózás!
Hangja csak annyi, amennyit a kötelezően használandó hanggenerátor kiad, az is csak egy olyan frekvenciájú sustorgás, amit remélhetőleg a gyalogosok meghallanak majd.
Dögös a külső, és még dögösebb a belső.
Az i-Cockpit új generációja még mindig nagyon jól néz ki, a sokadik ilyen tesztautó után is élménnyel tudok kiszállni a pici kormány mögül, ez a koncepció működik, és ez a fontos. A működését arra értem, hogy élményt ad a sofőrnek, az utasoknak, vizuálisan és fizikailag is. Jók az anyagok, ahhoz képest, hogy kisautóban ülünk, minden ponton korrekt. Ennyi zongoralakkra talán az egész autóiparnak nem lenne szüksége, mint amennyit egy e-208 kap, de úgy tűnik, a vásárlók ezt szeretik. Érdekes tapasztalat, hogy bent széltében egész tágasnak hat a tér, és már egy ilyen apróságot is úgy alakítanak ki belül, hogy nagyautós érzete legyen. Van magas középkonzol, van könyöklő is középen, az egész körbeöleli az elöl ülőket, kategóriákkal feljebbi érzetet ad. A szűkösség kiütközik mondjuk a könyöklőnél, ha előre húzzuk kényelmes pozícióba, befedi a menetmódválasztót, de ilyet már láttunk a 2-es BMW-nél is, ahol a tető nyitóját dugta el. A műszeregység 3D-s megjelenítése is menő, a 10 colos multimédia is jól néz ki, kezelni sajnos egyiket sem nagy élmény, főként a késedelme és az akadozása miatt, de ennyi csorba kell, nehogy már tökéletes legyen.WLTP szerint 340 kilométerre képes, az NEDC még érdekesebb, 450-et ígérne, a valóság viszont ennél jóval szerényebb.
Gyakorlott villanyautósok sem hinném, hogy meg tudnák közelíteni a WLTP értéket. A teszthét alatt, többféle vezetési stílus mellett a legkedvezőbb esetben sem tudott volna 290-nél többet. Erre is mondhatjuk már azt, hogy elég, és ez nyilván attól függ, hogy mire használnánk az e-208-at. Ha arra, amire készült, vagyis városi, elővárosi szaladgálásra, ingázásra, akkor hetente egyszer is elég lehet tölteni. Ha pedig otthon éjszaka és a munkahelyen munka közben is tölthetjük, akkor nagyjából teljesen mindegy a hatótáv, nyaralni úgysem ezzel indulnánk a horvát tengerpartra. Ellenben Budapestről a Balaton és vissza vígan megjárható, persze a közelebbi vége, ha pedig ott is tudjuk tölteni, akkor megint csak nincs kérdés, márpedig tudjuk, a Balaton körül számos töltőpontot találunk az utazáshoz.Akkumulátorát a padlójába építették, bruttó 50 kWh kapacitású, a kihasználható ebből 45 kWh. Képes 100 kW-tal tölteni alapáron, ehhez persze megfelelő töltőoszlopot is kell találnunk, de úgy már 30 perc alatt 200 kilométernyi hatótávot szedhet magába, ami mindenképp baráti. AC töltése 7 kW, vagyis ennyivel tud tölteni a legtöbb köztéri töltőoszlopról, aminél a teljes töltésig 7 óra 15 percet fog áldogálni, ha a töltés folyamatos és egyenletes. Ez az idő sok, de érdemes úgy tekinteni rá, hogy éjszaka fel sem tűnik, ha pedig az otthonunkhoz közel találunk ilyen töltőoszlopot, akkor nyert ügyünk van. Minden más esetben egy ilyen elektromos autó töltése és használata akkor működik a legjobban, ha az ideális világ szerint otthon a garázsban tudjuk tölteni, vagyis a társasházi élet egy ilyennel kissé macerás lehet, de nem megoldhatatlan. Felárért a Corsa-e-hez hasonlóan itt is elérhető 11 kW-os töltés.
Fogyasztása nálam 15-16 kWh között mozgott, autópályán is 130-as tempóval, városban szintén a megengedett legmagasabbat tartva általában.
Normális autóként használtam, nem tojással a pedál alatt, és így tudta a 290 kilométert.A súlypontja zseniálisan alacsony, a vezethetősége pedig kellemesen direkt és sportos.
Nagyon élénken fordul, azonnal reagál minden kormánymozdulatra, és az erejét is ügyesen, teljesen büntetlenül lehet kihasználni, nem túl sok a padlógázas kigyorsításokhoz, de nem is unalmasan gyenge. Jólesően fürge az e-208, kellőképpen stabil, talán csak a hátsó futóműtől érezni furcsa döccenéseket, de amúgy le a kalappal. Tisztességesen összerakott autó érzetét kelti, nehéz különbséget találni minőségben az 508-hoz képest. Nagyon jó a hangszigetelése is, és éppen ezért, valamint a futóműben érzett furcsaságok miatt nem ajánlanám hozzá a 17-es felniket.Prémium szagú szolgáltatás az online kapcsolatos mobiltelefonos applikáción keresztüli vezérelhetőség.
Távolról klimatizálást indíthatunk telefonunkról és figyelhetjük a töltés állapotát is. A szolgáltatás viszont még nem teljes, a MyPeugeot alkalmazás már letölthető, de párosítani sajnos nem tudtam még a tesztautót, vélhetően még próbaüzemnél tart. Ugyanakkor egy ilyen lehetőség alaposan kibővíti az e-208 csáberejét, ha pedig később okoskulcsként bővítenék, ezzel már csak egy alkalmazás frissítésen fog múlni az autó megoszthatósága. Leszámítva a klíma hibáját, minden tekintetben érdekes és minőségi darabnak tűnik most az elektromos kisautók között. Hátsó lábtér és csomagtartó tekintetében nem érdemes túl nagy dolgokról beszélni, ha kell, akkor van hová ülteti embert és tenni csomagot, de itt kisautós méretekkel kell számolnunk. A szerepe a mindennapi tiszta és örömteli, izgalmas közlekedés, aminek maradéktalanul eleget tud tenni. A hatótáv felhasználás kérdése, de ennyivel már a legtöbb élethelyzetre elég lehet.
Nehéz megemészteni ezeket a nyomulós stíluselemeket, nem vagyok benne biztos, hogy az idő nem a ~2007 körüli bohókás Peugeot formaterveket fogja inkább visszaigazolni ezzel a predátor külsővel szemben. Majd meglátjuk hogy öregszik, de ezzel a folyamatos vizuális sokkal (508, 3008, 5008) az a baj, hogy egyre ütősebbeket kell utána csinálni – márpedig ezt túlteljesíteni azért elég kihívás. Elmondhatják, hogy már nem nagypapás (vagy inkább nagymamás?) a márka arculat, de hogy ezt milyen irányba akarják továbbfejleszteni azt szerintem még ők sem tudják.
A távvezérlés miért „prémium szagú” egy villanyautónál? A villanyautók és a plugin hibridek többségénél ez alapszolgáltatás.
A prémium gyártóknál működik a távoli nyitás-zárás, a párosítás is egy egyszerűbb, gyorsabb folyamat és az alkalmazás is biztosabban fut például a BMW-nél. Ezzel szemben a PSA alkalmazása több nap, mire kommunikálni tud az autóval, lassabban frissít és kuszább is az app. Működik a távoli klimatizálás indítása, de az időzítés csak akkor, ha az autóban már beállítottuk. Szóval működik, de kevésbé jól, mint a prémium gyártók alkalmazásai, erre vonatkozott a jelző.
Akkor a Nissan Leaf és a Mitsubishi Outlander is prémium kategóriás 🙂 Mert azoknál működik…
google, peugeot 205 gti, képtalálatok, utána nézd meg miért fekete a kerékjárati ív, nem kell megköszönni…
Őszinte leszek, erre egyáltalán nem gondoltam a tükörfényű íveket nézegetve úgy, hogy ez még csak nem is GT-Line modell. Így már értem a szándékot, de nekem továbbra sem adja ki a megvalósítás.